Yksi näkökulma haluttomuuteen
Onko muilla kokemuksia samasta tilanteesta ja vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi? Olen seurustellut viisi vuotta miesystäväni kanssa, yhdessä olemme asuneet kolme. Sen jälkeen, kun muutimme yhteen, on minun kiinnostukseni seksiin alkanut heiketä, ja ymmärrän kyllä, että tämä on ongelmallista suhteen tulevaisuuden kannalta. Haluaisin korjata tilanteen.
Mies arvelee syyksi ikääni (lähestyn 40:ää ikävuotta) sekä käyttämääni hormonaalista ehkäisyä, ja olen antanut hänen olla tässä luulossa, koska en kehtaa kertoa oikeaa syytä. Oikea syy on siis se, että yhteenmuuton myötä huomasin käsityksiemme siitä, kuinka läheisiä parisuhteessa ollaan, eroavan toisistaan suuresti. Mies edustaa koulukuntaa, joka haluaa kotonaan röyhtäillä ja piereskellä estoitta, käydä vessassa ovi auki ja niin edelleen.
Minusta taas tällainen ei kuulu parisuhteeseen. Huomaankin tunteideni miestä kohtaan alkaneen muuttua sisaruksellisiksi. Kun on riittävästi katsonut toisen vitsikkäitä piereskelyesityksiä - ja hän tosiaan järjestää sellaisia ajatellen sen olevan hyvääkin huumoria - en oikein enää näe häntä seksuaalisessa mielessä.
Mies on myös reilusti ylipainoinen ja ikäisekseen hänen kroppansa on suoraan sanoen aika huonossa kunnossa. Hyväksyn tämän ja rakastan miestä, mutta paidatta reikäisissä verkkareissa maha vyötärönauhan päällä roikkuen kotona kulkeva keski-ikäinen mies tappaa minussa erottiset tuntemukset. Tiedän miehellä olevan ongelmallinen suhde vartaloonsa, ja häntä on nuorena kiusattu ylipainon vuoksi, joten varon aiheesta puhumista kriittiseen sävyyn. Haluaisin miehen voivan olla kotonaan oma itsensä, mutta valitettavasti hänen "oma itsensä" tarkoittaa verkkokalvoilleni pysyvästi syöpyneitä näkyjä, joiden vuoksi minua välillä jopa inhottaa ajatus seksistä hänen kanssaan. Mitä ihmettä voisin tehdä tai sanoa loukkaamatta miestä?
Kommentit (3)
Vähän vaikea tilanne, kyllä. Meillä on piereskelty iät ajat ja hauskaa on ollut tyhmiä juttuja jutellen verkkareissa ja reikäisissä huppareissa, eikä tämä ole kyllä kummankaan haluihin näinä vuosina vaikuttanut. Ehkä sitten kun lapsia tulee niin emme enää niin estoitta töräyttele.
Voisit ehkä ehdottaa jotain yhteistä liikuntaharrastusta, ostaa miehelle siistit farkut ja/tai kauluspaidan tai sanoa, että sinä tarvitset vähän erilaista tunnelmaa ennen seksihommia...?
Hyvä aloitus. Luonnollisesti siirtyi av-puolelta seksipuolelle, vahinko että se vähentää ketjun aktiivisuutta.
Olen mietiskellyt ihan samaa asiaa viime viikkoina. Kun aina syyllistetään halutonta osapuolta. Mutta on vain niin vaikea kiihottua miehestä, jonka vessakäynnit ovat äänekkäitä kuin festarikonsertti. Ja vaatteet kutistuvat päällä vuosi vuodelta. En ole yleisesti ottaen haluton. En vain saa haluja heräämään seurassa missä mies esittää helikopteria ja hytkyttää miestissejään.
Tietenkin alkuun mies osasi esittää perussiistiä. Nykyään ei vaivaudu pesemään hampaita edes joka viikko. Ja sitten ihmettelee miksi vaimo ei halua pussailla tai muuta.
Muuten fiksu mies, antanut kivat lapset, hyvä toimeentulo, sopuisa luonne. Että en nyt kuitenkaan ole ryntäämässä eroamaankaan. Kunhan huomautan, että haluttoman syyllistäminen ei tunnu kivalta.
Ymmärrän täysin. Minä seurustelin jonkin aikaa tuollaisen miehen kanssa, mutta koska en missään tapauksessa rakastanut häntä, tiemme erkanivat. Minä en ryhtynyt edes neuvottelemaan sen jälkeen, kun olin huomauttanut oven sulkemisesta ja ilmojen päästämisestä yhden kerran minun kotonani.
Auttaisiko asiaa, jos saisit jotenkin järjestykseen ne seikat, joiden kohdalla sinun ei tarvitsisi puuttua miehesi ylipainoon? Saisitko halujasi takaisin, jos kotona hiippailisi mies reikäisissä verkkareissa maha roikkuen mutta muuten hyvin käyttäytyen?