Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään mahista tiukentaa rintsikoiden ympärystä?

Vierailija
26.02.2019 |

Minulla on se ongelma, että tarpeeksi tiukkaa ympärysmittaa JA muuten istuvaa on todella vaikea löytää. Usein löydän, mutta koot alkavat 75-> ja tulee sitten ostettua sellaiset. Jotenkin kupit eivät istu tiukemmissa liiveissä, 75B kuppi istuu, 75C ei jos sellaisen onnistuu löytämään. Useimmiten ei. Myös kupit ovat liian lähekkäin useimmiten noissa tiukemmissa malleissa.

ELI miten parhaiten voisin ITSE kiristää rintsikoita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti korjaan tähän, että aiia 75B istuu ja sitä vastaava koko on tietenkin 70C eikä 75C kuten kirjoitin...........................

Vierailija
2/15 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma niissä rinnakkaiskopn kupeissa on, esim siinä 70c?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset kokeilemalla mahdollisimman monta eri mallia ja rinnakkaiskokoja. Sinunkokoiselle niitä kyllä löytyy kaikista mahdollisista malleista. Toiseksi helpoin keino on ottaa pikkuisen löysempi ympärysmitta ja ommella siihen jotain joustamatonta nauhaa. Minun ongelmani on se, että ei löydy tarpeeksi pientä ympärysmittaa ja isoa kuppia. On siis ostettava isompi koko, jota kursin kasaan ompelemalla etuosaa joustamatonta nauhaa niin että kupit pysyvät kohdallaan.

Liian lähekkäin olevia kuppeja voi siirtää, kun käyttää saksia, neulaa ja lankaa, sekä sitä sopivaa nauhaa tai mitä tahansa kangaspalaa tai pitsiä, tyylistä riippuen.

Vierailija
4/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se ongelma, että tarpeeksi tiukkaa ympärysmittaa JA muuten istuvaa on todella vaikea löytää. Usein löydän, mutta koot alkavat 75-> ja tulee sitten ostettua sellaiset. Jotenkin kupit eivät istu tiukemmissa liiveissä, 75B kuppi istuu, 75C ei jos sellaisen onnistuu löytämään. Useimmiten ei. Myös kupit ovat liian lähekkäin useimmiten noissa tiukemmissa malleissa.

Sun pitää kokeilla isompaa kuppikokoa. Liian pienessä kuppikoossa kaarituet on kapean tuntuiset, monet sekottaa sen siihen että kupit ovat liian lähellä toisiaan. Eli sinun rintasi on leveämpi kuin valitsemasi koon kuppi, toisin sanoen kuppi on liian pieni.

Se miten puet liivit päällesi vaikuttaa siihen miten se kuppi ”täyttyy”. Tee näin

Kuten videossakin näet, liian ison näköinen kuppi onkin sopiva kun rinnat asettelee kuppiin kunnolla. Tämä tulisi tehdä rintojen koosta huolimatta.

Iso osa rintsikan istuvuutta on sen malli. Oikeankaan kokoinenkaan liivi ei istu hyvin jos kupin malli on väärä suhteessa rintasi malliin. Parhaimman istuvuuden ja yleensä myös tuen saa pehmeäkuppisilla (oikean kokoisilla!!) useammasta palasta ommelluilla liiveillä. Nykyään suositaan kuitenkin topattuja jäykkäkuppisia rintsikoita. Näissä monella on ongelmana se, että niiden kuppien yläosa jää tyhjäksi ja luullaan että syynä on liian suuri koko. Sitten kokeillaan pienempää kuppia, joka on yläosastaan sopiva mutta sitten onkin kupit liian lähellä toisiaan (eli tosiasiassa liian pienet). Useimmiten tuo kuppien yläosan tyhjyys johtuu kuitenkin siitä, että rinnan malli ei ole tuohon kuppimalliin sopiva. Topattu (ketjuliikkeen tai markettimerkin) kuppi istuu hyvin rinnalle joka on erittäin pyöreä, kiinteä ja nännin ylä- sekä alapuolella on ns yhtäpaljon rintaa. Jos on vähänkään pisaranmalliset tai riippuvamman malliset rinnat, tuo ei ole hyvä valinta.

Vierailija
5/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo on nipsaista pala pois ja ommella päät takaisin yhteen. Ompelukoneella tulee siistein.

Vierailija
6/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kainalotyyppisille rinnoille voi olla vaikeaa löytää hyvin istuvia liivejä koska suurin osa käyttäjistä kuitenkin etutissimallia ja valmistajat suunnittelevat sen mukaan mitä ostetaan.

Liivikaupoissa vertailemalla kuppien välisen osan leveyttä pääsee jyvälle ja semmoiset naruviritykset voi unohtaa alkuuna, sillä kiinnityspalan pitää olla riittävän ryhdikäs, jotta etäällä olevat rinnat pysyy kupeissaan, mieluusti myös sivukappaleissa korkeutta raudoilla tuettuna. Viimekädessä tietysti se isompi kuppikoko, mutta ympärysmitan kaventamisesta ei tule hyvä lopputulos, hätätilassa voi kaventaa sieltä hakasten kohdalta sentin pari. 

Vierailija
7/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene liiviliikkeeseen tai ainakin paikkaan, jossa on muitakin kuin max 30€ markettiliivejä. Kokeile useampaa mallia.

Vierailija
9/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppo on nipsaista pala pois ja ommella päät takaisin yhteen. Ompelukoneella tulee siistein.

Tai taittaa sitä selkäosaa muutaman sentin päällekkäin että se lyhenee ja harsii vaikka käsin kiinni.

Vierailija
10/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai taittaa sitä selkäosaa muutaman sentin päällekkäin että se lyhenee ja harsii vaikka käsin kiinni.

Jää ruma pahkura siihen kohtaan.

Vierailija
11/15 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sitä koukku-lenkki-parin lenkkiä voi siirtää? Parin minuutin ompelu ja jos pitkäksi jäänyt lipare häiritsee niin sen voi katkaista.

Vierailija
12/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoset jos pitää tuollaisia kikkoja miettiä. Siis useamman koon heitto jos kerran pienemmän ympärysmitan rinnakkaiskoon kuppi tuntuu ahtaalta. Se 75:n löysempi ympärysmitta piilottaa vaan paremmin niitä istuvuusongelmia kun se ei istu tarpeeksi napakasti ja siksi kupit tuntuvat siinä paremmilta.

Vierailija
13/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäät hakasia, niitä myydään irtona.

Vierailija
14/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubuksesta löytyy ympäryksellä 70 olevia liivejä. Meillä päin ei kovin suurta valikoimaa ole, mutta parempi kuin ei mitää. Pääkaupunkiseudun Cubuksesta niitä löytyi vaikka kuinka ja olin ihan taivaissa, kun sai oikeasti valita millaiset liivit ostaa. 

Vierailija
15/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäät hakasia, niitä myydään irtona.

Eihän tuo ratkaise mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi