Mikä tämä juttu nyt on että useat sanovat ettei maha kestä kasviksia, eikä sellainen ruokavalio sovi
Mutta muuten syödään epäterveellisesti (karkkia, hamppareita, pastaa etc) 😂
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaippa ei kestä kun ei ole tottunut.. On tottunut saamaan vaan sitä vehnäpullaa ja jauhelihapiffiä.
Ja onko nää näitä samoja ihmisiä joitten mielestä on normaalia käydä joka kolmas päivä punnerruspaskalla? Ja sit ku oliskin tarve jopa kaksi kertaa päivässä ollaan "ripulilla"
Kerro toki montako vuotta menee että tottuu kun selvästi olet alan asiantuntija? Olen noudattanut runsaasti kasviksia ja marjoja sisältävää kasvisruokavaliota ainakin 5 vuotta, edelleen olen suolistosairas ja edelleen monet kasvikset ja etenkin täysjyvävilja aiheuttavat kovia kipuja. Ripuloin 3-10 kertaa päivässä.
Miksi ihmeessä syöt itsellesi sopimatonta ruokaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaippa ei kestä kun ei ole tottunut.. On tottunut saamaan vaan sitä vehnäpullaa ja jauhelihapiffiä.
Ja onko nää näitä samoja ihmisiä joitten mielestä on normaalia käydä joka kolmas päivä punnerruspaskalla? Ja sit ku oliskin tarve jopa kaksi kertaa päivässä ollaan "ripulilla"
Kerro toki montako vuotta menee että tottuu kun selvästi olet alan asiantuntija? Olen noudattanut runsaasti kasviksia ja marjoja sisältävää kasvisruokavaliota ainakin 5 vuotta, edelleen olen suolistosairas ja edelleen monet kasvikset ja etenkin täysjyvävilja aiheuttavat kovia kipuja. Ripuloin 3-10 kertaa päivässä.
Miksi ihmeessä syöt itsellesi sopimatonta ruokaa??
Koska täysin ilman kasviksia, marjoja, viljoja, ja hedelmiä alkaa kärsiä puutostiloista.
Saattaapi tulla yllätyksenä, mutta jotkut kasvikset tosiaan voi aiheuttaa vatsakipuja ja muita ongelmia, jos on ärtynyt suoli. Mutta kyllä niitä sallittuja on vähintään yhtä paljon ko rajoitettavia.
Jos ruokavalio on retuperällä niin suolelta voi viedä kuukausia tottua niihin kasviksiin. Eihän se ihminen välttämättä edes tiedä elämänmuutosta aloittaessaan, että joutuu totuttamaan kehonsa niihin terveellisiin kasviksiin ja kuituihin, kun kaikilla sitä ongelmaa ei tule.
Mutta se, ettei kestä syödä MITÄÄN kasviksia ikinä kuulostaa kyllä ihan omasta päästä temmatulta jutulta.
Olen lakto-ovo-vegetaristi. Kakka tulee kuin paikallisjuna joka aamu. Siis kerran päivässä poistuu kuona.
Syön: kaurapuuroa (joka aamu!) terästettynä kreikk jogurtilla, marjoilla ja banaanilla.
Päivän mittaan syön mm. keitettyjä vihanneksia ja juureksia. Kaaleista en tykkää niin en syö. Syön erilaisia hedelmiä (kuorin kaikki), kokojyväleipää, juustoa, maitoa, neskahvia/kaakaota/yrttiteetä. Harvemmin keitän riisiä, kuskusia yms. Pastaa en syö.
Harrastan lähinnä monipuolista hyötyliikuntaa ja patikointia. En tykkää "hikijumpista" enkä salirehkinnästä, juoksu ei käy: polvet ei kestä. Nukun hyvin viileässä. Olen hyvin vastustuskykyinen, flunssia ei ole ollut vuosiin. Kerron täsä myös liikunnasta siksi, että se vaikuttaa ruoansulatukseen ja suolen liikkeisiin.
Koska kasviksista yllättävän moni on ensinnäkin huonosti sulavia ja/tai muodostavat runsaasti kaasua, joka aiheuttaa kovia kipuja, ripulia ja/tai ummetusta. Toisekseen, jos meinaa koko päivän energiat saada lähinnä kasviksista, niitä joutuu vetämään hirveät määrät, mikä puolestaan moninkertaistaa vaivat.
Sitten on vielä allergiat.
Siksi kiitos ei kasvissyönnille ja varsinkin veganismille, kyllä kiitos monipuoliselle sekasyönnille.
Vierailija kirjoitti:
Olen lakto-ovo-vegetaristi. Kakka tulee kuin paikallisjuna joka aamu. Siis kerran päivässä poistuu kuona.
Syön: kaurapuuroa (joka aamu!) terästettynä kreikk jogurtilla, marjoilla ja banaanilla.
Päivän mittaan syön mm. keitettyjä vihanneksia ja juureksia. Kaaleista en tykkää niin en syö. Syön erilaisia hedelmiä (kuorin kaikki), kokojyväleipää, juustoa, maitoa, neskahvia/kaakaota/yrttiteetä. Harvemmin keitän riisiä, kuskusia yms. Pastaa en syö.
Harrastan lähinnä monipuolista hyötyliikuntaa ja patikointia. En tykkää "hikijumpista" enkä salirehkinnästä, juoksu ei käy: polvet ei kestä. Nukun hyvin viileässä. Olen hyvin vastustuskykyinen, flunssia ei ole ollut vuosiin. Kerron täsä myös liikunnasta siksi, että se vaikuttaa ruoansulatukseen ja suolen liikkeisiin.
Sama juttu! Olen myös lakto-ovo ja olen ollut valiolla vuosia. Menen ns omalla voimalla työmatkat.
Jos joskus joutuu vetämään hamppiksen (kasvis toki) kun on liikkeellä jonkun seurana, niin kyllähän sitä on tukkoinen ja huono olo koko loppuillan.
Valintojen maailma!
Vierailija kirjoitti:
-- Toisekseen, jos meinaa koko päivän energiat saada lähinnä kasviksista, niitä joutuu vetämään hirveät määrät, --
27 tässä moi. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä väittämää.
Tuolla logiikalla mun olisi pitänyt kuolla nälkään n 15 vuotta sitten. Tässä ollaan, terveenä ja hyvässä kunnossa. BMI on nätti tasan 20 ja kropassa on potkua.
Eikai siellä vain kuvitella, että kasvisten syöminen on vähän kaalinlehteä ja joskus vähän ituja?
(Oikeasti, olen törmännyt ihmiseen, joka on luullut ettei esim leipä kuulu kasvisruokavalioon. "Ai mitä, syöksää leipää kanssa??!!!")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-- Toisekseen, jos meinaa koko päivän energiat saada lähinnä kasviksista, niitä joutuu vetämään hirveät määrät, --
27 tässä moi. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä väittämää.
Tuolla logiikalla mun olisi pitänyt kuolla nälkään n 15 vuotta sitten. Tässä ollaan, terveenä ja hyvässä kunnossa. BMI on nätti tasan 20 ja kropassa on potkua.
Eikai siellä vain kuvitella, että kasvisten syöminen on vähän kaalinlehteä ja joskus vähän ituja?
(Oikeasti, olen törmännyt ihmiseen, joka on luullut ettei esim leipä kuulu kasvisruokavalioon. "Ai mitä, syöksää leipää kanssa??!!!")
Miksi minä niin luulisin? En mitään sellaista väittänyt. Oikein hyvin ymmärrän, että viljatkin ovat kasvikunnan tuotteita, ja vieläpä sellaisia, joista monille juuri vatsavaivoja aiheutuu. En aio vaihtaa sitä ruokavaliota, jolla voin erinomaisesti liialliseen leivän tai muidenkaan viljatuotteiden ylenmääräiseen pupeltamiseen. Mulla BMI nätti 22, voimaa ja kestävyyttä löytyy, mikäli se tähän nyt kuuluu mitenkään.
Oletpa törmännyt tavallisen tolloihin, jos eivät ymmärrä, ettei leipä ole eläinkunnasta. Okei, sirkkaleipä tietysti on, mutta siitä tuskin oli kyse.
Taas mistään mitään tietämättömät mölisevät ja syyttelevät. Ei kestä meikäläisenkään maha kaikkia kasviksia, vaikka en ole kuvailemallanne jauhelihapihvi-siideri-pulla-mikäliemössödietillä ollut ikinä. Elimistöt vaan on erilaisia. Ei ole tottumiskysymys tämä.