Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokorjaamo teki korjaukset ilman lupaani

Vierailija
26.02.2019 |

Vein auton huoltamolle tarjouspyyntöä varten. Nyt he ovat kuitenkin korjanneet auton ilman lupaani. Lasku on sen verran suuri, että en missään nimessä olisi antanut heidän tehdä työtä vaan olisin vienyt auton toiselle korjaamolle.
Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä, ottaa yhteyttä kuluttajaliittoon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tarjoukset ja maksa halvimman mukaan. ai maksoitko jo?

En ole vielä maksanut mitään. 

Vierailija
22/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt niin että tekivät laajan huollon, vaikka oli paperilla mitä pitäisi tehdä. Olen nainen ja osasin pitää puoleeni, enkä maksanut kuin sen mitä oli tilattu. Vähän aikaa jouduin jänkäämään, mutta taipuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, tonnin remontti on jo melko iso remontti. Asiakkaan pitää saada hinta-arvio etukäteen ja sitten vasta sovitaan tehdäänkö työ. Jos tulee lisätyötä (löytyy lisää korjattavaa työn edetessä tms.) niin soitetaan asiakkaalle.

Tekisi mieli kysyä mitä autollesi tehtiin mutta ymmärrän jos et halua kertoa anonymiteetin säilymiseksi. Pyydä kustannusarvio toisesta korjaamosta niin tiedät onko sua yliveloitettu. Ja vaikkei olisi niin laskua on vähintään kohtuullistettava koska et antanut lupaa työlle vielä. Kuluttajansuoja voisi olla hyvä paikka ottaa nyt yhteyttä.

-se vaimo

Vierailija
24/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt niin että tekivät laajan huollon, vaikka oli paperilla mitä pitäisi tehdä. Olen nainen ja osasin pitää puoleni, enkä maksanut kuin sen mitä oli tilattu. Vähän aikaa jouduin jänkkäämään, mutta taipuivat.

Vierailija
25/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä auto Toyota-merkkihuoltoon. Ei taatusti tule mitään ihmelaskuja eikä muuta kähinää.

Vierailija
26/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitiä ja exää on kans yritetty huijata AD-huoltamolla. Tehty huonoa jälkeä, enemmän kuin sovittu ja vielä menny kirkkaasti hinta-arvionkin yli.

Vierailija
27/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut kuski kirjoitti:

Kannattaa viedä auto Toyota-merkkihuoltoon. Ei taatusti tule mitään ihmelaskuja eikä muuta kähinää.

Eivät taida Fordia ottaa sinne.

Vierailija
28/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tarjoukset ja maksa halvimman mukaan. ai maksoitko jo?

En ole vielä maksanut mitään. 

Äläkä maksakkaan koska et työtä ole tilannutkaan. Autokorjaamon oma ongelma kerran menivät asiakkaan autoa korjailemaan omaan laskuunsa. 

Vierailija
29/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kuppausta. Jonkun pitää tutkia sun autosi siellä korjaamolla ilmaiseksi ja sen jälkeen juokset selitteen kanssa kerjäämässä muualta halvemmalla. Minusta tuollaisista kattavista arvioista pitää myös laskuttaa. Erikseen, jos kysyy puhelimessa, että autoon tarvii vaihtaa osanen x, paljonko maksaa. Mutta viedä nyt korjaamolle, jättää sinne arvioitavaksi ja vielä kuvitella, että ne ilmaiseksi tekee töitä ja sitten joku muu kerää hyödyn, joka ei käyttänyt aikaa ja työkaluja tutkimiseen.

Olen monesti miettinyt, että ihmiset on törkeitä. Hintaa toki pitääkin kysyä, mutta juoksutetaan toista tekemään töitä, jonka jälkeen tingataan sama jostain halvemmalla. Onneksi suurin osa tajuaa tämänkin, jos hinta on kohtuullinen, mutta sitten on näitä härskejä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
30/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että he korjasivat ilman sopimusta tarkoittaa vaan että ovat tienanneet tällä konstilla. Kyseessä ei siis olut mikään erehdys. Tämän takia on vaikea suositella mitään sovittelua, mutta kai siihen on kuitenkin mentävä.

En osaa sanoa että onnistuuko laskun kokonaan maksamatta jättäminen.

Vierailija
31/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kuppausta. Jonkun pitää tutkia sun autosi siellä korjaamolla ilmaiseksi ja sen jälkeen juokset selitteen kanssa kerjäämässä muualta halvemmalla. Minusta tuollaisista kattavista arvioista pitää myös laskuttaa. Erikseen, jos kysyy puhelimessa, että autoon tarvii vaihtaa osanen x, paljonko maksaa. Mutta viedä nyt korjaamolle, jättää sinne arvioitavaksi ja vielä kuvitella, että ne ilmaiseksi tekee töitä ja sitten joku muu kerää hyödyn, joka ei käyttänyt aikaa ja työkaluja tutkimiseen.

Olen monesti miettinyt, että ihmiset on törkeitä. Hintaa toki pitääkin kysyä, mutta juoksutetaan toista tekemään töitä, jonka jälkeen tingataan sama jostain halvemmalla. Onneksi suurin osa tajuaa tämänkin, jos hinta on kohtuullinen, mutta sitten on näitä härskejä hyväksikäyttäjiä.

Aina voi kieltäytyä. Tarjouspyyntö ei tarkoita itse työn tilaamista. 

Vierailija
32/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko summa kymppejä vai satasia? 

Voisit tehdä niinkin että sovittelet korjaamon kanssa että mitä olisit valmis maksamaan.

Yli tonnin korjaukset tekivät, ja siksi olen ihan järkyttynyt. Miten tämä voi olla mahdollista?

Lasku on kallis koska et osaa tehdä itse.

Vierailija
33/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He lupasivat nyt hinnanalennuksen ja saisin vielä enemmän alennusta, jos maksan käteisellä. 

Periaatteessa saisin työn nyt ihan edulliseen hintaan ja siksi ristiriitaiset tunteet.

Pitäiskö vain periaatteen vuoksi ottaa yhteyttä kuluttajaliittoon. Eihän sitä tiedä kuinka paljon tekevät tällaisiä korjauksia. 

Vierailija
34/34 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, tonnin remontti on jo melko iso remontti. Asiakkaan pitää saada hinta-arvio etukäteen ja sitten vasta sovitaan tehdäänkö työ. Jos tulee lisätyötä (löytyy lisää korjattavaa työn edetessä tms.) niin soitetaan asiakkaalle.

Tekisi mieli kysyä mitä autollesi tehtiin mutta ymmärrän jos et halua kertoa anonymiteetin säilymiseksi. Pyydä kustannusarvio toisesta korjaamosta niin tiedät onko sua yliveloitettu. Ja vaikkei olisi niin laskua on vähintään kohtuullistettava koska et antanut lupaa työlle vielä. Kuluttajansuoja voisi olla hyvä paikka ottaa nyt yhteyttä.

-se vaimo

Jakohihnaa ja vesipumppua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä