Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnossani kolahtelee joku, mutta mitään ei ole pudonnut- Koirakin reagoi ääniin

Vierailija
26.02.2019 |

Eilen aamupäivällä kuului kiva kolaus ja kolina. Säikähdin ja koirakin haukkui. Kiersin asuntoni, mutta kaikki tavarat olivat paikoillaan eikä katoltakaan ollut tippunut lunta. No, tänään samoihin kellonaikoihin aamupäivällä kuului sama jysäys ja kolina. Taas koira haukkui. Sydämeni pamppaillen menin taas kiertämään asuntoni. Mitään ei taaskaan näkynyt. Menin keittiöön ja Meinasin mennä istumaan keittiön tuoliin. Ennen kuin ehdin koskea tuoliin, niin huomasin, että tuoli notkui hieman. Säikähdin ja pysäytin tuolin liikkeen.
Mistä ihmeestä voisi olla kyse? Onko kellekään sattunut tämäntyyppisiä asioita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asutko omakotitalossa? Ettei äänet voisi tulla naapurista ja sinusta vain kuulostaa, että tulee sinun kodistasi? Voisiko katolle tippua jotain esim. puista? Mistä suunnasta tuo ääni kuuluu? Muuten epäilen myös, että lämpotilan muutokset saavat jonkun rakenteen paukahtelemaan tai sitetn kyse on jäästä ränneissä, vaikka luulet, ettei ole. Ja jos tuoli heiluu, kannattaa kiristää siitä ruuvit.

Ääni kuuluu keittiöstä tai vaatekomerosta. Voi olla, että tippuu puistakin, hirveän vaikea sanoa. Eniten ihmetyttää, että ääni kuuluu peräkkäisinä päivinä samaan kellonaikaan. Ja kyllä ihan järjissäni olen. Ei ole mistään sellaisesta kyse :) En nyt sanoisi, että pelottaisi, mutta hiukan ihmetyttää.

Ap

Vierailija
22/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todistin kerran tapausta jota kukaan ei ole osannut selittää. Tämä tapahtui jo vuosia sitten, kun olin käymässä sisareni ja hänen miehensä luona Pohjois-Norjassa. He asuvat pienessä kylässä omassa talossa ja siinä talon vieressä noin 50 metrin päässä kohoaa aika korkea pahta. Siinä välissä on puuliiteri ja niityä. Olin yksin kotona kolme koiran kanssa. Yksi näistä koirista oli jo vanha ja varsin rauhallinen, kaksi muuta nuoria aikuisia. Toinen husky toinen rotweiler-sekoitus.

Olin keittiössä ja siinä puuhailin jotain, koirat nukkuivat lattialla rauhassa. Kaikki oli hiljaista ja rauhallista.

Yhtäkkiä ulko-ovelta kuului kauhea rytinä, toisaalta aivan kuin jokin olisi paiskautunut sitä vasten, toisaalta ikäänkuin ovea olisi ravistettu voimakkaasti. Vanha koira pomppasi pystyyn ja alkoi haukkua, kaksi muuta seisoivat silmät selällään aivan hiljaa, pelkäsivät.

Ensin en uskaltanut liikahtaakaan, sitten kurkistin keittiön ikkunasta josta näkee sinne missä ovi on. Ei ketään eikä mitään! Kaikki rauhallista ja ennallaan. Ajattelin että sieltä pahdalta olisi jotain kierinyt alas ja iskenyt oveen, mutta tajusin että se on mahdotonta koska ovi on toiselle puolen taloa, ei sinne päin.

Se ääni oli kamala, muistan sen elävästi vieläkin. Kerroin siskolle ja miehelleen kun he palasivat kotiin, mutta mitään järkevää selitystä ei keksitty. Ketään ihmistä ei näkynyt missään, eikä koko kylässä ole kuin muutama talo jossa vakituiseen asutaan, lopuissa käydään vain kesäisin.  Maailmassa on outoja juttuja, ei kaikkia vain voi selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, eikö jo vähän sydän syrjähtele..

Vierailija
24/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta virtsailet lattioille kuin siinä manaaja leffassa. Puhut törkeyksiä kuten: "your mother sucks dicks in hell". Myöskin hernekeitto-oksennukset tulevat tutuiksi.

Vierailija
25/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Amityvillessä?

Vierailija
26/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmasti intiaanien hautuumaa lähellä. Uga uga ugatsaka!

Vierailija
27/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun asia ratkeaa ota ketju esille ja kerro meille mikä se kolistaja oli?

Vierailija
28/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia?

Vierailija
29/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan alkaa joku suomalainen aaveidenmetsästäjät sarja televisiosta. Ilmottaudu sinne, tunnetusti tämänkaltaisista ohjelmista puuttuu juurikin ne aavewet.

Vierailija
30/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongan kolistelija?

Vierailija
31/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunvalomies?

Vierailija
32/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todistin kerran tapausta jota kukaan ei ole osannut selittää. Tämä tapahtui jo vuosia sitten, kun olin käymässä sisareni ja hänen miehensä luona Pohjois-Norjassa. He asuvat pienessä kylässä omassa talossa ja siinä talon vieressä noin 50 metrin päässä kohoaa aika korkea pahta. Siinä välissä on puuliiteri ja niityä. Olin yksin kotona kolme koiran kanssa. Yksi näistä koirista oli jo vanha ja varsin rauhallinen, kaksi muuta nuoria aikuisia. Toinen husky toinen rotweiler-sekoitus.

Olin keittiössä ja siinä puuhailin jotain, koirat nukkuivat lattialla rauhassa. Kaikki oli hiljaista ja rauhallista.

Yhtäkkiä ulko-ovelta kuului kauhea rytinä, toisaalta aivan kuin jokin olisi paiskautunut sitä vasten, toisaalta ikäänkuin ovea olisi ravistettu voimakkaasti. Vanha koira pomppasi pystyyn ja alkoi haukkua, kaksi muuta seisoivat silmät selällään aivan hiljaa, pelkäsivät.

Ensin en uskaltanut liikahtaakaan, sitten kurkistin keittiön ikkunasta josta näkee sinne missä ovi on. Ei ketään eikä mitään! Kaikki rauhallista ja ennallaan. Ajattelin että sieltä pahdalta olisi jotain kierinyt alas ja iskenyt oveen, mutta tajusin että se on mahdotonta koska ovi on toiselle puolen taloa, ei sinne päin.

Se ääni oli kamala, muistan sen elävästi vieläkin. Kerroin siskolle ja miehelleen kun he palasivat kotiin, mutta mitään järkevää selitystä ei keksitty. Ketään ihmistä ei näkynyt missään, eikä koko kylässä ole kuin muutama talo jossa vakituiseen asutaan, lopuissa käydään vain kesäisin.  Maailmassa on outoja juttuja, ei kaikkia vain voi selittää.

Hävittäjä lävisti äänivallin. Mä luulin, että vähintään auto syöksyi meidän olohuoneeseen.

Vierailija
33/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on Succupussy

Vierailija
34/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjäytys lähistöllä ei ole mahdoton syy, sillä se voi liikauttaa jotain talossa olevaa, jolloin ääni kuuluu sisältä. Mutta: tähän aikaan vuodesta ei taideta räjäyttää maanpinnalla, jolloin tärinä leviäisi laajemmalle ilmanpaineaaltona. Maanalaisen räjäytyksen pitäisi olla todella lähellä ja varmaan tietäisit, jos kotisi vieressä louhittaisiin. Kallio vaimentaa aika lyhyellä matkalla tärinäaallon.

Vierailija
35/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäät tipahtelee rännien sisällä.

Ei ole kysymys siitä.

Ap

Ei olekaa, kysymys on porvoon taudista.

Vierailija
36/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kuulunut rysähdys keittiössä ja toinen eteisessä, enkä ole sen kummemmin selvitellyt, kun kaikki on näyttänyt olevan kunnossa. Asun kuitenkin kerrostalossa, joten joko omissa kaapeissa jokin tavara ollut huonosti paikallaan tai vastaavaa, tai sitten ääni kantautunut naapurista. 

Vierailija
37/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Voisiko siellä teilläpäin lennellä hävittäjiä? Äänivalli puhki, niin pamahtaa ja tärisyttää kyllä samalla ihan helposti taloakin ja sen seurauksena tuolia.

Vierailija
38/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävittäjä lävisti äänivallin. Mä luulin, että vähintään auto syöksyi meidän olohuoneeseen.

Näinpä. Mäkin olen luullut että nyt jysähti puu katolle tms.

Tarkalleen ottaen ei kai ole kyse "äänivallin rikkoutumisesta" vaan siitä että kappale etenee yliäänennopeudella.

Vierailija
39/39 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun asia ratkeaa ota ketju esille ja kerro meille mikä se kolistaja oli?

Selvisi jo!