Pyöreän äidin pyöreät lapset
ja pyöreät äitikaverit ja heidän pyöreät lapsensa samassa harrastuksessa lapseni kanssa.
Menin vanhempainiltaan, kun lapseni liittyi joukkueeseen. Muutimme tänne isommalta paikkakunnalta ja lapsi tahtoi jatkaa harrastustaan. Täällä on vain yksi joukkue per ikäkausi.
Pyöreä äiti katsoi minua heti nenänvarttaan pitkin arvioivasti ja kysyi, että olenko uuden lapsen äiti. Hänen silmissä välähti ja kipinöi. Välittömästi tiesin, että en ole ulkonäöltäni ja sitä kautta varmasti myös muilta ominaisuuksiltani toivotunlainen, eikä normaalipainoinen lapsenikaan ole tulevana ystävänä suosittu, vaikka muuten onkin juuri sopiva harrastamaan lajia.
Heikko alku! Miten jaksan vai alanko kuskaamaan lasta harrastukseen kauemmaksi 40 km päähän? Aikaisempaa kokemusta kateellisuudesta on jo.. Edellisessä joukkueessa oli kolme vastaavaa äitiä, mutta nyt on kaikki mammat sekä kaksi löysää isää, jotka viihtyvät vain kentän reunalla ja leipovat mokkapaloja! Edellisessä joukkueessa en leiponut, vaan maksoin puffet- myyntiä vastaavan osuuden suoraan joukkueen tilille. Aivan pakko ei siis ole heidän kanssaan hengata koko aikaa. Kokemuksia?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi, ja luultavasti myös viimeisen kerran olin Viikkarin buffetin jonossa.
Omat lapseni jo kierroksensa käyneet, ja tyytyväisinä lihapulliaan ja ranskiksiaan pistelemässä...
Itse jonossa.: edellä äiti poikansa kanssa. Ylilihava äiti ja ylilihava poika.
Poika pisteli koko ajan mitä vain matkan varrella, se oli aivan sairasta....
Sun lapses einespullat ja paistorasvassa uineet ranskiksethan olikin varsinaista terveysruokaa?
Mitä? Ei olla käyty Fazerin tehtailla. Onko siellä ollut jokin juttu urheilua harrastaville? Ei meidän lapsi kyllä elä vain porkkanatikuilla. Riittävän proteiinipitoinen ruoka maistuu ja suklaa. Porkkanat syödään kuorittuina. Ei tarvitse aina raastaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni jo kierroksensa käyneet, ja tyytyväisinä lihapulliaan ja ranskiksiaan pistelemässä...
Tässä kommentissa ei ole mitään tolkkua. Mitä tarkoittaa ranskiksia pistelemässä? Harmittaako sua siis se, että sun lapset söi lihapullia ja ranskiksia ja joku lihava poika söi kaikkea muuta, vai mitä ihmettä?
/6
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Ei olla käyty Fazerin tehtailla. Onko siellä ollut jokin juttu urheilua harrastaville? Ei meidän lapsi kyllä elä vain porkkanatikuilla. Riittävän proteiinipitoinen ruoka maistuu ja suklaa. Porkkanat syödään kuorittuina. Ei tarvitse aina raastaa.
ap
Samaa ruokaan ja painoon kohdistuvaa neuroosia sulla on havaittavissa kuin sillä taannoisella Fazer-ketjullakin.
Oletko koskaan kokeillut niinkin jännittävää asiaa, kuin toisten ihmisten arvotusta sen mukaan mitä he tekevät ja ketä he ovat sen sijaan että pakkomielteisesti luokittelet heidät pyöreiksi tai normaalipainoisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan provo, mutta oikeasti samaistun. Pidän itsestäni huolta ja vaikka itse sanonkin olen ikäisekseni kaunis ja hoikka. Lasten kavereiden lihavat äidit eivät pidä minusta koska ”opettaa tytöilleenkin kuinka millään muulla kuin ulkonäöllä ei ole mitään väliä! Eivät varmaan ikinä saa mitään herkkujakaan syödä kun äiti pitää kaikkien kilot kurissa” Siis mitä?! En ymmärrä mistä tämä on lähtenyt eikä pidä millään tavalla paikkaansa! Meillä syödään herkkuja mutta myös liikutaan koska se on hauskaa. Omasta terveydestä ja ulkonäöstä (lähinnä hygieniasta lasten osalta) pidetään huolta että on itsellä hyvä olo ja onhan se kohteliasta kanssa eläjiä kohtaan myös.
Ei ole paljon auttanut nuo arvostamasi hoikkuus ja kauneus. Istut netissä kirjoittamassa mitä hulluimpia aloituksia päivät pitkät. Missä perheesi? Ihmisten arvostelu, katkeruus ja kateus kuuluu arvomaailmaasi, joten arvostelet kaikkea ja kaikkia AP.
Taitaisi olla edessä iso työ, jos tahtoisin kääntää joukkueen suuntaa? En taida menettää mitään, vaikka lopettaisin vaikenemisen? Eri asia on, että viitsinkö. Ainut mutta on, että en ole kovin kilpailuhenkinen, enkä innostu penkkiurheilusta, vaan mieluummin liikun itse sen verran, että tuntuu hyvältä. Tavoittelen vain parempaa terveyttä sekä lapselleni että itselleni ja mukavampaa seuraa.
ap
Ja jatkan veilä: ylilihava äiti ja tytär.
Paikan nimeä en enää muista, oli jossain Vihti-Nummi-suunnalla?
Kiva, luultavasti vähän uskonnollinen paikka, hyvä ruoka, kauniit liikuntamaastot.
Aamuisin kiinnitti huomiota ruokasalissa:
Äiti tyttärensä kanssa. Äiti hakee molemmille aamiaista. Ehkä noin parikymppinen tytär kiikkuu tuolillaan eestaas herkkuja odotellessaan...
Ja aamiainen jatkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentissa ei ole mitään tolkkua. Mitä tarkoittaa ranskiksia pistelemässä? Harmittaako sua siis se, että sun lapset söi lihapullia ja ranskiksia ja joku lihava poika söi kaikkea muuta, vai mitä ihmettä?
/6
Kyllä tämä on ihan selvää suomea. Pulska poika söi jo buffetin pöydästä kun ei malttanut paikalleen asti odottaa kuten ap:n lapset.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna ottaisin ystävälliseen keskusteluun ne lapset ja jämäkästi, mutta nätisti kertoisin heille että heistä tulee aikuisena ylipainoisia kuten äidistäänkin elleivät katso mitä syövät. Kannattaa myös kehottaa niitä lapsia pyytämään äitiä laittamaan kevyempää ruokaa kaikille ja lopettamaan herkuhetket.
Tämä on kyllä aivan järkky ehdotus, jos on tosissaan kirjoitettu. Itselläni ei ole lapsia mutta mielestäni lasten syömiset on aikuisten vastuulla ja nimenomaan niin, että annetaan kunnollinen malli eikä pidetä mitään vartaloluentoja tenaville, joiden käsityskyky ei ole aikuisten tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/6
Kyllä tämä on ihan selvää suomea. Pulska poika söi jo buffetin pöydästä kun ei malttanut paikalleen asti odottaa kuten ap:n lapset.
Tuosta kommentista oli suomen kieli kaukana, mutta kiitos kun selvensit.
/6