Lahti on työttömien unelmakaupunki
Lahteen muuttaa enemmän työttömiä kuin muihin kaupunkeihin. Jopa 18% Lahteen suuntautuvasta muuttoliikkeestä koostuu työttömistä. Korkeakoulutetut muuttavat sieltä muualle.
https://yle.fi/uutiset/3-10578288
https://www.lahti.fi/ajankohtaista/uutiset/suurimmista-kaupungeista-lah…
Kommentit (31)
Iisalmi
Lahti
Tuleeko muita amisjunttikaupunkeja mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Lahden Amkin taso ei ole laadukas. Opettajat eivät osaa opettaa ja silti ollaan hirveän ylpeitä "korkeakoulusta"
Cheek on Lamkin alumni.
Vierailija kirjoitti:
Iisalmi
Lahti
Tuleeko muita amisjunttikaupunkeja mieleen?
Salo?
Lahdesta tulee loistavia naiskoomikoita.
Vierailija kirjoitti:
Lahdesta tulee loistavia naiskoomikoita.
Pirjo Heikkilä ja Salmisten koomikkosuku,
Olen akateeminen ja asun perheineni Lahdessa, koska tämä on sopivan kokoinen kaupunki kasvattaa lapset. Ei kiitos Vantaan tai Helsingin lähiöille. Juna kuljettaa pk-seudulle kätevästi täältä.
Olen opiskelija ja etsin jonkin aikaa sitten vuokra-asuntoa pk-seudulta. Huvikseni selailin myös Lahden vuokra-asuntoilmoituksia ja ihan hämmästyin, miten paljon pienemmät vuokrat siellä on. En yhtään ihmettele, jos työttömät lähtevät sinne pienempien asumiskustannusten perässä. Jos joskus haluaa käydä Helsingissä, junalla pääsee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija ja etsin jonkin aikaa sitten vuokra-asuntoa pk-seudulta. Huvikseni selailin myös Lahden vuokra-asuntoilmoituksia ja ihan hämmästyin, miten paljon pienemmät vuokrat siellä on. En yhtään ihmettele, jos työttömät lähtevät sinne pienempien asumiskustannusten perässä. Jos joskus haluaa käydä Helsingissä, junalla pääsee nopeasti.
Myös Turussa on halpoja asuntoja. Puhumattakaan muista keskisuurista kunnista.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen ja asun perheineni Lahdessa, koska tämä on sopivan kokoinen kaupunki kasvattaa lapset. Ei kiitos Vantaan tai Helsingin lähiöille. Juna kuljettaa pk-seudulle kätevästi täältä.
Tätähän akateemisuus Lahdessa on. Muualla käytävä töissä tai muutettava pois.
Muistan ikuisesti Lahden siitä ,että fiilis oli kuin koko kaupunki olis ollut sellainen valtava ja loputon amiskan tupakka paikka. Halpisautoja, lippalakkeja, röökin tumppeja. Kaljaa juovia miehiä. Naisia jotka antoivat helposti kaikille.