Miksi pitäisi saada enemään lapsia Suomeen kun nyt on jo paljon työttömyyttä?
Kommentit (13)
Niinpä. Miksi tänne pitäisi synnyttää lisää turhia ihmisiä? Ei siihen mitään järkevää syytä ole. Nykyinen talousjärjestelmäkin tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ei ihmisille voi myydä aina enemmän tavaraa, kun kaikki tarpeellinen on jo.
Ei muuten, mutta millä me rahoitetaan kaikki eläkeläiset, kun niitä on liikaa?
3, sitä en tiedä, mutta eihän nuorista työttömistä ole niillekkään apua.
Mollissahan on vaikka kuinka paljon avoimia työpaikkoja 😲
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten, mutta millä me rahoitetaan kaikki eläkeläiset, kun niitä on liikaa?
No millä rahoitetaan eläkeläiset SEKÄ työttömät/syrjäytyneet nuoret?
Niistä halutaan puoli-ilmaisia orjia. Ite opiskellu omin rahoin ammatin ja selkäkin ehtinyt hajota. Nyt tässä 45v kohtalaisessa kunnossa vuosia tehnyt osa-aikahommia. Ja te-toimistolle vakuutellut, että olen valmis ottamaan vastaan sen kokoaikatyön.
Miksi pitäisi saada enemään lapsia Suomeen kun nyt on jo paljon työttömyyttä?
Koska näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Työttömyysprosentti ei riipu väestön koosta. Jos se riippuisi, niin Kiinassa olisi massatyöttömyys ja Suomessa täystyöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi tänne pitäisi synnyttää lisää turhia ihmisiä? Ei siihen mitään järkevää syytä ole. Nykyinen talousjärjestelmäkin tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ei ihmisille voi myydä aina enemmän tavaraa, kun kaikki tarpeellinen on jo.
Tietenkin voi myydä. Vai onko kaikilla jo 500 neliön lukaali, saman kokoinen kesämökki ja oma helikopteri? Ei mulla ainakaan ole.
Talous lakkaa kasvamasta vasta sitten, kun jokaisella ihmisellä on aikuisten oikeasti kaikki mitä haluavatkin.
Vähän ohi aiheen, osin liittyen kyllä työttömyyteen:
Eniten harmittaa niiden työttömien määrä, joilla ikää on +50. Matkaa eläkeikään on vielä, mutta selvästi heitä syrjitään työmarkkinoilla eniten.
Esimerkkinä isäni, pitkäaikaistyötön rakennusmies, joka nyt viimein sai jotain osa-aikatyötä raksa-alalta. Taitava rakennusmies, mutta ihan suoraan kyselty että ootko enää työkykyinen. Voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Paljon? 27 000. Työttömiä on 180 000. Tuolla ei ole esim. ainuttakaan minun alani työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon? 27 000. Työttömiä on 180 000. Tuolla ei ole esim. ainuttakaan minun alani työpaikkaa.
Noistakin paikoista puolet on osa-aikaisia, esim. kesätöitä n. 5000 paikkaa.
Puhumattakaan siitä, että myös työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, ajoneuvojen kuljettajat ja kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja myös erilaisten asiantuntija- ja erityisasiantuntija-ammattien työvoimatarve vähenee rajusti.