Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori huijaus

Micke
26.02.2019 |

Onko kenelläkään kokemuksia tori huijaus tapauksista. Luultavasti minua on huijattu olen toki ollut torin asiakaspalveluun ja kohta poliisiin yhteyttä mikäli myyjä ei vastaa vaatimuksiini. Tilanne siis se että oli ostetaan ps4 ilmoitus torissa sitten sattui tämä myyjä juttelin hänen kanssaan jopa 15 min puhelimessa kysyen tietoja laitteesta vaikutti rehdiltä äijältä hänellä oli lapsia yms. Nyt kulunut 3 viikkoa ei ole tullut konsolia ei olen jutellut hänen kanssaan mutta hän on niin sanotusti venyttänyt tilannetta sopi jopa 2 tapaamista rahojen takasin antamiseksi yhteen niistä menin hän koskaan ei saapunut toisen hän sopi itse jonka perui koska ''maksoi tililleni' nyt mennyt 3 pankkipäivää ja kaikki muut maksut paitsi hänen ovat tulleet. Kertokaa omat kokemuksenne ja mitä minun pitäisi tehdä? Myönnän olen tyhmä koska maksoin eka mutta itse olen rehti ja sinisilmäinen ihminen yleensä menty rahat tilillle paketti postiin periaattella.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kokemus myös itsellä, myyjä lupasi palauttaa rahat, mutta ei ole palauttanut. Asiasta tehty ilmoitus ylläpidolle sekä myös rikosilmoitus. Onneksi summa ei mahdoton eli joitakin kymppejä, mutta silti ärsyttää.

Vierailija
2/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viime viikolla kauppias pieksämältä. Tein rikosilmoituksen kun ei enää vastannut viesteihin ja ilmoitin myös torin asiakaspalveluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt satoja kauppoja torin kautta, sekä ostajana että myyjänä. Vain kerran meinasin joutua huijatuksi, mutta onneksi riitti pelkkä uhkaus rikosilmoituksella ja tavara lopulta lähti postiin. Itse myyjänä laitan hiukan liiankin tiuhaan informaatiota ostajille siitä, milloin ehtisin laittaa paketin postiin ja suunnitelmien muutoksista jne. 

Yleensä myös huijarit liikkuvat tietyissä aihepiireissä, kuten juuri mm. elektroniikassa ja muumi mukeissa.

En oikein ymmärtänyt aloituksesta, että oletko ostanut konsolin postitse vai kasvotusten? Ymmärsin että olet kasvotusten antanut rahan, muttet saanut konsolia, jos kerran tapaaminen rahojen palauttamiseksikin oli sovittu jo pari kertaa? Jos näin, älä koskaan maksa kasvotusten, jos et saa tuotetta. Postitse todella harva myyjä lähettää ennen maksua tai postiennakolla mitään tuotteita, siinä ei auta kuin luottaa omaan intuitioon siitä, tuleeko tavara vai eikö. Mitään kovin kallista ei kannata postitse ostaa jo ihan vain Postinkin toilailujen takia. Ja mitä kalliimpi tuote, sitä isompi riski joutua huijatuksi.

Vierailija
4/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tutkii vakavia rikoksia.

Vierailija
5/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon että en joutunut huijatuksi. On alkanut tuntua siltä. Aion tehdä rikosilmoituksen jos asia ei ratkea.

Vierailija
6/7 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että oon joutunut Torissa huijatuksi muutaman kympin edestä. Myyjä tuli vastaamaan ostoilmoitukseen. Juteltiin tuotteesta, tuli kuvat ja kaikki tiedot. Kertoi että lähettää tavaran heti ja laittaa viestin siitä. On mennyt yli viikko ja tavaraa ei näy.

Laitoin viestiä myyjälle kysyäkseni onko tavara toimitettu ja on nähnyt viestin muttei vastaa. Sitten alkoi hälytyskellot kilkuttaa. Mietin rahaa siirtäessäni että myyjä vaikutti mukavalta. Olisin voinut vaatamia myyjältä esim kuvan missä paperilapulla hänen tietonsa todisteena että tuote olemassa(esim että kuva ei ole vain napattu jostain) mikä kävi mielessä ja maksun tehdä luottokortilta tilisiirtona Mobilepayn sijasta. Mutta kai sitä halusi luottaa ihmiseen.

V i tutus on suuri. Mikäli myyjällä olisikin puhtaat jauhot pussissa on toiminta epäilyttävää esim luvata laittaa viesti kun tavara lähetetty (lupasi tehdä sen heti) ja viestiä ei tule, ja vastaamattomuus viesteihin. Silloin alkaa tulla sellainen olo että tulee huijatuksi ja se ei ole kiva olo ollenkaan. Pitäisi myyjänä ymmärtää että pitää olla kontaktissa ostajaan jos toimitus viivästyy ja tehdä lupauksensa mukaan niinkuin ostajakin teki maksaesaan tuotteen. Mutta tällä ei taida olla puhtaat jauhot pussissa, alan epäillä yhä enemmän. En tietenkään varma ole, on niitä ihmisiä ketkä hoitelee asiat madellen ja lupaukset ei pidä toimitusajoista.

Ärsyttää myös koko Tori koska siellä ei ole mitään pisteytyssysteemiä. Postin kautta ostaminen tuntuu turvattomalta ja päätin etten enää koskaan osta tavaroita postin kautta. Tämä oli opetus. On kokenut niin suurta vitutusta näistä huijareista mitä paikka epämääräisyydessään varmasti vetää puoleensa jotka ilman joutumista suureen vastuuseen vetelee pikkuhuijaussummilla itselleen lisätuloja. Eikä torilla kiinnosta varmasti parantaa toimintaansa

Seuraavaksi lähtee rikosilmoitus jos ei kuulu mitään josta ei varmaan ole juuri mitään merkitystä kun ei poliisi tutki pikkusummia.

Itsensä vituttaa eniten kun menee haksahtamaan tällaiseen.

Vierailija
7/7 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin kuusenpihkaa netissä. Lähetin paketin mutta sain vain 30 euroa vaikka piti saada 35 euroa. Ostaja väitti, että pihkaa ei ollut niin paljon kuin oli sovittu. Se valehteli ja tein netissä rikosilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan