Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelläni ja minulla on diili

Vierailija
26.02.2019 |

Mies maksaa kaikki perheemme kulut. On hyvätuloinen, minä pienituloinen. Meillä oli sopimus, että kun lapsia tukee niin hän käytännössä elättää meidät kaikki ja minä hoidan kaiken kotona. Minä siis hoidan lapsia kotona, teen ruokaostokset, ruoat, siivoukset, kuskaan kerhoihin, muskareihin, ostan lasten vaatteet ja tarvikkeet milloin mihinkin, hoidan neuvolakäynnit, opetan lapsille hiihtoa, luistelua, laskemista, lukemista, mikä nyt ikinä heitä kiinnostaakaan. Leikin lasten kanssa, pidän huolta että ulkoillaan ja liikutaan joka päivä jne. Kun mies tulee töistä kotiin, on lapset ulkoilutettu, koti siivottu, ruoka ja kahvi valmiina.
Mies vastaavasti on ostanut minulle auton, jota tankkaa, maksaa kuntosalikorttini, hierojan, kampaajan, vaatteet, kaikki laskuni. Arvostaa ihan tosissaan panostani kotona ja lasten hyväksi, mutta on myös sanonut, että toki voin palata töihin jos en enää jaksa olla kotona. Maksaa myös 100e/kk vapaaehtoiseen eläkerahastoon (minun rahastooni). Lapset on hyvinvoivia, onnellisia, terveitä ja hyväkäytöksisiä. Mies on onnellinen kun voi aina tulla pitkän työpäivän jälkeen puhtaaseen kotiin, jossa on ruoka valmiina. Ruoan jälkeen ottaa vartin torkut, nauttii kahvinsa ja touhuaa lasten kanssa. Minä nautin lastemme kasvun seuraamisesta ja siitä, ettei tarvitse murehtia raha-asioita.
Tämä systeemi toimii meillä. Saa nähdä kuinka monta vuotta vielä, ei ole ennalta määritelty. Ehkä sitten kun kaikki lapset on koulussa.
Suosittelen muillekin pienituloisille (miehelle tai naiselle) kotiäitiyttä/-isyyttä jos puoliso tienaa sen verran, että perhe pärjää yhden vanhemman tuloilla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirnoa, että olette tyytyväisiä valintaanne. Meillä on valittu hyvin erityylisesti, mutta mekin ollaan tyytyväisiä!

Vierailija
2/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs välissä ehdit kuntosalille ja kampaajalle, jos olet 24/7 vastuussa lastenhoidosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirnoa, että olette tyytyväisiä valintaanne. Meillä on valittu hyvin erityylisesti, mutta mekin ollaan tyytyväisiä!

Ja se onkin tärkeintä, että jokainen perhe löytää omat tapansa selviytyä parhaansa mukaan ruuhkavuosista. Yrittää tehdä siitä arjesta mahdollisimman mukavaa ja sujuvaa. Ap

Vierailija
4/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä diililtä kaikkien kannalta! Tällaista luovuutta kannattaisi käyttää perheissä yleisemminkin.

Vierailija
5/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies tienaa? Ilmeisesti ylimmässä viidessä prosentissa.

P.s. satku kuussa on kärpäsenkakka. Ystäväni mies lähti. Nyt hän on sairaseläkeläinen minimieläkkeellä.

Vierailija
6/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se onkin tärkeintä, että jokainen perhe löytää omat tapansa selviytyä parhaansa mukaan ruuhkavuosista. Yrittää tehdä siitä arjesta mahdollisimman mukavaa ja sujuvaa. Ap

Mekin olemme tehneet arjesta mahdollisemman mukavaa ja sujuvaa. Emme ole tehneet lapsia.

Miten te olette turvanneet selustasi eron varalle? Entä eläke? Nämä kannattaa sopia ennen kun se ero tulee.

Vierailija
7/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole perheverotusta, joten kahden keskituloisen (40.000€/v bruttona) nettotuloille päästäkseen yhden pitää ansaita bruttona 100.000€. Niitä on Suomen palkansaajista parin prosentin luokkaa ja nuorista lapsiperheellisistä vieläkin vähemmän.

Eli aika harvinaista herkkua. Puhumattakaan, että moni haluaisi noin tehdä, vaikka se mahdollista olisikin.

Ps. Unohdit sanoa, ettei teillä (tietenkään) ole avioehtoa.

Vierailija
8/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroisos Pennonen kirjoitti:

Suomessa ei ole perheverotusta, joten kahden keskituloisen (40.000€/v bruttona) nettotuloille päästäkseen yhden pitää ansaita bruttona 100.000€. Niitä on Suomen palkansaajista parin prosentin luokkaa ja nuorista lapsiperheellisistä vieläkin vähemmän.

Eli aika harvinaista herkkua. Puhumattakaan, että moni haluaisi noin tehdä, vaikka se mahdollista olisikin.

Mies tienaa kylläkin "vain" 85 000 vuodessa, mutta meillä ei ole asuntolainaa joten se riittää oikein mukavasti. Asunto on miehen suvusta perintönä tullut. Eikä tietystikään ole avioehtoa, en tosiaan suostuisi tähän systeemiin jos olisi. Ap

Vierailija
9/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa kylläkin "vain" 85 000 vuodessa, mutta meillä ei ole asuntolainaa joten se riittää oikein mukavasti. Asunto on miehen suvusta perintönä tullut. Eikä tietystikään ole avioehtoa, en tosiaan suostuisi tähän systeemiin jos olisi. Ap

Eikä suvun testamentissä ole suljettu avio-oikeutta pois saajan aviopuolisolta, kun ositusta tehdään?

Vierailija
10/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs välissä ehdit kuntosalille ja kampaajalle, jos olet 24/7 vastuussa lastenhoidosta?

Mies tulee klo 18 kotiin. Menen siis illalla tai sitten viikonloppuna. Ap

Vierailija
11/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, meillä tuollainen toi yhdeksän vuotta. Sitten mies lööysi uuden 19-vuotiaan naisen. Loppui rahantulo siihen. Mutta ei siinä mitään, nyt olen työssäkäyvä yh, tulemme hyvin toimeen kahden lapsen kanssa palkallani. No tietenkin ex maksaa pientä elatusmaksua, mutta ei ole kiinnostunut lapsistaan tippaakaan. Eihän heillä mitään yhteistä olekaan, koska minä hoidin aina kaiken. Se oli virhe. Toivottavasti sinulla on jonkinlainen koulutus. Älä tuudittaudu ajatukseen, että miehesi elättää sinut ikuisesti.

Vierailija
12/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, meillä tuollainen toimi yhdeksän vuotta. Sitten mies lööysi uuden 19-vuotiaan naisen. Loppui rahantulo siihen. Mutta ei siinä mitään, nyt olen työssäkäyvä yh, tulemme hyvin toimeen kahden lapsen kanssa palkallani. No tietenkin ex maksaa pientä elatusmaksua, mutta ei ole kiinnostunut lapsistaan tippaakaan. Eihän heillä mitään yhteistä olekaan, koska minä hoidin aina kaiken. Se oli virhe. Toivottavasti sinulla on jonkinlainen koulutus. Älä tuudittaudu ajatukseen, että miehesi elättää sinut ikuisesti.

Vierailija
13/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä suvun testamentissä ole suljettu avio-oikeutta pois saajan aviopuolisolta, kun ositusta tehdään?

Ei ole. Tästä asunnosta puolet on minun omistuksessani. Ap

Vierailija
14/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki tekemiset pitäs jakaa sillee että molemmat sekaantuu toistensa vastuualueella oleviin hommiin ja tekevät paljon kaikkea turhaa ja päällekkäistä työtä.

Vierailija
15/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko isällä ja lapsilla on tilaa viettää aikaa yhdessä?

Vierailija
16/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tästä asunnosta puolet on minun omistuksessani. Ap

Myikö mies sinulle puolikkaan? Taisit olla aika äveriäs, jos oli varaa ostaa se. Mutta hyvältä kuulostaa muuten :)

Vierailija
17/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olette löytäneet keinon, jolla kaikki perheenjäsenet voivat hyvin. Itse en pystyisi olemaan kotiäitinä, yritin sitä vähän aikaa, mutta en kestänyt älyllisten haasteiden puutetta. Mieskään ei halunnut olla pidempään kotona, mutta onneksi Suomessa on myös mahtava päivähoitojärjestelmä meidän kaltaisia perheitä varten. "Ruuhkavuosiin" on myös olemassa muunlaisia helpotuksia kuin kotiäitiys/-isyys, esim. siivooja-/kauppakassipalvelut, harrastusten rajaaminen siten, että jokaisella perheenjäsenellä (myös aikuisilla) on yksi tai kaksi omaa, tärkeää harrastusta (eikä perheen arki pyöri esim. yhden lapsen harrastuksen ympärillä), vanhemmilla riittävästi omaa aikaa, ystäväaikaa ja parisuhdeaikaa. Ja yksi tärkeä asia on myös asunnon sijainti. Kun julkiset kulkuyhteydet on hyvät, isompi lapsi pääsee itse kulkemaan esim. harrastuksiin ja toinen vanhempi töihin, jolloin pärjätään yhdellä autolla -> rahansäästöä, jonka voi käyttää esim. siihen siivoojaan.

Vierailija
18/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vanha kyläkoulu?

Vierailija
19/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette sopineet aviollisten velvollisuuksien hoitamisesta?

Vierailija
20/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa naisia, jotka tekevät itsestäänselvyytenä tuon kaiken, sekä elättävät itsensä.