Iltaisin ja öisin pissattaa kokoajan
Aina kun olen menossa nukkumaan niin tulee pissahätä. Käyn vessassa, mutta noin puolen tunnin päästä tulee uudestaan hätä. Käyn pissalla, mutta sitä tulee vain vähän, joskus vain muutama tippa. Tätä jatkuu öisin parin tunnin välein. Mistä voi johtua? Ei ole tulehdusta eikä sukupuolitautia.
Kommentit (41)
Minulla on ollut sama vaiva viimeiset 20 vuotta. Rakko ei ole kutistunut, koska päivällä samaa ongelmaa ei ole. Ei ole diabetestä, ylipainoa, lantionpohjan lihakset ovat kunnossa, en ole stressaantunut.... Lääkärissä en ole käynyt, mutta nyt mietin pitäisikö, jos se voi jostain kystastakin johtua. Koen ongelman olevan se, että rakko ei tyhjene kerralla kokonaan ja ilmoittaa virtsaamistarpeesta turhan herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut sama vaiva viimeiset 20 vuotta. Rakko ei ole kutistunut, koska päivällä samaa ongelmaa ei ole. Ei ole diabetestä, ylipainoa, lantionpohjan lihakset ovat kunnossa, en ole stressaantunut.... Lääkärissä en ole käynyt, mutta nyt mietin pitäisikö, jos se voi jostain kystastakin johtua. Koen ongelman olevan se, että rakko ei tyhjene kerralla kokonaan ja ilmoittaa virtsaamistarpeesta turhan herkästi.
Minulla samoin. Ei ole missään tapauksessa diabetesta tai ylipainoa. Vanha ketju mutta jatkan tästä.
Erikoinen lisäys : saatuani ensimmäisen koronarokotteen (Astra Zeneca) minulle nousi yli 39 asteen kuume ja samasta ajankohdasta lähtien yölliset ja myöhäisiltaan ajoittuvat WC-käynnit loppuivat kokonaan vuodeksi. Vuoden lopussa saattoi olla yksi käynti yössä. Sen jälkeen tilanne palautui vähitellen ennalleen.
Tulehdusarvoissa ei ole koskaan ollut pientäkään häikkää ilman että on ollut jokin muu selvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska et ole käynyt lääkärissä. Tyypillistä. Sitten tulee joku pakottava syy, kuten murtuma tai kohtaus, ja olet osastolla muutaman viikon ja kotiin tullessa kehut, kuinka ei koskaan ennen ole vaan mitään ollut, ei edes flunssaa, ja nyt yhtäkkiä kymmenen eri lääkettä. :o
Jos rakko ei tyhjene kunnolla niin on siinä jo pelkästään vakavankin sairauden merkkejä ilmoilla. Ei kukaan voi netissä arvata mitä on. Lääkäriin.
Et vain mene kuselle niin se rauhoittuu.
Joskus voi olla, että kun on makuulla, päivän aikana kertyneet nesteet alkavat pyrkiä pois.Jos istumatyö ja noin.
Tässä se joka kirjoitti rokotteesta. Olen myös käynyt lääkärissä, mitään ei löytynyt. Sanoin ettei rakko tyhjene kunnolla. Tutkittiin ja todettiin että tyhjeneepäs. Myös sokeriarvot ovat erinomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla, että kun on makuulla, päivän aikana kertyneet nesteet alkavat pyrkiä pois.Jos istumatyö ja noin.
Tämä on totta. Silloin kun on päivällä tullut urheiltua lähes kokopäiväisesti, vaiva helpottaa. Mutta miten nestettä voi päivällä normaalisti kertyä niin suuret määrät ja voiko se urheillessa poistua hien mukana kun ainakaan näkyvästi en edes hikoile?
Itsellä on nyt alkanut olla tuota samaa, mutta nyt sitä on myös päiväsaikaan. Mistä sekin johtuu kun käy pissalla ja heti kun nousen pöntöltä, tuntuu että pissattaa taas? Ja sitten menen takaisin pöntölle istumaan ja jonkin verran tuleekin, mutta joutuu jonkin verran pusertamaan.
On olemassa hoitoja tuohon. Ehkä tarvitset lisäestrogeenia. Varmaan ainakin 66 v tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurentunut eturauhanen. Normaalia meillä ikääntyvillä miehillä.
Oon alle 30v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kokemuksesta että itseään ruokkiva ilmiö. Todella rasittava kylläkin.
Johtuu stressistä/pään sisäisistä jutuista.
Miten siitä jatkuvasta pissahädästä voi sitten päästä eroon? Jos johtuu stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Pissahätä tulee helposti makuulla (näin lääkäri on todennut). Et ilmeisesti nukahda heti? Jos nukahtaisit, heräisit vasta aamulla siihen samaan vessahätään.
Ennen nukahtamista kävin eilen kolme kertaa vessassa ja neljä kertaa yön aikana. Eli klo 22-7 aikana yheenstä seitsemän kertaa. En usko, että on normaalia. Ap
Käy lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Ei ole. Silloin tuota virtsaamisen tarvetta olisi koko päviän ajan, eikä vain illasta eteenpäin.
Aika monilla on ns. Tarlovin kystia selkäytimessä ilman että asia on koskaan paljastunut itselle, voisikohan ne olla syynä? Tai jokin muu vastaavanlainen syy?
Voiko lisäestrogeenin aloittaa uudelleen jos se on jo kerran ollut käytössä mutta lopetettu?
Ap, sinua hermostuttaa joku asia nyt ja se korostuu iltaisin. Mietippä mikä juttu se on. Mieheni on ollut läpi elämän samanlainen. On viikkoja silloin tällöin ,että pakko käydä pissalla usein, vaikka ei mitään muutosta ole syömisissä ja juomisissa. Herkkä tyyppi joka reagoi noin.
Joillakin on vatsa kipeä, joillakin päänsärkyä ,toisilla selkä kipeä ect. Ei ole vaarallista , menee se hermopissatus ohi.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hoitoja tuohon. Ehkä tarvitset lisäestrogeenia. Varmaan ainakin 66 v tarvitsee.
Saattaapa ollakin, lääkäreillä vain ei näytä olevan niistä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä selitys on uskottavampi kuin nuo muut.
Jätä syömiset iltapainoitteisesti, nälkä tuota teetättää.
Vierailija kirjoitti:
Jätä syömiset iltapainoitteisesti, nälkä tuota teetättää.
Tarkoittiko tämä pyri syömään iltapainotteisesti?
Onko diabetes, jos käyttää yöllä kokoajaa pissalla?