Muistatteko TV-sarjan Okalinnut?
Muistan kuinka katsoin sitä ja se oli minusta niin ihana, mutta nyt en oikein muista ettö MIKSI se oli niin ihana? Olin silloin lapsi.
Oliko se juoni, Australian maisemat vai se kaunis pääosan esittäjä?
Kommentit (33)
Muistan, että se tuli, mutta en mitään konkreettista. Äiti katsoi sitä. Myöhemmin luin sen kirjan useampaan kertaan.
Muistan. Ostin sarjan dvd-boxin varmaan lähes 20 vuotta sitten. Avaamattomana on jossain kaapin perällä. Tulipa nyt mieleen, että pitäisikö ottaa ja katsoa?
Silloin ekalla kerralla 80-luvun alkupuolella se oli muka niin ihana. Sitten kun se tuli myöhemmin uudestaan, se oli pelkästään typerä.
Se pappi tuntui toooosi komealta aikoinaan.
Tykkäsin sarjasta kovasti! Se oli jotenkin koskettavan surullista, kun se nainen niin kovasti rakasti sitä pappia, jota ei voinut saada.
Kävin niin kuumana siihen pappiin. Ihan ekoja kaukoihastuksiani.
Muistan ja en tykännyt Rachel Wardista.
Katsoin uudelleen muutama vuosi sitten. Oli hiukan hämmentävä aikuisen pappismiehen ja pikkutytön rakkaustarina. Nykyään pidettäisiin ehkä epäsopivana, vaikka suhde ei seksuaalinen olekaan. Hyvää näyttelijäntyötä kyllä.
Tää oli lempparisarja Olen kirjankin lukenut. Ja se mies joka esitti pappia oli tosi komea Richard (no nyt osaa sukunimeä kirjoittaa)
Rachel Ward oli mielestäni tosi kaunis.
Isoäitini katsoi sitä, ja muistan siinä olleen jotain paheksuttavaa / outoa, jota hän päivitteli. Olisiko ollut aikuisen miehen "romanttinen" suhde alaikäiseen tyttöön tms.
Luultavasti katsoisin sarjan kyllä, jos se tulisi tv:stä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Chamberlain. Oli minunkin mielestäni tosi komea, mutta nyt kun katsoin, ei ainakaan sieltä miehekkäimmästä päästä ole.
Joo, pikkutyttö ihastuu pappiin, rakastaa tätä koko ikänsä ja huom. he menevät sänkyyn. Nainen on avioliitossa ja on saanut tytön miehensä kanssa, sitten tulee raskaaksi papille ja saa pojan. Ei mikään platoninen suhde. Siinä on myös hämärä kohta, kuinka kukaan ei ollut kertonut tytölle kuukautisista ja hän meni papin luo, joka kertoi.
Muistan hämärästi, itse asiassa tuli mulla tänään jo päivällä aiemmin mieleen jostain syystä. Muistatteko muut sarjaa Paluu Eedeniin, sekin olisi hieno vielä nähdä
https://www.vauva.fi/keskustelu/3073926/muistatteko-okalinnut
Miksi aloitit uuden ketjun samasta aiheesta?
Mä olin lukenut Okalinnut kirjana jo ennen kuin näin sarjaa. Kyllähän se piti sarjakin sitten tuijottaa.
Pitäisikin etsiä kirjastosta taas se kirja ja lukea uusiksi.
Silloin kun ohjelmaa katsoin en kokenut että siinä olisi ollut nuori tyttö ja aikuinen mies, minusta näytti riittävän normaalilta ikäerolta noin ulkoisesti.
Oliko se sarja, jonka lopussa katolista pappia vei lihan himo eikä jumala?