Miksi miehiä ei pakoteta korkokenkien käyttäjiksi
kuten länsimainen kulttuuri naisia koittaa pakottaa. esimn jossain ammateissa on kuulemma pakko naisen käyttää korkokenkiä. ihan sairasta touhua.
korkkarit on länsimaisen naisen hijabi. Helvetin kummallista että sellaset hörpäkkeet on jopa Suomen kaltasessa maassa pätyneet kauppoihin, luulis että täällä ollaan vähän järkevämpiä ja halutaan pukeutua aina kenkiin, joilla voi kunnolla kävellä tuolla loskajäässä.
Kommentit (26)
Korkokengät olivat alunperin miesten muotiin kuuluva juttu, edusti sellaista sotaisempaa muotia.
Korkkareissa selkä menee notkolle ja perse näyttää pystymmältä. Miehet on tyhmiä.
Katsopa sukupuoltaan vaihtaneita entisiä miehiä.
Näyttää siltä että koko sukupuolenkorjausoperaatiossa kaikkein vaativin osuus on opetella kävelemään korkokengillä.
Miksi miehet pakotetaan pitämään pukua ja solmiota? Monessa johtavassa tai muuten muodollisessa roolissa pitää olla jäykästi ykköset päällä kurkkua kuristamassa. Kumma kun ei sallita pukeutua rennommin.
Sarkastinen vastaus siis tuo. Sellasta se vaan on, että tilanteen, ammatin ja roolin mukaan mennään. Ei moni uniformu ole mukava sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin ammatti missä on pakko käyttää korkkareita.
lentoemäntä kuulemma, sekä moni toimistorottatyö ja kaikenlainen edustustyö.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että koko sukupuolenkorjausoperaatiossa kaikkein vaativin osuus on opetella kävelemään korkokengillä.
Niin, mikä on pointtisi?
Eihän sellasilla todellakaan osaa kukaan kävellä, ennen kuin on tehnyt sitä kauan.
Minä olen ihan oikea nainen, enkä todellakaan osaa enkä halua osatakaan kävellä korkkareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään noissa ei ole korkokenkäpakkoa. Korkkarit ilmakuoppaisessa lentokoneessa olisivat jopa vaaralliset.
En mäkään osaa kävellä korkkareilla, paitsi hyvin matalilla. Mulla on hyvin matalat kiilakorkoiset kengät. Mulla on notkoselkä, ei todellakaan kannata käyttää korkkareita.
Miehethän käyttää vapaaehtoisesti piilokorkoja näyttääkseen pidemmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että koko sukupuolenkorjausoperaatiossa kaikkein vaativin osuus on opetella kävelemään korkokengillä.Niin, mikä on pointtisi?
Eihän sellasilla todellakaan osaa kukaan kävellä, ennen kuin on tehnyt sitä kauan.
Minä olen ihan oikea nainen, enkä todellakaan osaa enkä halua osatakaan kävellä korkkareilla.
Kyllä osaa. Ja ihan ekasta kerrasta lähtien. Kukaan ei varmasti ikinä pakota sinua kävelemään korkokengillä, kuten ei minuakaan vaikka kumisaappailla tai ballerinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Taisin kuulla, että pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin kuulla, että pankissa.
No ei kyllä ole pankissa korkokengät pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
malli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that. Kukaan ei käskenyt käyttämään mitään fetissinkorkuista, Jonne-poika. Kunhan on kengät, ettei satu varpusiin kun raahaa sitä känniurpoa nippusiteissä takariviin istumaan loppumatkaksi.
Jonkun artikkelin luin jossa tarjoilija valitti korkokenkäpakosta.
Itse en ole aikoihin korkkareita käyttänyt, eikä kukaan ole koskaan pakottanut niitä käyttämään. Ehkä jotkut kokevat jotain ryhmäpainetta? Näin sivumennen sanoen en ole kokenut ryhmäpainetta kyllä meikkaamiseenkaan. Joskus meikkaan, ehkä kerran vuodessa. Jos sattuu huvittamaan. Yleensä on parempaakin tekemistä.
Olet kysymyksesi kanssa monta vuotta jäljessä. Pukeutuminenhan on vapautunut ryminällä jo vuosia. Nykyään muodollista pukeutumista vaaditaan Suomessa hyvin harvassa ammatissa.
Mua ei ole kukaan pakottanut käyttämään niitä, joten en yleensä käytä. Juhlissa sopivankorkoiset korot tuovat pukeutumiseen eleganssia, jo senkin takia koska olen lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Korkkareissa selkä menee notkolle ja perse näyttää pystymmältä. Miehet on tyhmiä.
Miehet on tyhmiä kun nainen laittaa korkkarit?
Ja yläpeukkua tulee. Epätodellista!!