Mitä opiskella, jos on matemaattisesti ja sosiaalisesti lahjaton?
Olen työskennellyt lastentarhanopettajana (:D), mutta ymmärtänyt, että en ole tarpeeksi empaattinen ja sosiaalisesti lahjakas hommaan. Perheiden parissa tehtävä työ ei sovi minulle, koska en osaa luoda hyvää suhdetta vanhempiin. Lasten kanssa tykkään kyllä tehdä töitä. Matikassa, fysiikassa ja kemiassa olen surkea, joten mikään insinööriala ei onnistu. Mitä siis tehdä?
Kommentit (16)
Mä olen samanlainen ja olen koodari (tietojenkäsittelytieteen maisteri). Ei peruskoodarin työssä tarvi matematiikkaa tai matemaattista lahjakkuutta mihinkään. Ja löytyy paljon hommia joissa saa olla erakkomainen ja sosiaalisesti kömpelö aivan vapaasti.
IT-tukihenkilö ehkä. Itsellä matemaattisesti lahjattomana ei tullut ohjelmoinnista mitään.
Sosiiaaaalisesti lahjakas eii ole se jokaaa teennnäisesti yrittäää ymmmärtää, sosiaaalisesti lahjakas on see joka kykenee näkemääään ihmisen taaaakse.
Humanistiksi vain. Ei tarvitse osata matikkaa ollenkaan eikä myöskään loogista ajattelua.
Joku sellainen ei-tekninen tieteenala, jossa voit sulkeutua tutkijankammioon. Ehkä jostain humanistiselta puolelta löytyisi vaikka historia?
Poliisin se vasta pitääkin olla sosiaalisesti lahjakas, ellei pyörittele vain paperi arkistoja...
Tradenomiksi, muutenkin koulutus on kokenut inflaatiota ja nämä sankarit ovat aivan turhia. Ekonomeja koulutetaan jo liikaa ja se polkee tradenomit pois työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin se vasta pitääkin olla sosiaalisesti lahjakas, ellei pyörittele vain paperi arkistoja...
Tavallaan totta, mutta hiukan kulmikkaampikin tyyli toimii... 😉
isännöitsijä, huoltomies, pihasuunnittelija, putkimies, siivooja, taksikuski, bussikuski, hitsaaja, koneistaja, sorvaaja, maanviljelijä, maatalouslomittaja, kirvesmies, ompelija, kassa, puutarhuri, muuttomies, postinjakaja, lehdenjakaja, onhan näitä
Sihteeri olisi kiva, mutta ei ole oikein töitä. Eikä myöskään humanisteille. Haluaisin töihin kirjastoon, mutta sinnekään ei tahdo päästä. :( Ap
Tietokonepelaamista "e-urheilua".
Liikunnanopettaja. Ne jotka ei osaa, opettaa. Ne jotka ei osaa opettaa, opettaa liikuntaa.
Siivoja. Matematiikka ei niin tärkeää. Ainoastaan työkavereita pitää sietää. Ei tarvitse olla mikään ekstrovertti.
Tykkäätkö monotonisesta työstä? Joku liiketoiminnan ammattitutinto niin voit pätevöityä sihteeriksi?