Mitä mieltä uusista Muumeista (kevät 2019)?
Piirrosmaailma, äänimaailma, värimaailma, musiikki?
Henkilöhahmojen toteutus?
Kommentit (39)
Mä en tykännyt uusista kotimaisista ääninäyttelijöistä. Mutta täähän on tehty ulkomaisille katsojille tällä kerralla. Siks se ei oikein nappaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe (2 aikuista ja kolme lasta 20v, 15v ja 12v) on kauhuissaan. Tämä on ihan kauhean surkea!
Nyt nousi vanhat muumi-DVD:t uusiin hintoihin Torissa. Niistä tuli haluttuja!
Mulla on VHS:sinä, sen verran nostalgikko oon.
Meillä taitaa olla kanssa jossain kellarissa/ullakolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe (2 aikuista ja kolme lasta 20v, 15v ja 12v) on kauhuissaan. Tämä on ihan kauhean surkea!
Meillä taitaa olla kanssa jossain kellarissa/ullakolla :)
Toivottavasti lämpimässä ja kuivassa. :)
Alkeellisen näköistä animaatiota. Ei tuosta koskaan tule mitään klassikkoa, ehkä hetken uppoaa ihan nuorimpiin lapsiin...
Vierailija kirjoitti:
Taisi nousta jo silloin, kun maikkari pilasi sarjan.
Vierailija kirjoitti:
Alkeellisen näköistä animaatiota. Ei tuosta koskaan tule mitään klassikkoa, ehkä hetken uppoaa ihan nuorimpiin lapsiin...
Tuo animoinnin laatu pisti täälläkin silmään. Miten näyttikin niin kehnolle?
Alkumusiikki oli lupaava ja laulajan ääni oli mielenkiintoinen. Muutamia hienoja "muumimaisia" repliikkejä , mutta aivan liikaa agressiivisyyttä ja juonittelua. Äänivalinnat eivät ihan nappiin. "Kuvauksessa" liikaa lyhyitä ja kiireisiä pätkiä. Olen lukenut kaikki muumikirjat kahdelle lapselleni aikoinaan ja mielikuva muumimaailmasta, joka välittyi kirjoissa ja 90-luvun piirretyissä, on ainakin eka jakson perusteella kaukana tästä.
Ei iskenyt tää toinenkaan jakso, ihmeellistä säntäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei. Perustuu kai enemmän kirjoihin kuin alkuperäinen piirrossarja, mutta silti se on minulle ainoa oikea.
Ei ainakaan ekan jakson perusteella vaikuta siltä. Japanilaisten tekemä ysärisarja seuraa kirjoja varsin uskollisesti ja on luonut noin kolmen vuoden mittaisen ajanjakson, jossa vuodenajat seuraavat toistaan ja tapahtumat perustuvat kirjoihin. Väliin on ripoteltu sarjakuvista tuttuja tarinoita. Osa jaksoista on originaalikäsikirjoituksia, eli eivät perustu Toven eikä Larsin tarinoihin, mutta ovat enimmäkseen muumien maailmaan sopivia ja syventävät hahmoja (esim. Niisku lentohärveleineen).
Ysärimuumit alkaa Taikurin hattu-kirjan tapahtumilla ja seuraa niitä varsin uskollisesti, siirtyy Näkymätön lapsi-novellikokoelman Ninnin tarinaan, ja Lohikäärme-tarinaan, siitä Taikatalvi-kirjan tapahtumiin jne. Muodostuu loogisesti etenevä kokonaisuus.
Tämä uusi Muumilaakso-jakso perustuu sarjakuvaan, jossa Muumipeikko rakentaa talon (myös ysärimuuseissa on jakso samasta tarinasta), mutta ei seuraa alkuperäistä sarjakuvaa ysäriä uskollisemmin. En ole varma, miksi Muumilaakso alkaa juuri tästä tarinasta (ilmeisesti esitellään Myy), saa nähdä miten tarina etenee jatkossa, seuraako se ensisijaisesti kirjoja, sarjakuvia, vuodenaikoja vai onko tehty vain sekalaisesti toisiinsa liittymättömistä tarinoista.
Musiikki toi mieleen Ice Age leffat, ei hyvällä tavalla. Kiti Kokkonen täysin epäonnistunut Myynä. Värimaailma on kaunis ja se lyhyt alun tunnariosuus jossa Toven nimi jne on kauniisti toteutettu.
Ihan hirveitä. Tönkköjä, ja muumien persoonat muuttuneet. Ei jatkoon.
Jos kerran Sofia Jansson sai olla tiukkana, ettei muumeja muuteta liikaa alkuperäisestä, niin millaisiahan uudet muumit olisivat, jos tekijöillä olisi ollut täysi vapaus? Juonikkaat ja omaa etua tavoittelevat teknomuumit, jotka vlogittavat ja räppäävät?
Miksi Nuuskamuikkunen nukkui ulkona tuossa tokassa jaksossa vaikka hänellä oli telttakin?
Joko odotat jännittyneenä seuraavaa jaksoa?
Meillä lapsia ei enää kiinnosta, mutta äiti haluaa katsoa.