Vieläkö joku vie lapsensa Touhulaan?
Eli te, joiden lapset ovat olleet Touhuloissa, vieläkö naiivisti ajattelette, että Touhulat hoitavat hommansa hyvin?
Kommentit (7)
Vieläkö joku vie lapsensa kunnalliseen päivähoitoon? Riittää niitä kauhukertomuksia ja laaturikkomuksia sieltäkin. Itse en veisi yksityiseen, mutta uskon että niissäkin on eroja ja jos siihen omaansa on tyytyminen tai naapurilta kuullut hyvää, niin ei se että 300 km päässä on toimittu väärin ole este.
Entä nämä kunnallisissa sattuneet puremistapaukset, olisiko kaikkien pitänyt ottaa heti lapsensa pois hoidosta? Varmasti olisin halunnut jos oman lapsen pk olisi ollut kyseessä, mutta olisi ollut vaikea selittää työnantajalle miksi olen 2-6kk poissa odottaessani lapselle uutta hoitopaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku vie lapsensa kunnalliseen päivähoitoon? Riittää niitä kauhukertomuksia ja laaturikkomuksia sieltäkin. Itse en veisi yksityiseen, mutta uskon että niissäkin on eroja ja jos siihen omaansa on tyytyminen tai naapurilta kuullut hyvää, niin ei se että 300 km päässä on toimittu väärin ole este.
Entä nämä kunnallisissa sattuneet puremistapaukset, olisiko kaikkien pitänyt ottaa heti lapsensa pois hoidosta? Varmasti olisin halunnut jos oman lapsen pk olisi ollut kyseessä, mutta olisi ollut vaikea selittää työnantajalle miksi olen 2-6kk poissa odottaessani lapselle uutta hoitopaikkaa.
Kunnallinen on tietysti aina kaikissa tilanteissa ja kaikkialla parempi kuin yksityinen. Joka asiassa. Näin sanoo aate.
Aate velvoittta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallinen on tietysti aina kaikissa tilanteissa ja kaikkialla parempi kuin yksityinen. Joka asiassa. Näin sanoo aate.
En tiedä mikä aate näin sanoo, mutta mun logiikka ei veny siihen miten yksityiset voisivat tarjota samaa tai parempaa resurssia (henkilöstön määrä, ajantasainen ja jatkuva koulutus, tilat, materiaalit, ruoka- ja siivouspalvelut jne.) JA tuottaa voittoa yhtä aikaa. Mikä viisasten kivi niillä on?
Kaikki yksityiset eivät tavoittele voittoa. Omat lapseni ovat vanhempainyhdistyksen pitämässä PK:ssa. Voittoa tavoittelematon paikka. Ja aivan upea.
On sijaiset, pysyvä henkilökunta tosi paljon retkiä. Oma keittäjä tekee ruuat. Ja pienet ryhmät. n 8 lasta per ryhmä.
Vien edelleen, laadukasta hoitoa on ollut jo pari vuotta mitä ollaan oltu asiakkaina. Kokemusta on kunnallisesta perhepäivähoidosta, jolloin pph oli jatkuvasti sairaana ja todella erikoinen ihminen, jota en halua kasvatuskumppaniksi ( tiukat omat periaatteet, kehui muutamaa lasta ja haukkui muita). Sairaslomien aikoina oli kunnallisessa päiväkodissa, jossa oli todella iso ryhmä ja erittäin väsyneet hoitajat ja huono henki. Myöhemmin menimme toiseen yksityiseen päiväkotiin ja siellä oli todella huono hoito, kakat vaipassa haettaessa, harjoittelijoita käytettiin henkilökuntana ja jos oli pikkupakkanen, ulos ei menty.
Touhulassa on ollut paras hoito, ruoka on hyvää ja lapset saavat sitä halutessaan lisää vaikka kolme kertaa. Virikkeellistä ohjelmaa on joka päivälle, ulos mennään joka päivä ja metsäretkiä on viikoittain. Hoitahenkilökunta on mukavaa ja sitä on riittävästi, nyt on otettu käyttöön ilmoitukset ovelle kuinka paljon hoitohenkilökuntaa on talossa ja kuinka paljon käytössä on sijaisia.
On hyvä käydä läpi yksityisen puolen ongelmia ja nostaa niitä ylös mutta tulee myös muistaa, että hyviäkin yksityisiä yksiköitä on Touhulallakin. Kukaan ei ole vaihtanut päiväkotia tuolta tämän kohun myötä enkä usko, että vaihtaakaan.
Aate velvoittta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen palkanmaksaja ei takaa tasalaatuisuutta. Etenkään, kun poliittiset broilerimme ovat palikka kerrallaan rakentaneet hallintosysteemin, missä ulkokultaisuus on tärkeämpää kuin todellisuus. Joten oleelliset laatumittaukset jäävät tekemättä, työaika kuluu turhan nysväämiseen ja ongelmat lakaistaan maton alle. Sinulle ollaan vihaisia, jos raportoit johtajalle ongelmista. Valitettavasti yksityistäminen ei tuo tähän ongelmaan minkäänlaista ratkaisua.
Touhulat "kasvattavat" tulevaisuuden ongelmalapset ja koulukiusaajat. Saa lainata mainosmateriaaliin.