5,5% Juomien tulo marketteihin ei aiheuttanut alkoholismia koko kansalle
https://www.verkkouutiset.fi/alkoholilain-yllatysvaikutus-kulutus-hadin…
Uhkakuvat eivät toteutuneet. Pientä nousua oli kulutuksessa, mutta sekin johtuu lämpimästä kesästä, kesäkuukausien ulkopuolella kulutus väheni.
https://www.verkkouutiset.fi/viinit-kauppoihin-kaupan-aikarajoitukset-p…
Seuraava luonnolinen vaihe on vapauttaa lisää juomia pois alkon Monopolista. Viinit marketteihin.
Kommentit (34)
No ei kai kun hinnat pysyi Alkon tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä arvostaisin jos saisin ostettua sen punkkupullon ja lampaanpaistin samasta paikasta.
Kannatan! Lampaanpaistit alkoon myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä jo pelkästää saatavuuden helpottumisen piti johtaa katastrofiiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä arvostaisin jos saisin ostettua sen punkkupullon ja lampaanpaistin samasta paikasta.
Kannatan! Lampaanpaistit alkoon myyntiin.
Ja melellään viinakortit takaisin, kerran kuussa voisi valita että ostaako punkun vai lampaanpaistin, ei tietenkään kumpaakin samassa kuukaudessa.
Ei kun oikeasti, säätelyä vähemmälle. Kaikki alkoholijuomat voisi vapauttaa vapaasti myytäväksi.
Pilasivat juomat. Nyt ei saa alle 5 vaan on pakko juoda vahvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sekään uhka ei toteutunut että 5,5% juomista olisi tullut jotain halpoja sisäänvetotuotteita.
Itse asiassa mikään uhkakuva ei toteutunut, eikä alkoholin myynnin pienellä vapauttamisella ollut mitään negatiivista vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Pilasivat juomat. Nyt ei saa alle 5 vaan on pakko juoda vahvempaa.
Hä?
Taitaa ylivoimaisesti suurin osa oluen myynnistä olla edelleen keskiolutvahvuudessa?
4,7% käymiselä valmistetut lonkerojäljitelmät on suunnilleen kadonneet kaupasta ja kukaan tuskin edes kaipaa niitä, nehkän oli kauheaa kuraa.
Tuskin tarvitaan enää mitään välivaihetta että viinit vapautettaisiin marketteihin. Alko nimittäin varmaan kaatuu jo siihen, koska ei pysty kilpailemaan viineillä markettien kanssa. Ainakaan Alko ei pystyisi enää toimimaan ilman ulkopuolista tukea, väkevien myynti painuisi todella pieneksi. Eli saman tien voidaan vapauttaa kaikki alkoholin myynti marketteihin.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/272629-selvitys-alkoholilain-vaikutuks…
Voisiko Räsänen kieltää kesän, koska silloin alkoholin kulutus nousee.
Vapauttamista vastustivat myö demarit, vihreät ja vasemmistoliitto. Turha haukkua kristillisiä.
Ketkä poliitikot olivatkaan pahimpia uhkakuvien maalaajia? Ketkä väittivät kiven kovaan, että tämä uudistus aiheuttaa valtavia terveydellisiä ongelmia kansalle?
Mielestäni nuo valehtelijat on nyt saatava vastuuseen, eikä heitä ainakaan tule äänestää enää eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vapauttamista vastustivat myö demarit, vihreät ja vasemmistoliitto. Turha haukkua kristillisiä.
Noniin. Tiedätte, ketä vlehtelijoita ei ainakaan kannata äänestää. Samaa p*skaa ne puhuu muistakin asioista. Jeesustelijoita koko porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä jo pelkästää saatavuuden helpottumisen piti johtaa katastrofiiin.
Voitte vaan kuvitella mitää soopaa samat tyypit puhuvat ilmastotalkoista, kehitysavusta jne. Maalailevat uhkakuvia vailla todellisuudentajua.
Vierailija kirjoitti:
Ei Alepasta saa lampaanpaistia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Väitän, että joka ikisessä tutkimuksessa oletuksena oli nimenomaan hinnan lasku, mikä on toki osa saatavuuden helpottamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetissä yhtään lisää alkoholia marketteihin. Omassa hyvässä lähikaupassa kaikki on muuten erinomaisesti, mutta tilaa ei todellakaan ole enää yhtään lisää alkoholistien huumeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetissä yhtään lisää alkoholia marketteihin. Omassa hyvässä lähikaupassa kaikki on muuten erinomaisesti, mutta tilaa ei todellakaan ole enää yhtään lisää alkoholistien huumeelle.
Päivi R. Lopeta jo se jankuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi R. Lopeta jo se jankuttaminen.
Mene vetämään pää täyteen siitä.
Ei tullut alkoholismia ei. Silti pessimistisesti odotan tilastoja 5-10 vuoden päästä rasvamaksoista ja muista vaivihkaa tulevista terveyshaitoista. Tosiaan, jos on pienempi kauppa, jonne mahtuu joka merkiltä yksi alkoholituote, se on nykyään järjestään se 5,5 prossanen ja miedompaa saa hakea. Aika automaattisesti ihmiset on vahvempia sitten ottaneet.