Varattu työkaveri sanoi olevansa ihastunut, käytöksensä järkyttävää
Kertoi tunteistaan "vahingossa" vuosi sitten. Naimisissa, itse olen avoliitossa. Näemme päivittäin työssä tiiviisti. Hänen käytöksensä on niin ailahtelevaa etten tiedä mitä tehdä. Välttelee, sitten taas on tuttavallinen jne. Työtehtävissä tehnyt mulle muutaman ikävän nakituksen. Soittelee/viestittää vapaalla ja sitten taas käytös todella etäistä ja jopa ilkeää. Tunteistaan ei ole tunnustuksensa (lipsahduksen) jälkeen puhunut. Tilanne on mulle raskas, koska työskentelemme tiiviisti yhdessä. En jaksaisi katsoa tällaistä vuoristorataa mikä vaikuttaa omaan työhöni. Olen puhunut hänelle asiasta. Muutos normaaliin saattaa sen jälkeen tulla hetkellisesti, mutta vain hetkellisesti.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (6)
Hyi, vain mieskollegoita tuollaisille. Sitten kyllä ihmeesti käytös tasapainoittuu. Onko hällä ongelmia työnteossa, ei ehkä koe olevansa yhtä pätevä kuin sinä?
Ole ainakin itse aina välinpitämättömän neutraali, vaikka hänen käytöksensä vaihtelee. Yrittää manipuloida? Sääli vaimoa.
Taitaa olla kuin teini tunteidensa kanssa. Kärsii tilanteesta, ja pistää välillä sinut kärsimään siitä. Sitten taas muistaa, että pitääkin sinusta.
Yksi konsti on tehdä itsesi epämiellyttäväksi. Ala kaivella nenää, röyhtäillä ja nauraa hyeenamaisesti. Mutta vain kahden kesken.
Vaihtaisin työpaikkaa. Jos ei mahdollista, valittaisin käytöksestä esimiehelle, ensin kerättyäni todisteet.
Leeivotko sinää?