Maksanko poikani kurssin
14v poikani on sanonut haluavansa arabian tai puolan kielen kurssille. En tiedä kuinka vaikeita kieliä ne ovat ja kuinka nopeasti ne oppii mutta poikani on vähän sen tapainen että ensin kiinnostuu jostakin ja sitten myöhemmin kiinnostus heti lopahtaa. Kannattaako minun maksaa pojalleni joko arabian tai puolan kielen kurssia vai ovatko ne niin vaikeita kieliä että hänen kiinnostus lopahtaa heti
Kommentit (15)
No siis arabiaa kirjoitetaan sellaisilla kuuriimuilla että pitää olla ainakin vähän omistautumista että jaksaa opetella. Jos kuitenkin kääntäjän hommista on kiinnostunut tulevaisuudessa niin onhan tuo arabiankieli aika haluttua.
Puola taas kirjoitetaan ihan perusaakkostolla, mutta on aika lausuntakelvotonta suomalaiselle kun sanat on luokkaa sczchza. Muuten aika perus slaavilaiskieli.
Kertoo yhteiskuntaluokasta jotain, että vanhempi kokee tarpeelliseksi etukäteen arvioida, mihin kaikkeen hänen lapsestaan ei ole.
Maksaisin itse ainakin. Jos ihan tosissaan on kiinnostunut niin kielitaidosta on hurjasti hyötyä tulevaisuudessa. En tiedä mitä ne maksaa, mutta tuskin paljon enempää kuin aikuistenkaan kielikurssit ja muistaakseni ne ei älyttömän kalliita ole.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin itse ainakin. Jos ihan tosissaan on kiinnostunut niin kielitaidosta on hurjasti hyötyä tulevaisuudessa. En tiedä mitä ne maksaa, mutta tuskin paljon enempää kuin aikuistenkaan kielikurssit ja muistaakseni ne ei älyttömän kalliita ole.
Mitä hyötyä jostain arabiasta tai puolasta on?
Ehkä kannattais aloittaa ilmaisilla Ylen kielikursseilla, tai noilla nettikursseilla, joilla on ilmainen kokeilemaksi ja katsoa sen jälkeen, vieläkö intoa riittää.
Jos varat riittää kurssiin, niin totta kai maksat. Pistät ehdoksi, että se ensimmäinen, maksettu kurssiosuus sitten myös käydään läpi. Eikö näin normaalisti toimita kaikkien harrastusten kohdalla?
Kokeilujakso - voi automaattisyöttöä
T. 6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabiaa puhuvista maista tuodaan Suomeen öljyä. Kielotaito voisi olla joissain tehtävissä etu - etenkin, jos siitä ei kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattais aloittaa ilmaisilla Ylen kielikursseilla, tai noilla nettikursseilla, joilla on ilmainen kokeilemaksi ja katsoa sen jälkeen, vieläkö intoa riittää.
Kannattaa kokeilla.
Kirjastoista voi lainata koulutusmateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi jos vaikka tulkkaushommat tulevaisuudessa kiinnostaa. Työelämässä muutenkin voi olla arabian kielestä aika reippaasti hyötyä kun täälläkin näitä arabiankielisiä ihmisiä on reilusti. Ja ainahan ne näyttää cv:ssä hyvältä jos puhuu muutakin kuin englantia ja suomea. Esimerkiksi mulla sosiaali- ja terveysalalla se pienikin arabiankielen osaaminen olisi iso etu kun asiakaskuntaa on jotka kieltä itse puhuvat. Aivan varmasti kielitaidosta on hyötyä, on se sitten mikä kieli tahansa. Ainoa haittapuolikin tässä asiassa on se että joitakin kieliä voi olla hankalampi oppia kuin toisia.
Puola on iso talousalue js Suomen kauppakumppani
Jos poikaa kiinnostaa opetella jotakin, niin miksi ihmeessä asettuisi esteeksi? Jos mielenkiinto loppuu alkeiskurssin jälkeen, niin eihän siinäkään kukaan mitään menettänyt. Anna pojan harrastaa ja kokeilla kiinnostavia asioita!
Vierailija kirjoitti:
No siis arabiaa kirjoitetaan sellaisilla kuuriimuilla että pitää olla ainakin vähän omistautumista että jaksaa opetella. Jos kuitenkin kääntäjän hommista on kiinnostunut tulevaisuudessa niin onhan tuo arabiankieli aika haluttua.
Puola taas kirjoitetaan ihan perusaakkostolla, mutta on aika lausuntakelvotonta suomalaiselle kun sanat on luokkaa sczchza. Muuten aika perus slaavilaiskieli.
Puola on tietääkseni kielirakenteiltaan yksi vaikeimmista kielistä oppia. Paljon taivutusmuotoja yms. muuta oppimista vaikeuttavaa.
Mitä maksaa?