Tapailemani mies saa minut syyttämään itseäni omista menoistani
Eli tilanne on tällainen: hän tekee viikolla joka päivä 10-13h työpäiviä ja viikonloput hän on vapaalla. Minä taas olen vuorotyössä eli saatan monesti olla töissä viikonloput. Ei olla siis nähty kovin usein. Viime viikonloppuna molemmilla olisi ollut vapaata mutta hän vältteli vastaamista eikä jaksanut nähdä mua ollenkaan vaikka siihen ei olisi ollut mitään estettä. Nyt eilen olin vapaalla eikä hän osoittanut ollenkaan kiinnostusta tapaamiseen enkä edes uskaltanut kysyä enää. Kuitenkin yöllä hän sitten harmitteli sitä kun minä joudun täksi viikonlopuksi töihin ja jotenkin syyllisti minua siitä että mulla oli eilen muuta menoa jo niin aikaisin ettei hän kuulemma voinut kysyä että oltaisko nähty. Sanoin hänelle että mun kanssa kannattaa sopia vähän etukäteen, koska muuten voi olla että järjestän muuta menoa. Hän vastasi ettei todellakaan voi sopia mitään etukäteen, koska silloin voi käydä niin ettei hän jaksakaan nähdä ja kaikille tulee paha mieli. Sanoin sitten suoraan että jos mun kanssa ei sovi aiemmin niin voi käydä silleen että hän kulkee onnensa ohi. Tuohon ei vastausta tullut ja nyt inhottaa että menin sanomaan noin. Muutenkin tuntuu tosi pahalta että en eilen tajunnut että hän olisi halunnut tavata, kun nyt ei taas pitkään aikaan ole mahdollisuutta.
Hän ei edes ole vaikuttanut kiinnostuneelta viime aikoina, mutta heti kun mulla onkin muita menoja niin alkaa kiinnostaa. En tajua, tuntuu niin kauhean pahalta vaikka tiedän ettei tää varmaan oo mun syytä ja ylireagoin vaan.
Kommentit (15)
Kuvitteliko se jeppe että perut työvuoron tms kun yhtäkkiä hän huomaakin että olisikin halunnut tavata? Olisiko hän itse valmis pitämään vapaan töistä silloin kun sinulla on vapaata? Jotkut päivätyötä tekevät ei osaa ollenkaan kuvitella että vuorotyössä ollaan välillä viikonloput, illat ja yötkin töissä, ja menot suunnitellaan sen mukaan. Jos siitä möksähtää, on kyllä jo sen luokan mörkö että saa mennä.
Onko sinulle välttämätöntä jatkaa tätä suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
No, olen ainakin tosi ihastunut tuohon tyyppiin. En edes tiedä miksi. Lähetin hänelle vielä anteeksipyynnön kun tuli niin huono omatunto, mutta hän ei vastannut mitään. En edes tiennyt että olen näin alistuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen ainakin tosi ihastunut tuohon tyyppiin. En edes tiedä miksi. Lähetin hänelle vielä anteeksipyynnön kun tuli niin huono omatunto, mutta hän ei vastannut mitään. En edes tiennyt että olen näin alistuva
Voi luoja, nyt etsit sen selkärangan itsestäsi ja lopetat tuon kynnysmatto ajattelun, ei se tuolla menolla ainakaan parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tämä tapaus juuri pyrkiikin: alistamaan. Joko tiedostamattomasti tai tarkoituksella. Anteeksipyyntö tässä asiassa oli virhe, sillä jatkossa hän tulee pompottaa ja uhriutuu vielä entistä enemmän kun tajusi sen tehoavan sinuun. Tällaiset kuvittelevat sinun olevan aina tavattavissa silloin kuin heitä sattuu huvittamaan, ja jos näin ei olekaan, on kärsimysnäytelmä pystyssä. Toisinpäin asiat ovat tietenkin aivan eri juttu.
Exä oli samantyylinen. Omia menoja riitti ja niiden tauotessa mokoma masentui, kun ei tiennyt mitä alkaisi seuraavaksi tekemään. Oli nihkeä kaikille yhteisen tekemisen ehdotuksille ja lähti kotiinsa masennustaan murehtimaan. Pari päivää myöhemmin kun tarvitsin aikaa omiin kiireisiin enkä halunnut sen vuoksi tavata, kehtasi olla hirveän loukkaantunut ja ahdistunut tästäkin. Aikaa hänelle olisi pitänyt löytyä, halusin tai en, silloin kun häntä sattuikin vaihteeksi huvittamaan. Herra navantuijoittelija oli sitten kovin ihmeissään ja ylimielisen vääryyttä kärsinyt, kun olin niin joustamaton ja kylmä, että pistin välit poikki.
Et taida olla tyypin ainoa nainen.
Et ollenkaan ylireagoi, vaan nuo sinun huomiosi miehestä ovat aivan terveitä ja aiheellisia.
Mies siis tarkoituksella syyllistää sinua, ja kun sinä syyllistut, niin mies on voittanut pelin ensimmäisen erän.
Olet niin optimistinen, että toivot tästä hyvää elämänmittaista suhdetta. Kertomasi mukaan se ei ole sellainen vaan sinua vahingoittava.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuulosta että olisitte toisillenne mitenkään oikeat.
Nyt osuit naulan kantaan.
Kun on monta naista samaan aikaan, niin onhan se vaikea järjestellä aikataulut juuri sinun työvuorojesi mukaan. Miehen kun on aikatauluissaan huomioitava niin monta muutakin seikkaa .... siis eikun naista.
Jos on ihastunut, niin keksii keinot tavata toista ja on ikävä usein. Mies ei vakuta kovin ihastuneena.
kuulostaa narsistisilta piirteiltä. Jos jo tässä vaiheessa käyttäytyy tuolla lailla niin juokse. Tosta tulee yhtä helvettiä jos päädytte suhteeseen
Jos mies ihan tosissaan haluaa sut nähdä, niin hän kyllä keksii siihen keinon. Tämän aina muistaa niinä kertoina kun tapaa ihan tosissaan motivoituneen miehen. Tullaan vaikka keskiyöllä taksilla toiseen kaupunginosaan, vaikka duuni alkaa klo 8 tai tehdään ylitöitä että saa järkättyä lounastreffit tms.
Jos mies ei itse jousta missään, vaan odottaa, että sinä tanssit hänen pillinsä mukaan, niin taitaa vain kaivata low maintenance -huvituksia omiin tylsiin hetkiinsä, eikä todellisuudessa ole sinuun niin ihastunut kuin sinä häneen. Jos haluat suhteen, jossa olet altavastaajana tossun alla ja valmis olemaan toiselle olemassa aina kun hän sitä haluaa, niin pidä kiinni tuosta miehestä.
Se on hyvä, että tuo piirre tulee miehessä esiin jo tapailun alussa. Kannattaa olla herkkänä, sillä ei tuo piirre tule mitenkään häviämään vaan hiljalleen ja huomaamatta alat pyydellä mieheltä anteeksi kaikkia tekemisiäsi ja myös tekemättä jättämisiäsi. Etenkin jos vakuuttelee välittävänsä ja rakastavasta, mutta jos sinä... (tähän perään kaikki mahdolliset selitykset). Kaikki, mitä teet tai jätät tekemättä, tulee aiheuttamaan miehelle pahaa mieltä.
Eipä kuulosta että olisitte toisillenne mitenkään oikeat.