Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ei tykkää kasviksista yhtään enempää kuin miehetkään, kuitenkin kuittaillaan kokolihaa syövistä miehistä

Vierailija
23.02.2019 |

Jos perheessä ei syödä kasviksia niin se on aina miehen tai lapsen vika, vaikka todellisuudessa kokki itse ei pidä kasviksista.

Aina kun puhutaan kasviksista niin kermaa pitää lorottaa purkkitolkulla että "hyviä kun osaa maustaa" vähän sama juttu kuin 10 kilon hauen kanssa. Kun ei pidetä jostain raaka-aineesta niin sitten siirrytään tähän "maustamiseen", että saataisiin kurkusta alas.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ajattele, että tästä täytyy pitää, vaan syövät kasviksia terveyssyistä.

Vierailija
2/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tämä katkeruus turskahti?

Ei hyviä kasviksia pidä mennä kermalla pilaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on taas niin kaukaa haettua, että voi hyvää päivää.

Vierailija
4/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tämä katkeruus turskahti?

Ei hyviä kasviksia pidä mennä kermalla pilaamaan.

Ei kyse ole mistään katkeruudesta, vaan siitä että tunnustettaisiin tosiasiat. Eli se että kasvisten syönti ei ole mitenkään sukupuolisidonnaista, vaikka näin klisee antaa ymmärtääkkin.

ap.

Vierailija
5/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykkää mies, nuorempi poika ja minä. Jo lapsena oli herkkuani juurekset suoraan kasvimaalta. Itse kävin hakeamssa syksyllä ja vein äidille porkkanan sanoen "pese ja kuori", kun en sitä vielä osannut tehdä tai salaattia otin ja sen osasin pestäkin itse. Siihen aikaan ei ollut kuorimaveitsiä. Yksi kaunis lapsuusmuisto on sekin, kun isäni hommaa oli korjata maatalouskoneita ja pääsin joskus mukaan. Eräässä talossa sain naposteltavaksi lanttupalan ja se oli herkkua. Meillä syödään kasviksia paljon, eikä niihin mitään laiteta sekaan. Mutta mallista huolimatta vanhemmalla pojalle menee vain kurkku, jää- tai jäävuorisalaatti, porkkana ja sipuli. Porkkana ja sipulikin vain sotkettuna muun ruuan sekaan. 

Vierailija
6/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole ollenkaan kaukaa haettua vaan todellisessa elämässä nähtyä.

Jos perheessä ei syödä suositeltuja määriä kasviksia, niin on melko pitkälle kokin syytä.

Kasvikset ei maksa paljon, jos osaa elää sesongin mukaan, vaikka tähän aika usein vedotaan kun lautasella on 10 perunaa, mutta ei kasviksia.

ap.

Vierailija
7/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä ei syödä suositeltuja määriä kasviksia, niin on melko pitkälle kokin syytä.

Kasvikset ei maksa paljon, jos osaa elää sesongin mukaan, vaikka tähän aika usein vedotaan kun lautasella on 10 perunaa, mutta ei kasviksia.

ap.

Koska ruoan laitto on automaattisesti naisen tehtävä?

Vierailija
8/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se kyllä menee niin että mieheni ei söisi yhtäkään tehua ilman että ujutan niitä muun ruuan sekaan. Itse olen aina pitänyt vihanneksista ja marjoista, hedelmistä en juurikaan.

Vierailija
9/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ajattele, että tästä täytyy pitää, vaan syövät kasviksia terveyssyistä.

Jos olet nainen niin tämikin osaltaan todistaa että olen avauksessani ihan oikeassa. Ehkä syödään kasviksia mutta ei välttämättä pidetä niistä.

ap.

Vierailija
10/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole sukupuolisidonnaista. Itse naisena rakastan liharuokia, enkä muuta yritä väittääkään. Hyvä pihvi ja vihanneksina aimo läjä perunoita...

Vierailija
11/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Koska ruoan laitto on automaattisesti naisen tehtävä?

Itse otit esiin että ruuanlaitto on naisen tehtävä. En vastaa keksittyihin väitteisiin.

ap.

Vierailija
12/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Suora lainaus aloituksestasi: "Jos perheessä ei syödä kasviksia niin se on aina miehen tai lapsen vika, vaikka todellisuudessa kokki itse ei pidä kasviksista."

Kultapieni, sinun ei ole pakko syödä kasviksia. Jotta voisit käsitellä ongelmasi liittyen antipatiaan kasviksia kohtaan, sinun tulisi ymmärtää sen alla kytevän naisviha n syyt :)

Vierailija
13/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla jotain vikaa makuaistissa kun mun mielestä parsakaali maistuu ihan silleensä kypsentämättömänä tosi hyvältä :D

Muuten en epäilisi makuaistiani mutta kun sanon kenellekään, että voisin syödä kokonaisen parsakaalin ihan siltään yksinään suurena herkkuna niin kaikki luulee, että vitsailen.

Vierailija
14/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Suora lainaus aloituksestasi: "Jos perheessä ei syödä kasviksia niin se on aina miehen tai lapsen vika, vaikka todellisuudessa kokki itse ei pidä kasviksista."

Kultapieni, sinun ei ole pakko syödä kasviksia. Jotta voisit käsitellä ongelmasi liittyen antipatiaan kasviksia kohtaan, sinun tulisi ymmärtää sen alla kytevän naisviha n syyt :)

Voi kuule kun otin asiaan erään tarkastelulkulman ja tästä lähtökohdasta asiaan kirjoitin.

Tämä tarkastelukulmani ei tarkoita sitä, ettenkö voisi tarkastella asiaa myös muista kulmista. Eli väitteesi siitä että olisin esittänyt että naisen kuuluu olla perheen kokina on vailla pohjaa.

ap.

Vierailija
15/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla jotain vikaa makuaistissa kun mun mielestä parsakaali maistuu ihan silleensä kypsentämättömänä tosi hyvältä :D

Muuten en epäilisi makuaistiani mutta kun sanon kenellekään, että voisin syödä kokonaisen parsakaalin ihan siltään yksinään suurena herkkuna niin kaikki luulee, että vitsailen.

Tämä on minulle uutta että jotkut eivät pidä parsakaalin mausta.

On poikani mukaan "parhaan hyötysuhteen" kasvis. En tosin tiedä mihin hintaan.

ap.

Vierailija
16/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Alapeukkua pukkaa. 

Itsepintaisesti pysytään kannassa, että on jotain muita syitä kasvisten syömättömyydelle kuin kokin omat mielihalut:)

ap.

Vierailija
17/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Voi kuule kun otin asiaan erään tarkastelulkulman ja tästä lähtökohdasta asiaan kirjoitin.

Tämä tarkastelukulmani ei tarkoita sitä, ettenkö voisi tarkastella asiaa myös muista kulmista. Eli väitteesi siitä että olisin esittänyt että naisen kuuluu olla perheen kokina on vailla pohjaa.

ap.

Veikkaan, että olet lapsena joutunut syömään paljon kasviksia äitisi pakottamana, samalla kun äitisi on nauttinut lihapiirakasta vähintään seitsemällä nakilla. Tästä siis johtu vihasi sekä kasviksia että naisia kohtaan.

Vierailija
18/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkään kasviksista. Lapseni tykkäävät niistä myös, kun ovat pienestä asti tottuneet niitä syömään. Ei me kuitenkaan pelkillä kasviksilla eletä, vaikka tykätään niistä.

Vierailija
19/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää lihasta pihvimuodossa  ja voisin hyvin erää kasvisyöjänä, mutta meillä se on mies, joka kokkaa, pääasiassa. Käytetään kyllä paljo kasviksia, mutta kokoliha ei ole mun juttu, ellei sitä ole kunnolla käsitelty pehmeään muotoon ja pilkottu.  Jauheliha nyt menee. En pidä pihveistä lainkaan, enkä niitä koskaan ravintolassakaan valitse, vaikka silloin saan valita annokseni itse. En ota ravintolassa salaattejakaan, vaan yleensä valitsen jonkun pataruuan, koska niissä on mureaa lihaa tai sitten otan sen kasvisruuan, koska ravintolassa saa usein sellaista, mitä itse ei osaa laittaa. Kasvisten ja lihan ero on siinä, että kasvikset nimenomaan on hyviä ilman mitään mausteita, mutta maustamaton liha ihan kamalaa. 

Vierailija
20/36 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minulle uutta että jotkut eivät pidä parsakaalin mausta.

On poikani mukaan "parhaan hyötysuhteen" kasvis. En tosin tiedä mihin hintaan.

ap.

Teet aloituksen aiheesta miten kukaan ei oikeasti tykkää kasviksista, ja sitten teeskentelet hämmästynyttä että joku mahdollisesti ei pidä parsakaalista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi