Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako joku mistä kauhukirjasta kyse? Ehkä joku Kingin kirja

Vierailija
22.02.2019 |

Olen lukenut tämän kirjan varmaan yli 20v sitten ja muistan kirjasta ihmeen selvästi yhden kohtauksen. Kohtauksessa nainen on lenkillä. Jokin alkaa jahtaamaan häntä ja nainen piiloutuu jonkinlaiseen isoon sadevesiviemäriin tms. Olio kuitenkin löytää viemärin ja tulee perässä nainen hiipii pidemmälle viemäriin ja tulee poikkeavan tunnelin kohdalle jonka suulla on jonkun isomman elukan raato. Nainen kömpii raadon yli sivutunneliin piiloon ja toivoo ettei olio haista häntä sen takaa ja näin käykin, nainen pelastuu vaikka tuo olio käy ihan vieressä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta kuulostaa huippukirjalta! Jään seuraamaan ketjua.

Vierailija
2/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihan Kingiltä mutta en enää muista niitä kaikkia vaikka teininä tulikin ahmittua monta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kokonainen kirja vai osa novellikokoelmaa@

Vierailija
4/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnistä, oliko nainen kirjan päähenkilö vai mikä? Mulla on melkein kaikki Kingit hyllyssä. Etsin jos vähän lisää muistat

Vierailija
5/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokonainen kirja vai osa novellikokoelmaa@

Sellainen mielikuva on, että kirja. En ole tosin varma. Ap

Vierailija
6/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnistä, oliko nainen kirjan päähenkilö vai mikä? Mulla on melkein kaikki Kingit hyllyssä. Etsin jos vähän lisää muistat

Muistan vain tuon kohtauksen jossa on tuo nainen. Tosin tuli yksi yksityiskohta lisää mieleen tuosta kohtauksesta. Mennessään raadon taakse piiloon naisen kenkä uppoaa mutaan tms ja pienemmän tunnelin suulle jää jalanjälki. Nainen ei kuitenkaan ehdi tehdä asialle mitään koska kuulee olion jo lähestyvän ja on jo kiire raadon taa piiloon. Piileskellessään hän kuulee kun olio tulee tunnelia pitkin hänen kohdalleen ja tietenkin pysähtyy siihen raadon kohdalle. Nainen rukoilee mielessään että olio ei huomaa kengänjälkeä.

Vierailija
7/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan vain tuon kohtauksen jossa on tuo nainen. Tosin tuli yksi yksityiskohta lisää mieleen tuosta kohtauksesta. Mennessään raadon taakse piiloon naisen kenkä uppoaa mutaan tms ja pienemmän tunnelin suulle jää jalanjälki. Nainen ei kuitenkaan ehdi tehdä asialle mitään koska kuulee olion jo lähestyvän ja on jo kiire raadon taa piiloon. Piileskellessään hän kuulee kun olio tulee tunnelia pitkin hänen kohdalleen ja tietenkin pysähtyy siihen raadon kohdalle. Nainen rukoilee mielessään että olio ei huomaa kengänjälkeä.

Oikeesti haluun lukea tän!

Vierailija
8/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/Bag_of_Bones

Olisko tuo? 

Itse en suomenkielistä tiedä :(

Vierailija
9/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko lainata ap:n ketjua, jossain kirjassa olikohan se sitten joku avaruusolio, joka houkutteli jonkun sänkyyn ja kun piti sammuttaa valot, niin se toinen ei nähnyt/tajunnut kuinka sen toisen kädet venyivät yli huoneen valokatkaisijalle...

Vierailija
10/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tuo? 

Hmmm... musta tuntuu että se kirja on vieläkin vanhempi kuin tuo, luultavammin jo 80-luvulla julkaistu. Kun aloin oikein tosissani miettimään milloin olen lukenut kauhua, on se ajoittunut ala-asteikäisestä myöhäisteiniksi, eli noin vuoteen -96 asti. Ap

Vierailija
11/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tuo? 

Suomennoksen nimi on "Kalpea aavistus".

Vierailija
12/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis kertokaa!

Vierailija
13/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita alkuun vaikka Tarpeellista tavaraa ja sen lähiaikojen teokset. Jossain tuli örkkiäisiä/avaruusolentoja viemäristä mutta en muista missä kirjassa.

Vierailija
14/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite luin kaikki siihen mennessä ilmestyneet Kingit teininä, eikä tuo kuulosta lainkaan tutulta. Olen melko varma ettei ole Kingin "teoksesta".

Vierailija
15/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla Koontzia? Kuulostaa myös hänen tekstiltään...

Vierailija
16/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan tuon kohtauksen!

Ja ap:n tavoin en muista kirjaa enkä nyt saa yhdistettyä muuhun juoneen.

Toivottavasti joku muu muistaa, alkoi kiinnostamaan itseänikin.

Vierailija
17/27 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan Simmonsilla on myös kauhukirjoja joissa on Kingimäistä vibaa.

Vierailija
18/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kingiä tuo

Vierailija
19/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Kingiä tuo

Jep olen kingiä lukenut niin paljon että aika varma ettei ole.

Vierailija
20/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Dean R. Koontz? Kirjan nimeä en muista, mutta keskiössä on juoni siitä kuinka pikkukaupungin asukkaat alkavat muuttua pedoiksi osallistuttuaan johonkin lääketieteelliseen "läpimurtoon". Tuo peto ja raadon nuuskiminen kuulostaa tutulta. Muistaakseni nainen piilotteli siellä viemärissä ja tajusi pedon olevan ihminen kun se alkoi syömään raatoa ja samalla puhui kuinka hyvää se oli ja kuinka paljon se tarvitsee sitä.

Keskiyön...? Moonlight Cove taisi olla sen kaupungin nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi