Asuminen stadin keskustassa: huonoja puolia?
Olen muuttamassa etutöölöön, ullanlinnaan tai punavuoreen. Tulen maalta.
Onko huonoja puolia itse alueista jotka pitäisi tietää etukäteen? En tarkoita hintoja jne. vaan siis ympäristöä, ja muuta sellaista joka vaikuttaa päivittäiseen viihtyvyyteen.
Kommentit (14)
Kahdesta jälkimmäisestä liian pitkä matka keskustaan.
Töölö on huippu. Ainut miinus et voi olla hankala saada parkkipaikkaa.
Töölö kiva,siellä pikkuputiikkia ja puistoa yms tekemästä paljon.Autolla vaikeaa ja toki spurguja yms.
Ainoa miinus on se että parkkipaikkaa saa hakea.
Olen asunut Töölössä, Puniksessa ja Ullanlinnassa. Nyt jos pitäisi tai saisin valita muuttaisin Ullanlinnaan.
Höh, olishan tässä toinenkin miinus ja se on se että kaikki kolme kaupunginosaa ovat sikakalliita!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa miinus on se että parkkipaikkaa saa hakea.
Olen asunut Töölössä, Puniksessa ja Ullanlinnassa. Nyt jos pitäisi tai saisin valita muuttaisin Ullanlinnaan.
Pysäköinti on aivan toivotonta. Luovu autosta, jos sellainen on.
Isoja ruokakauppoja ei oikein ole, jos sellaisia kaipaat.
Henkilökohtaisesti en valikoisi mitään noista, koska arvostan sitä, että pääsen helposti luontoon. Tykkään asua veden läheisyydessä, mutta en tykkää talvituulista suoraan mereltä. Hyvät yhteydet keskustaan ja kulttuuripalvelujen äärelle plussaa. Mielestäni parhaat kaupunginosat ovat Arabia, Arabianranta, Kumpula ja Vanhakaupaunki.
Noista kolmesta voisin valita Punavuoren. Ehkä siksi, että asuessani siellä, viihdyin hyvin.
Tervetuloa kaupunkiin :)
Riippumatta siitä missä päin kantakaupunkia asuu ovat nämä ei niin positiiviset asiat läsnä:
- parkkeeraushaasteet kesät talvet
- liikenteen melu ja pöly, paikoitellen todella iso haitta
- em pölystä johtuen ikkunoita saisi pestä aika tiuhaan
- talon nurkkiin kuseksivat koirat ja viikonloppuisin samaa tekevät jopa kaksijalkaiset
- satunnaiset ilkivallat (roskaaminen, tägit, autojen vaurioittaminen)
- fillareiden lainaus ilman palautusta
Em. Lista perustuen omiin asumiskokemuksiin v2008-2011 ns paremmalta postiosoitteelta.
Siltikin olen aikeissa muuttaa uudelleen kantakaupunkiin mutta sen aika ei ole vielä. Nyt arvostan enemmän sitä että päästäkseni luontoon en tarvitse siihen erityistä siirtymää.
Keskustassa asumisessa on pros & cons. Kukin arvottakoon ne mieltymystensä mukaisesti.
Etu-Töölössä on ihania puolia, mutta myös tosi huonoja puolia.
Huonoja puolia:
- Monien tapahtumien meteli kuuluu jumputuksena sisälle asuntoon. Joskus kestää päiviä (festarit jne.).
- Lemmikit voivat häiriintyä ilotulituksista, joita aina silloin tällöin järjestetään.
- Parkkipaikat kadunvarressa työn ja tuskan takana. Jatkuvat tietyöt, remontit ja katualueiden varaukset milloin mihinkin tarkoitukseen ovat todella epäreiluja. Myös tapahtumien aikaan ihmiset tuovat autonsa parkkiin, etkä välttämättä itse pääse kotiin, vaikka olet parkkimaksut maksanut... Huippua on, kun esimerkiksi LUXin aikaan ajo lähellekkään kotia on estetty monen päivän ajan.
- Osa asukkaista todella ylimielisiä.
Hyviä puolia:
- Rauhallinen
- Kaunis miljöö
- Puistoja
- Kauppoja
- Ei kovinkaan paljon juoppoja tms.
- Kaikkialle pääset heti ja nopeasti kävellen tai voit hypätä sporaan, bussiin, metroon tai junaan
Aivan karmeita nykyään. Kaiken maailman maalaiset ja turistit hoilaa ja rällästää vuorokauden ympäri. Hälytysajoneuvosireenit soi jatkuvasti. Pakokaasut vie 5v eliniästä. Kaikki on turistihinnoiteltua. Mihinkään ei pääse, kun on jatkuva ruuhka. Asuntojen hinnat pilvissä. jne
Toista se ole ennen kun stadi oli alkuperäisasukkaiden hallussa!
Ainainen melu- ja valosaaste. Kaikkialle ihmisiä, missään ei omaa rauhaa. Liikenteen saasteet haittaavat hengitysilmaa.
Noista ottaisin Etu-Töölön.