Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinussa Neandertalia?

Vierailija
20.02.2019 |

Eikä leuka alahuulen alta tee kuoppaa vaan on vaan sellainen pulle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva mitä tarkoitat?

Ymmärtääkseni on monia piirteitä, jotka tuolta periytyvät, joksu oli (HS:ssä?) juttu noista.

Vierailija
2/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tunnen itseni neandertaaliksi kuin saan tuntea itseäni. Itse tuntemukset ovat parhaimpia hetkiäni elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jostain lukeneeni, että meissä lähes kaikissa (eurooppalaisissa ainakin) on pari prosenttia. Tosin kyllä tunnen muutaman tyypin, joilla pärstävärkin perusteella on reilusti enemmänkin...

Vierailija
4/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tiedä mitä tarkoitat tuolla leukajutulla, mutta punatukkaisuutta on perimässä, joten otsikon kysymykseen vastaus: kyllä. 

Vierailija
5/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neandertalilainen meni yleiseen saunaan. "Onpa sulla otsaa!", huusi joku, vaikkei ollu.

Vierailija
6/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne hyvät geenit. Ellei neanderthalilaiset olisi kuolleet sukupuuttoon agressiivisemman rodun takia niin olisivat varmaan jo asuttamassa muita planeettoja.

Vierailija
7/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä, paitsi heissä joiden juuret ovat Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, on nenaderthalperimää. Ihan otsan ja leuan muodosta riippumatta.

Vierailija
8/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta varmaan olen. Olen alkukantainen.

Vierailija
9/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on neandertalilaisen leuka?

10/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista millainen leuka neandertalinihmisillä kuvataan olleen, mutta tutkijoiden kirjoittamien tekstien perusteella he vaikuttivat olleen pääsääntöisesti rauhanomaisesti eläviä ihmisiä, jotka hautaamistapojen perusteella uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään.

En oikein usko lajienväliseen evoluutioon enkä usko neandertalien olleen "apinaihmisiä" sen enempää kuin nykyihminenkään, vaan he olivat luolaihmisiä. Heillä oli puhekykykin.

Vierailija
11/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suomi.

Vierailija
12/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on yksi merkki neanderdalijuurista. Kyllä minussa sitten on sitä perimää.

Vierailija
13/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neandertahli ihmisten kestävyys on aivan toista luokkaa kuin kreatiivisen nykyśimpanssin CERN tulevaisuus joka sotii kaikkea eikä pompi yhtään.

Vierailija
14/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on yksi merkki neanderdalijuurista. Kyllä minussa sitten on sitä perimää.

Masennus on yksi psykologian ala jota nykysimpanssit tehostavat sotimalla heikko osaisten "masentuneiden" heikkouksiin.

1-5% neanderthali verta ihmiskunnan ihmisistä on vaikea poistaa mutta viellä kovempi pää on nykysimpansseilla jotka haluavat rakentaa CERN:llä nykysimpansseilla ihmisen kudoksen simpanššíkší vaikka meillä on neanderthali ihminen. Nykysimpansseilla ei ole mitään ja he haluavat varastaa kaiken. CERN:llä pyritään varastaa neandeerthal ihmisen sielu alusta loppuun kuten he varastivat neandeerthalin metallin joka on hänen maata ja muiden neanderthaalien pyhää hengellisyyttä. Nykysimpanssìt tuhoavat kaiken varastamisella ja ķàmèļïnpasķáĺĺá.

Vierailija
15/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On neanderdalilaisen geenejä, luulen, että keskimääräistä eurooppalaista, tai suomalaistakin huomattavastikin enemmän ja olen niistä ylpeä. Olisipa täysin neanderdalilainen. Ei ainakaan haittaisi. Kaipaan todellakin niitä juuriani.

Vierailija
16/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neandertalilainen meni yleiseen saunaan. "Onpa sulla otsaa!", huusi joku, vaikkei ollu.

Sekoitat Cro-Magnoniin. Neandertalilaisilla oli iso pää, korkea otsa ja isommat aivot kuin yhdelläkään nykyisin elävällä perzulla.

Vierailija
17/17 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On neanderdalilaisen geenejä, luulen, että keskimääräistä eurooppalaista, tai suomalaistakin huomattavastikin enemmän ja olen niistä ylpeä. Olisipa täysin neanderdalilainen. Ei ainakaan haittaisi. Kaipaan todellakin niitä juuriani.

Etkä kaipaa. Olet vain vieraantunut ihmisistä syystä tai toisesta. Mistäpä sinä voit tietää vaikka neandertalit olisivat olleet velä pahempia paskiaisia kuin nykyihmiset.

Tulee mieleen jotkut masentuneet synkistelijäteinit jotka halusivat pois Suomesta japanilaiseen kulttuuriin, vaikka luultavasti eivät olisi viihtyneet siellä sen paremmin.