Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää kun ei tarvitse tehdä mitään ja palkka juoksee

Vierailija
20.02.2019 |

Aamupäivän katsoin telkkaria netissä töissä ja iltäpäivän siivosin kotona etätöinä.
Onko muilla tällaista ongelmaa?
Välillä ei tarvitse tehdä mitään ja sitten yhtäkkiä on paljon tekemistä.
Nyt on ollut hiljaista jaksoa jo kuukauden verran.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kans ihmetellyt kun tuntuu löytyvän näitä työnkuvia joissa yhdistyy johtajuus, joutilaisuus ja korkea palkka. Miten perustella korkea palkka työstä josta ei ole mitään hyötyä? Ne jotka tienaa yli puolta vähemmän sen sijaan joutuvat todistelemaan ja perustelemaan sen puolesta että jo nykyistä surkeaa palkkaa ei pienennettäisi.

Ei sitä voi perustella muulla kuin huonolla johtamisella. Jos itselläni olisi firma, olisin sen verran vaativa, että kaikki joutuisivat tekemään Scrum-tyyppistä prosessia. Siinä on pakko joka päivä pitää ryhmä ajantasalla siitä mitä on tehnyt ja mitä tulee tekemään. Saisi kaikki tekemättömät tyypit nalkkiin helposti.

Mutta eikö tässä ollut kyse siitä että töitä ei ole?

Jos mulla olisi firma, niin kyllä mä töitä keksisin. Kenenkään ei tarvitse olla toimettomana. Jos ei mitään muuta keksi, niin sitten ideoidaan kuinka voidaan kehittää toimintaa, ja noita ideoita saa esittää sitten vaikka joka päivä. Ja sen jälkeen niitä aletaan toteuttamaan.

Vierailija
22/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli aiemmin työ, jossa samanlainen tilanne tuli tutuksi. Yksityisellä sektorilla, tiedoksi vaan kaikille verorahoista kitiseville. 2-3 päivää viikossa etätöissä, pahimmillaan työt hoituivat tunnissa tai parissa. Työ oli luonteeltaan sellaista, että välillä oli todella kiireistä ja välillä todella hiljaista.

Pidemmän päälle tympeää. Ei niitä omia asioitakaan ole niin hirveästi hoidettavaksi ja kuitenkin koko ajan tarvitsee olla koneen ääressä tai tavoitettavissa, joten ei se nyt ihan vapaa-ajastakaan käy.

Välillä oli huono omatunto, kun korkea palkka juoksee jostain Youtuben katsomisesta. Pahinta oli kuitenkin se, että tarvi koko ajan olla keksimässä kuinka olen muka tehnyt sitä ja tätä tutkimusasiaa. Ei sitä suoraan kehdannut sanoa, etten ole tehnyt tänään mitään. Päädyin lopulta irtisanomaan itseni ja etsin uuden työn, jossa on tekemistä.

Sama, en ole vielä kyllä irtisanoutunut. Elättelen toivoa, että saisin talon sisältä enemmän tehtäviä, mutta kun suurin tabu on täällä sanoa, että ei ole tarpeeksi hommaa. Se on sellainen vaiettu totuus, jota ei saa ääneen sanoa, vaan pitäisi teeskennellä kiireistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kans ihmetellyt kun tuntuu löytyvän näitä työnkuvia joissa yhdistyy johtajuus, joutilaisuus ja korkea palkka. Miten perustella korkea palkka työstä josta ei ole mitään hyötyä? Ne jotka tienaa yli puolta vähemmän sen sijaan joutuvat todistelemaan ja perustelemaan sen puolesta että jo nykyistä surkeaa palkkaa ei pienennettäisi.

Ei sitä voi perustella muulla kuin huonolla johtamisella. Jos itselläni olisi firma, olisin sen verran vaativa, että kaikki joutuisivat tekemään Scrum-tyyppistä prosessia. Siinä on pakko joka päivä pitää ryhmä ajantasalla siitä mitä on tehnyt ja mitä tulee tekemään. Saisi kaikki tekemättömät tyypit nalkkiin helposti.

Kyllä minä voisin hyvin kertoa joka päivälle hommaa. Kukaan muu kuin minä ei tiedä kauan minulla menee mihinkin tehtävään. Toisaalta kuten sanottua, jos ei ole joka päivälle hommaa niin ei ole. Ei se ole työntekijän vika.

No, jos ympärilläisi olisi ryhmä, joka tietää samoista hommista, niin kaikilla olisi käsitys, että joinain päivinä et tee yhtään mitään. Sitten keksittäisi sulle tekemistä, joista raportoisit muille.

Vierailija
24/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ap:n kuvaamaa ongelmaa lainkaan, sillä työskentelen yksityisellä sektorilla ja teen laskutettavaa työtä. Tyhjästä ei voi laskuttaa, ja tuntikirjauksiin on merkittävä mitä tehtävää on suorittanut ja kuinka kauan. Oikeissa töissä tyhjäntoimittaja saa potkut viimeistään seuraavalla YT-kierroksella (jossa toki saa potkut myös moni ei-tyhjäntoimittaja).

Vierailija
25/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, jos töitä ei juuri sinulle ole, kannattaa etsiä uusi työpaikka. Osaamistasi ei tarvita joten olet arvoton.

Vierailija
26/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, etänä koko viikko kun toimistolla ei ole ketään ja hiljaisempi kausi muutenkin menossa, periaatteessa hommia on kyllä mutta lykkään niitä kun tiedän että paahtamalla saan ne kaikki tehtyä perjantaina. Pomoa kiinnostaa ainoastaan se että asiat tulevat hoidettua, mutta jotenkin tämä lusmuilu syö silti, olen mm. nukkunut älyttömän huonosti kun poden koko ajan syyllisyyttä saamattomuudestani. Tavallaan ihanaa vapautta, mutta toisaalta stressaa, ei tämä lomasta käy kun omatunto nakuttaa että pitäisi olla tekemässä enemmän. Kohtalaisen naurettavaa, tiedän.

Vierailija
27/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ap:n kuvaamaa ongelmaa lainkaan, sillä työskentelen yksityisellä sektorilla ja teen laskutettavaa työtä. Tyhjästä ei voi laskuttaa, ja tuntikirjauksiin on merkittävä mitä tehtävää on suorittanut ja kuinka kauan. Oikeissa töissä tyhjäntoimittaja saa potkut viimeistään seuraavalla YT-kierroksella (jossa toki saa potkut myös moni ei-tyhjäntoimittaja).

Miten sinulla olisi varaa maksaa kokonaiselle ryhmälle, joilla olisi sama työnkuva ja osaaminen kuin minulla? Meidän firmassa ei kaikki osaa kaikkea. Jokaisella on roolinsa. Olen ylpeäkin ammattiosaamisestani.

Vierailija
28/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voisin hyvin kertoa joka päivälle hommaa. Kukaan muu kuin minä ei tiedä kauan minulla menee mihinkin tehtävään. Toisaalta kuten sanottua, jos ei ole joka päivälle hommaa niin ei ole. Ei se ole työntekijän vika.

No, jos ympärilläisi olisi ryhmä, joka tietää samoista hommista, niin kaikilla olisi käsitys, että joinain päivinä et tee yhtään mitään. Sitten keksittäisi sulle tekemistä, joista raportoisit muille.

Edellinen vastaus piti olla tähän 😃

Vierailija
29/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla olisi varaa maksaa kokonaiselle ryhmälle, joilla olisi sama työnkuva ja osaaminen kuin minulla? Meidän firmassa ei kaikki osaa kaikkea. Jokaisella on roolinsa. Olen ylpeäkin ammattiosaamisestani.

Kellään ei ole varaa maksaa kokonaiselle ryhmälle tyhjäntoimittajia 😂

Vierailija
30/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näissä työpaikoissa sekin että kun osa nautiskelee palkastaan ja vieroksuu töitä, niin se luo ilmapiiriä jossa töitä tekeviä tai siihen pyrkiviä katsotaan vinoon. Huh sanon.

Vierailija
31/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei täydy tietää kaikkea, mutta olla perillä tehtävistä ja niihin kuluvasta ajasta. Kyllä toi sunkin homma, mitä sitten lieneekin, saataisiin paljon tehokkaammaksi tai laajemmaksi, jos niin haluttaisiin.

Vierailija
32/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä häpeät? Jos maksaja ei valita niin mitä sitten? 

Hävettää, kun maksaja on yhteiskunta. 

Jos ei aiemmin tajunnut ap:n olevan trolli, niin viimestään tästä sen huomaa.

Vierailija
33/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla olisi ollut tutkimustyötä mutta olit liian laiska sitä tehdäksesi.

Ei, nyt sisälukutaitosi ei oikein osunut kohdalleen. Tarkoitin, että piti keksiä mitä muka olen tehnyt. Ei siis oikeasti ollut mitään, mitä minun olisi pitänyt tehdä. Keksin itse itselleni tekemistä.

Vierailija
34/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei täydy tietää kaikkea, mutta olla perillä tehtävistä ja niihin kuluvasta ajasta. Kyllä toi sunkin homma, mitä sitten lieneekin, saataisiin paljon tehokkaammaksi tai laajemmaksi, jos niin haluttaisiin.

Kyllä varmasti. Ikävä kyllä ei kellään, vähiten pomolla, ole aikaa. Mutta tuloksia toki saan aikaan ja pomo on tyytyväinen kun hommat tulee hoidettua. Ei silti 8h päivässä tule puurrettua.

Vierailija
35/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä, asioilla on nimittäin taipumus muuttua. Jos ei muuten, niin rankaistaan ylennyksellä, ja siinä onkin sitten selittämistä, miksi noi muutkaan mun alaiset ei tee mitään.

Vierailija
36/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti. Ikävä kyllä ei kellään, vähiten pomolla, ole aikaa. Mutta tuloksia toki saan aikaan ja pomo on tyytyväinen kun hommat tulee hoidettua. Ei silti 8h päivässä tule puurrettua.

Huonosti johdettu. Pitäisi pystyä olemaan selvillä ainakin sillä tarkkuudella, ette ole mahdollista olla kokonaisia päiviä tekemättä mitään. Sen nyt ymmärtää asiantuntijatöissä, että joskus voi olla puolikkaita päiviä rennosti, mutta jos prosessi on kunnossa, niin porukasta saadaan kyllä puristettua viimeisetkin mehut irti. Ei se kivaa ole sekään, mutta firmalle hyödyllistä.

Vierailija
37/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Olen samoissa hommissa tämän kirjoittajan kanssa, mutta kokemusta on myös valtiolla työskentelystä. On käsittämätöntä miten nämä "asiantuntijat" kokevat kiireen.

Vierailija
38/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Työ on lähinnä selvittely hommaa jossa aikaa menee siinä että odotan vastauksia eri tahoilta. Hommaa vaan ei ole tarpeeksi tässä työssä.

Vierailija
39/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta kahdesta ääripäästä.

Ed. työpaikassani oli saatanallinen kiire aamusta iltaan. Joka minuutille oli oma tehtävä. Työ oli äärimmilleen aikataulutettua, yli-tehokasta suorittamista, jossa ei voinut kuvitellakaan ottavansa rennosti.

Nykyään olen taas työssä, jossa tehtäväni on lähinnä olla fyysisesti läsnä ja pitää seiniä pystyssä.

Työni on itsenäistä, ja sisältää runsaasti pitkiä sesonkeja, jolloin tekemistä ei ole. Tällöin hyödynnän Viaplay-tilaustani ja katselen elokuvia, hoidan omia asioitani (mitä nyt työpaikalta käsin voi, kuten esim. oma s-postiliikenne sekä laskujen maksu yms).

Palkka on itse asiassa huonompi kuin vanhassa työpaikassa, mutta henkisesti & fyysisesti niin kevyttä ja rentoa, että pelkästään mielenterveyden takia olen jäänyt sinne. Kuormittavuus asteikolla 1-10 on ehkä 2, joten töistä kotiin päästyäni olen edelleen täynnä energiaa ja hyväntuulinen - palautumista ei tarvita.

En luopuisi tästä tilanteesta ihan heti.

Vierailija
40/40 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehenä arvostan enemmän niitä, jotka paahtavat tehokkaasti vaikka 5h päivässä duunia, ja lähtevät sitten omille teilleen. Vapaa-ajalleen. Enemmän ärsyttää sellaiset tyypit, jotka ovat työpaikalla 'säilössä' 8-10h, saamatta oikein mitään aikaiseksi. Usein näiden joukossa on niitä aikavarkaita, jotka haittaavat muiden työntekoa. Arvostan heitä, jotka osaavat johtaa omaa tekemistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi