Kertokaa nyt miten se taksi tilataan nykyisin
Eli tarkoitus olisi mennä espoosta lentokentälle aikaisin aamulla mahdollisimman halvalla. Uber ei jostain syystä toimi minulle joten sen voi unohtaa.
Eli miten sen teen? Asennanko kaikki mahdolliset taksiappsit ja vertaan hintoja? Mitkä ovat ne äppsit? Maksaako enemmän varata etukäteen?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän Valopilkkua. Toimii hienosti!
Onko se halvin?
Book a taxi tai Valopilkku. Tai sit soittamalla.
Kertooko noi äppsit hinnat etukäteen? Eikö ole mitään mikä vertaisi kaikkia samalla?
Entä se yellow Airport taksi? Kimppataksi, buukataan ja maksetaan etukäteen halutessasi. On toiminut hyvin.
Voit vertailla hintoja eri taksifirmojen nettisivuilla. Jos tiedät kilometrit ja suunnilleen matkaan kuluvan ajan, saat aika tarkan arvion hinnalle. Katso ainakin Lähitaksi ja Kajon.
Näiin viime yönä sellaista unta olin taksin kyydisssä ja oltiin alamäessä ja kysyin "eiks toi oo vttu jarrupoljin mikä sulla on kädessä".
Valopilkku ei edes tuntenut mun osoitetta joten sitä nyt en ainakaan. Miten tuollainen edes on mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Entä se yellow Airport taksi? Kimppataksi, buukataan ja maksetaan etukäteen halutessasi. On toiminut hyvin.
Tulee Espoosta helposti kalliimmaksi tai ainakin samanhintaiseksi kuin tavallinen taksi. Riippuu toki siitä, missä kohdassa Espoota asuu.
Vierailija kirjoitti:
Valopilkku ei edes tuntenut mun osoitetta joten sitä nyt en ainakaan. Miten tuollainen edes on mahdollista...
Annoitko osoitteen varmasti täsmälleen samassa muodossa kuin se on virallisissa rekeisteteissä. Jos esim. osoitteesi on Xkatu 5a, ei osoitetta Xkatu 5A välttämättä tunnisteta.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri taisi aikoinaan käyttää tota. Sanoi ettei missään nimessä kannata kun kiermultelee ympäri ja kestää.
Etukäteisvaraus maksaa ylimääräistä (summa riippuu firmasta), mutta ilman sitä otat ison riski, että et saakaan taksia aikaisin aamulla, ellet sitten asu erityisessä paikassa, esim. Helsingin rautatieaseman vieressä. Espoosta ei tule mieleen paikkaa, jossa olisi aina varmasti takseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoitko osoitteen varmasti täsmälleen samassa muodossa kuin se on virallisissa rekeisteteissä. Jos esim. osoitteesi on Xkatu 5a, ei osoitetta Xkatu 5A välttämättä tunnisteta.
Sori se olikin fiksutaksi joka ei tota mun osoitetta tunnistanut. Valopilkussa kyllä löytyi.
Eli fiksutaksi on se skeida. Se jopa onnistui tilamaan mulle taksin johonkin outoon osoitteeseen kun vaan kattelin. Piti sitten soittaa peruutus kun sekään ei äppsin kautta onnistunut.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri taisi aikoinaan käyttää tota. Sanoi ettei missään nimessä kannata kun kiermultelee ympäri ja kestää.
Okei. Meillä toimii kai hyvin siksi kun asutaan sellaisesti hyvin sijoututessa (🤔) taajamassa.
Eikö helvetti samalla vaivalla voi guuglata kun kyselee typeryyksiä vauvapalstalta? Kaikkiin noihin olisi löytynyt vastaukset alle viidessä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Etukäteisvaraus maksaa ylimääräistä (summa riippuu firmasta), mutta ilman sitä otat ison riski, että et saakaan taksia aikaisin aamulla, ellet sitten asu erityisessä paikassa, esim. Helsingin rautatieaseman vieressä. Espoosta ei tule mieleen paikkaa, jossa olisi aina varmasti takseja.
Olen kyllä aina saanut kun aikaisin olen mennyt. Kai ne tulee kauempaa jos lähellä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Eikö helvetti samalla vaivalla voi guuglata kun kyselee typeryyksiä vauvapalstalta? Kaikkiin noihin olisi löytynyt vastaukset alle viidessä minuutissa.
Oon gooklannut jo. Enpä noihin lehtien juttuihin pahemmin nykyisin luottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä aina saanut kun aikaisin olen mennyt. Kai ne tulee kauempaa jos lähellä ei ole?
Tulee, jos kauempaa löytyy joku vapaa taksi, joka haluaa ottaa varauksen vastaan. Ei välttämättä löydy. Ennakkovaraukset näkyvät kuskeille etukäteen ja kuski saa ennakkovarauksesta ylimääräisen maksun. Sen vuoksi niihin löytyy taksi helpommin. Lisäksi ennakkovarauksen kanssa harvemmin käy niin, että lähtöosoitteessa ei olekaan asiakasta. Tavallisten tilausten kohdalla tätä tapahtuu, ja sen vuoksi kuskit eivät välttämättä halua lähteä kovin kauas noutamaan asiakasta.
Mä käytän Valopilkkua. Toimii hienosti!