Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerit lopettaneet: Milloin tulitte raskaaksi?

Vierailija
20.02.2019 |

Tosiaan, te jotka olette käyttäneet e-pillereitä, miten kauan meni että tulitte raskaaksi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v sitten lopetin pillerit, eikä vieläkään.

Vierailija
22/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 2001, ei ole vielä tärpännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta kierrosta pillereiden jälkeen alkoi esikoisemme odotus. Pidettiin taukoa eka kierto ja käytettiin kumia. Olin silloin 23 v.

Vierailija
24/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt 22 v ja pillerit lopetin viime vuoden syyskuussa. Toistaseks ei oo tärpännyt. :(

T. Aloittaja

Onko sulla säännölliset menkat? Yritättekö oikeaan aikaan? Syötkö monipuolisesti ? Liikutko? Moni teki saattaa vaikuttaa raskautumiseen. Ei tietenkään välttämättä vaikuta, mutta voi vaikuttaa.

On säännölliset kuukautiset. Ollaan yritetty suurinpiirtein ovulaation aikoihin, tosin en oo satavarma onko juuri sillon harrastettu seksiä kun on hedelmällisin hetki. Siks mietinkin ovulaatiotikkujen kokeilua. Liikun 3-4 krt viikossa, käyn kuntosalilla ja välillä lenkkeilen.

Tosin tää stressaaminen siitä ettei oo tärpännyt, ei varmaan ainakaan helpota asiaa. :( Tosi moni lähipiiristä on nyt joko raskaana tai synnyttänyt. Kaiholla katselen heidän elämää, vaikka oonkin toooosi onnellinen kaikkien puolesta. Sitä vaan niin toivois että meilläkin jo tärppäis.

Vierailija
25/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko liian laiha kun olet noin nuori vielä? Meillä oli ystäväporukka ja neljällä oli vaikeuksia saada lapsia. Näin jälkeenpäin ajatellen olimme kaikki tosi laihoja...alle 50kg niin ei ihme ettei onnistunut. Menkat kyllä tuli normaalisti. Itse tulin raskaaksi vasta kun lihotin itseni 48kg:sta 52kg.

Oon ihan normaalipainoinen, en laiha enkä lihava. Urheilen ja syön monipuolisesti.

Vierailija
26/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt gynellä pillereiden lopettasin jälkeen? Jos et niin ehkä olisi syytä mennä sillä ei siitä ole mitään haittaa. Mene yksityiselle niin tekevät samalla ultrankin. 

Olin 25v kun aloimme yrittämään lasta ja meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi. Olimme jo saaneet ajan keskussairaalaan missä syytä olisi ryhdytty selvittämään mutta se muuttuikin alkuraskauden ultraksi rv7.

En oo käynyt. Täytyy varmaankin tässä keväällä mennä käymään.

Vierailija
27/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kannattaa mennä lääkäriin jos ei tärppiä ala kuulumaan? Tän vuoden syyskuussa tulee 1 v ilman pillereitä.

T. Aloittaja

Kannattaa testailla ovulaatiota jos et ole jo testannut. Mulla kesti ovulaation palautumisessa 5kk pillereiden jälkeen ja siitä tulin heti raskaaksi.

Vierailija
28/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä 15vuotta, pillereiden lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Ikää on 32v.

Vierailija
29/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kierrolla molemmissa raskauksissa. Pillerit eivät vaikuta raskautumiseen ainakaan negatiivisesti. Siitä on joku tutkimuskin.

Vierailija
30/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. yrityskierrosta. Olin 29, samoin mies.

Vierailija
31/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt 22 v ja pillerit lopetin viime vuoden syyskuussa. Toistaseks ei oo tärpännyt. :(

T. Aloittaja

Onko sulla säännölliset menkat? Yritättekö oikeaan aikaan? Syötkö monipuolisesti ? Liikutko? Moni teki saattaa vaikuttaa raskautumiseen. Ei tietenkään välttämättä vaikuta, mutta voi vaikuttaa.

On säännölliset kuukautiset. Ollaan yritetty suurinpiirtein ovulaation aikoihin, tosin en oo satavarma onko juuri sillon harrastettu seksiä kun on hedelmällisin hetki. Siks mietinkin ovulaatiotikkujen kokeilua. Liikun 3-4 krt viikossa, käyn kuntosalilla ja välillä lenkkeilen.

Tosin tää stressaaminen siitä ettei oo tärpännyt, ei varmaan ainakaan helpota asiaa. :( Tosi moni lähipiiristä on nyt joko raskaana tai synnyttänyt. Kaiholla katselen heidän elämää, vaikka oonkin toooosi onnellinen kaikkien puolesta. Sitä vaan niin toivois että meilläkin jo tärppäis.

Ihan ensinnäkin sun täytyy lopettaa stressaaminen. Se ei auta vaan tekee tilanteesta entistä raskaampaa sinulle henkisesti ja hidastaa vain asiaa.

Kannattaa tosiaan hankkia ovistikkuja. Ei se ainakaan raskauden mahdollisuutta pienennä.

Elämäntavat näyttäisi olevan hyvin kunnossa, joten siitä se ei ainakaan ole kiinni.

Ehkä kliseistä sanoa, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että rento asenne yrittämisessä ja asiaan suhtautumisessa ei ainakaan meillä huonontanut mahdollisuutta. Päinvastoin.

Suhtaudu positiivisesti asiaan ja jos lasta ei ala kuulumaan, niin menkää tutkimuksiin.

Toivotan onnea ja paljon tsemppiä ❤️

Vierailija
32/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kannattaa mennä lääkäriin jos ei tärppiä ala kuulumaan? Tän vuoden syyskuussa tulee 1 v ilman pillereitä.

T. Aloittaja

Kannattaa testailla ovulaatiota jos et ole jo testannut. Mulla kesti ovulaation palautumisessa 5kk pillereiden jälkeen ja siitä tulin heti raskaaksi.

Ja jos ovista ei 2-3 kk sisällä löydy, niin lääkäriin. Yksityinen gyne sanoi minulle, että max 6 kk kannattaa odotella ovulaation paluuta pillereiden jälkeen ennen lääkärissä käyntiä.

Vierailija
33/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Aloittaja

Ihan ensinnäkin sun täytyy lopettaa stressaaminen. Se ei auta vaan tekee tilanteesta entistä raskaampaa sinulle henkisesti ja hidastaa vain asiaa.

Kannattaa tosiaan hankkia ovistikkuja. Ei se ainakaan raskauden mahdollisuutta pienennä.

Elämäntavat näyttäisi olevan hyvin kunnossa, joten siitä se ei ainakaan ole kiinni.

Ehkä kliseistä sanoa, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että rento asenne yrittämisessä ja asiaan suhtautumisessa ei ainakaan meillä huonontanut mahdollisuutta. Päinvastoin.

Suhtaudu positiivisesti asiaan ja jos lasta ei ala kuulumaan, niin menkää tutkimuksiin.

Toivotan onnea ja paljon tsemppiä ❤️

Ihana kommentti, kiitos! ❤️❤️

Vierailija
34/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Aloittaja

Ja jos ovista ei 2-3 kk sisällä löydy, niin lääkäriin. Yksityinen gyne sanoi minulle, että max 6 kk kannattaa odotella ovulaation paluuta pillereiden jälkeen ennen lääkärissä käyntiä.

Ok. Täytyypä siis hankkia ne ovistikut.

Vierailija
35/40 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa. Luen mielellään lisää kokemuksia.

Vierailija
36/40 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
37/40 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/40 |