E-pillerit lopettaneet: Milloin tulitte raskaaksi?
Tosiaan, te jotka olette käyttäneet e-pillereitä, miten kauan meni että tulitte raskaaksi?
Kommentit (40)
Minulla oli minipillerit. Lopettaessani ne, seuraavana kuukautena ei tullut kuukautisia lainkaan, hormoonit kai oli vielä niin sekaisin pillereistä? Yhdet kuukautiset tuli sitten seuraavana pillerittömänä kuukautena, kolmannesta kierrosta tulin raskaaksi.
Nuorena riitti 1-2kk eli yhdet tai kahdet menkat, nyt 38v meni 7kk lopettamisen jälkeen ennenkuin tärppäsi!
Itse olen nyt 22 v ja pillerit lopetin viime vuoden syyskuussa. Toistaseks ei oo tärpännyt. :(
T. Aloittaja
Söin pillereitä 15 vuotta, meni 16kk että tulin raskaaksi. Tarvitsin myös lääkkeet ovulaation aikaan saamiseksi.
15 vuotta e-pillereiden käyttöä takana, ensimmäisestä pillerittömästä kierrosta raskaaksi. Ikää 32 vuotta.
Koska kannattaa mennä lääkäriin jos ei tärppiä ala kuulumaan? Tän vuoden syyskuussa tulee 1 v ilman pillereitä.
T. Aloittaja
Kolmannesta kierrosta raskauduin. Ikää 28v.
Onko kukaan kokeillut ovulaatiotikkuja: onko niistä mahd apua? Jos osais paremmin ajoittaa yhdynnän siihen oviksen aikoihin.
Puolisen vuotta meni. Olin syönyt pillereitä noin 6 vuotta siinä vaiheessa ja olin 23 vuotias.
Molemmilla kerroilla 3 kk:n sisällä.
28v, 30v ja 39 v lopetin pillerit (femoden), tuli tyhjennysvuoto + yhdet kuukautiset ---> joka kerta seuraavalla kierrolla tärppäsi ja kaikki ko. raskaudet onnistuivat
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt 22 v ja pillerit lopetin viime vuoden syyskuussa. Toistaseks ei oo tärpännyt. :(
T. Aloittaja
No eihän se välttämättä pelkistä pillereistä ole kiinni välttämättä. Odota nyt tämän vuoden syyskuuhun. En vielä huolestuisi.
Kolmannesta kierrosta tulin raskaaksi. Olin käyttänyt e-pillereitä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Koska kannattaa mennä lääkäriin jos ei tärppiä ala kuulumaan? Tän vuoden syyskuussa tulee 1 v ilman pillereitä.
T. Aloittaja
No odota nyt se vuosi ainakin ja mene sitten lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
T. Aloittaja
Onko sulla säännölliset menkat? Yritättekö oikeaan aikaan? Syötkö monipuolisesti ? Liikutko? Moni teki saattaa vaikuttaa raskautumiseen. Ei tietenkään välttämättä vaikuta, mutta voi vaikuttaa.
Oletko käynyt gynellä pillereiden lopettasin jälkeen? Jos et niin ehkä olisi syytä mennä sillä ei siitä ole mitään haittaa. Mene yksityiselle niin tekevät samalla ultrankin.
Olin 25v kun aloimme yrittämään lasta ja meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi. Olimme jo saaneet ajan keskussairaalaan missä syytä olisi ryhdytty selvittämään mutta se muuttuikin alkuraskauden ultraksi rv7.
Oletko liian laiha kun olet noin nuori vielä? Meillä oli ystäväporukka ja neljällä oli vaikeuksia saada lapsia. Näin jälkeenpäin ajatellen olimme kaikki tosi laihoja...alle 50kg niin ei ihme ettei onnistunut. Menkat kyllä tuli normaalisti. Itse tulin raskaaksi vasta kun lihotin itseni 48kg:sta 52kg.
Puolen vuoden kuluttua. Puoli vuotta-vuosi on normaali aika pillereiden jälkeen. Hormonit vaikuttaa pitkään.