Mitä tarkoittaa työnhakijalta toivottuna ominaisuutena 'joustavuus'?
Entäs 'kyky ja halu oppia uutta'? Eikös tämä nyt ole jo ihan ihmisen perusominaisuus?
Kommentit (30)
Se tarkoittaa sitä, ettei sinun toivota ajattelevan omilla aivoillasi, vaan sinun odotetaan tekevän mukisematta sitä mitä kollegat sinulta pyytävät (lue: käskevät) Kehitysehdotuksia ei oteta vastaan. Sinua ei siis palkata ajattelua vaativaan rooliin vaan tunnottomaksi puurtajaksi, joka on valmis joustamaan tarvittaessa omista työlansäädäntöön liittyvistä oikeuksista aina omaan persoonaan ja toimintatapoihin.
Se että olet valmis menemään kontillesi ja pyllistämään pomolle tarvittaessa.
Kykyä joustaa työaikojen suhteen. Hoitoalalla se tarkoittaa myös sitä, että tarpeen vaatiessa olet valmis ja kykenevä siirtymään vaikka päiväksi töihin toiselle osastolle tai toiseen yksikköön jos siellä on vajetta esim. Eli joustat työajan suhteen sekä olet ihminen, joka pystyy heittäytymään uuteen tilanteeseen ja tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain niin luksusta, että on raksalla oma kontti(toimisto)?
Kuka haluaisi, että pomolle (joka on nainen) pyllistettäisiin ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain niin luksusta, että on raksalla oma kontti(toimisto)?
Kuka haluaisi, että pomolle (joka on nainen) pyllistettäisiin ja miksi?
Kuvainnollisesti
Minua on kehuttu joustavaksi, kun olen usein pystynyt vapaapäivinäni saapumaan töihin esim. toisten sairastumisien takia.
Vierailija kirjoitti:
It-alalla ainakin erittäin yleistä. Firmoissa oikein rakennetaan sellainen ilmapiiri, että työntekijät ensinnäkin saadaan tuntemaan olevansa yrittäjäluontoisesti vastuussa projektien onnistumisesta ja katsomaan kunnia-asiakseen että ne hommat tehdään vaikka millä ryynäämisellä aikataulussa loppuun. Toiseksi rakennetaan työntekijöiden välille kilpailuasetelma, jossa useimmat yrittävät osoittaa olevansa kovimpia guruja tiimissä. Jotta siihen guru asemaan pääsee, ei työaika riitä, vaan on ilmaiseksi opiskeltava ja tehtävä paljon vapaa-ajalla. Jos ei ole guru, saa yt:issä pelätä että poistetaan tarpeettomana. Ja kollegat vähän naureskelee tyyppiä, joka luulee pärjäävänsä alalla tekemällä 9-17 eikä yhtään ylitöitä.
-18
No maksetaanko näille guruille edes gurun palkkaa? Ihan turha kuvitella olevansa mikään guru jos ei saa vähintään 8000€/kk. Ja ihan typerää tehdä ilmaiseksi töitä jos palkka on jotain 5000€/kk. Siinä kusee vaan omille kintuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kehuttu joustavaksi, kun olen usein pystynyt vapaapäivinäni saapumaan töihin esim. toisten sairastumisien takia.
En kai sitten ole joustava kun minua ärsyttäisi suunnattomasti lähteä töihin ilman etukäteen sopimista.
No höpö höpö taas, ja kukahan mahtaa olla niin torvi, että tekee vaikka 10 tuntia ylsää ilman korvausta? Pyh, oma tyhmyys kyllä.
Esim. pätkätyöläinen, jolle lupaillaan uutta pätkää.
Isovanhempia, sillä kukaan muu ei käytä enää nykyään, kaskahtaa vanhahtavalta.