Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen, että kaikki muka ajavat 75 km matkan tunnissa

Vierailija
20.02.2019 |

Eli keskussairaala matkaan muka tunti riittää täältä. Niinpä lähdin tuntia ennen kuin varattu aika sinne oli. No olin mennyt 20 km, niin huomasin että enää 40 minuuttia aikaa. Loppumatkan ajoin niin kovaa kuin pääsin ja muut autot hidastivat minua minkä pystyivät. Parkkipaikalta vielä juoksimme sisälle ja juuri ja juuri ehdimme, oli jo muutaman minuutin myöhässäkin. Eli pointti se, että tunnissa ei millään ehdi sinne kunnolla vaikka muut niin väittävätkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on joku vielä blondimpi kuin minä. 

Vierailija
22/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Muut on vastuussa SINUN aikataulujesi paikkansapitävyydestä. No nyt tiedät ettei se tunti riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulostaa eräältä tietyltä palstalaiselta. 

Vierailija
24/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon matkan nopeusrajoitukset. Jos on koko matkan 100 km/h niin pitäisi riittää. Jos ajat 80 km/h niin tiukkaa tekee, kun ottaa huomioon liikennevakot, kääntymiset jne.

Niin, siinä on 40 km 80 rajoitusta ja 5 km 50 rajoitusta. Mutta ärsytti vain, kun kysyin arviota mitä menee matkaan ja sanottiin, että siinä tunti menee.

Jospa ottaisit hieman vastuuta omasta elämästäsi. Jos ajat tuon 40 km 80 km/h ja 5 km viittäkymppiä ja loput satasta, niin matka-ajaksi tulee yli 50 minuuttia. Siihen päälle pysähtelyt valoissa, parkkipaikan hakeminen jne.

Sinänsä tuo arvio "about tunti" oli ihan ok, mutta koski ilmeisesti optimiolosuhteita. Kuinka paljon varaat matkaan aikaa on sinun itse arvioitava.

Tuo mitä sanoit "kaasun päällä seisomisesta", ylinopeutta ajamalla et tuollaisella matkalla voi voittaa viittä minuuttia enempää. Esim. ajat tuon 25 km moottoritietä liikennevirran mukana 110 km/h, menee aikaa n. 13,5 minuuttia. Jos ajat "nasta laudassa" jatkuvasti ohitellen ja saat keskinopeudeksi 140 km/h (eli huippunopeutesi olisi tuolla 150-160 hujakoilla) menee samaan matkaan 10 min 40 sek, eli liki kolmen minuutin ajan säästö!

Tuo on muuten asia, jota ei heti uskoisi, että kuinka vähän sitä aikaa säästyy.

Vierailija
25/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mainio esimerkki ihmisestä, jolle ei kognitiivisten kykyjen puuteiden vuoksi ikinä olisi pitänyt myöntää ajolupaa. Eikä esim. äänioikeutta.

Vierailija
26/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon matkan nopeusrajoitukset. Jos on koko matkan 100 km/h niin pitäisi riittää. Jos ajat 80 km/h niin tiukkaa tekee, kun ottaa huomioon liikennevakot, kääntymiset jne.

Niin, siinä on 40 km 80 rajoitusta ja 5 km 50 rajoitusta. Mutta ärsytti vain, kun kysyin arviota mitä menee matkaan ja sanottiin, että siinä tunti menee.

Jospa ottaisit hieman vastuuta omasta elämästäsi. Jos ajat tuon 40 km 80 km/h ja 5 km viittäkymppiä ja loput satasta, niin matka-ajaksi tulee yli 50 minuuttia. Siihen päälle pysähtelyt valoissa, parkkipaikan hakeminen jne.

Sinänsä tuo arvio "about tunti" oli ihan ok, mutta koski ilmeisesti optimiolosuhteita. Kuinka paljon varaat matkaan aikaa on sinun itse arvioitava.

Tuo mitä sanoit "kaasun päällä seisomisesta", ylinopeutta ajamalla et tuollaisella matkalla voi voittaa viittä minuuttia enempää. Esim. ajat tuon 25 km moottoritietä liikennevirran mukana 110 km/h, menee aikaa n. 13,5 minuuttia. Jos ajat "nasta laudassa" jatkuvasti ohitellen ja saat keskinopeudeksi 140 km/h (eli huippunopeutesi olisi tuolla 150-160 hujakoilla) menee samaan matkaan 10 min 40 sek, eli liki kolmen minuutin ajan säästö!

Tässä tapauksessa ilmeisesti tuo 100 km/h nopeusrajoitus oli ihan tavallisella maantiellä (ap sanoi, ettei ohituskaistoja), jolloin suurimmalla todennäköisyydellä koko matkaa ei pysty ajamaan satasta.

Vierailija
27/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on mainio esimerkki ihmisestä, jolle ei kognitiivisten kykyjen puuteiden vuoksi ikinä olisi pitänyt myöntää ajolupaa. Eikä esim. äänioikeutta.

Yhtään kolaria en ole ajanut. No olkoon varoituksena teille muillekin, että matkaan kannattaa varata sitä aikaa. Itse en vain tajunnut, kun asun mielestäni kohtalaisen lähellä ja hyvät suorat tiet. ap

Vierailija
28/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kotikaupungistani lapsuudenkotini kaupunkiin on noin 80km matka ja todella monet sanovat ajavansa tuon tunnissa. Olen todennut ihmisten liioittelevan ja pyöristävän asioita niin se kuulostaa älyttömän hyvältä ja mukavalta.

Minulla on kesällä tuohon mennyt vähän reilu tunti jos olen ajanut ylinopeutta talla pohjassa. Normaalisti tuohon menee vähintään 70 minuuttia kuivalla kelillä. Ja kyllä varaan reilusti aikaa, koska aina voi joutua ajamaan jonossa tai huonossa kelissä.

Ihmiset puhuvat läpiä päähänsä ihan ilokseen - tai ottavat ylinopeussakkoja ihan työkseen.

Vierailija
29/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään kolaria en ole ajanut. No olkoon varoituksena teille muillekin, että matkaan kannattaa varata sitä aikaa. Itse en vain tajunnut, kun asun mielestäni kohtalaisen lähellä ja hyvät suorat tiet. ap

Heh, kyllä sen tavallisella järjellä varustettu ihminen (jopa sellainen, jolla ei ole ajokorttia) ymmärtää. 

Vierailija
30/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Jos olisi kyse todella tärkeästä asiasta, minä varaisin tuohon matkaan puolitoista tuntia.

Joillekin ihmisille kaikki on vain teoriaa, kun itse ei joudu vastuuseen. Olin aikoinani työssä, jossa kuljin asiakkaan luota toisen asiakkaan luokse ison välinepakin kanssa. Se kollega, joka hoiti ajanvaraukset, sai aika usein päähänsä, että esimerkiksi automatka Helsingin keskustasta Tikkurilan keskustaan kestäisi 30 minuuttia. Mikään selittäminen siitä, että välineiden kerääminen kokoon ja autoon jo veisi varttitunnin ja seuraavan asiakkaan päässä tavaran purkaminen veisi parhaimmillaankin saman verran, ei auttanut. Minä sitten soittelin asiakkaille, muuttelin aikataulua ja sain kollegassa aikaan kiukunpuuskia.

Ota tästä kerrasta opiksesi ja luota seuraavalla vain omiin aivoihisi. Joskus on paras oppia kantapään kautta.

Vierailija
31/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Jos olisi kyse todella tärkeästä asiasta, minä varaisin tuohon matkaan puolitoista tuntia.

Joillekin ihmisille kaikki on vain teoriaa, kun itse ei joudu vastuuseen. Olin aikoinani työssä, jossa kuljin asiakkaan luota toisen asiakkaan luokse ison välinepakin kanssa. Se kollega, joka hoiti ajanvaraukset, sai aika usein päähänsä, että esimerkiksi automatka Helsingin keskustasta Tikkurilan keskustaan kestäisi 30 minuuttia. Mikään selittäminen siitä, että välineiden kerääminen kokoon ja autoon jo veisi varttitunnin ja seuraavan asiakkaan päässä tavaran purkaminen veisi parhaimmillaankin saman verran, ei auttanut. Minä sitten soittelin asiakkaille, muuttelin aikataulua ja sain kollegassa aikaan kiukunpuuskia.

Ota tästä kerrasta opiksesi ja luota seuraavalla vain omiin aivoihisi. Joskus on paras oppia kantapään kautta.

Kyllä olen ottanut opikseni ja varaan kaikkeen puoli tuntia ylimääräistä aikaa. Tuon yhden kollegakin saisi itse joutua tuon välin ajamaan, niin tietäisi paremmin, että kauanko siihen menee.

Vierailija
32/32 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mutta mä en ainakaan kaipaa mitään varoituksia. Ihan itsestäänselvä asia että menen mieluummin ihan liian aikaisin kuin viime tipassa tai ylinopeutta kaahaten. Varaan aikaa ajomatkaan, pysäköimiseen, oikean oven ja paikan etsimiseen, vessassakäymiseen.