Miksi seurustelua/parisuhdetta hehkutetaan?
Etenkin nuorille. Jokainen on varmasti kuullut nuorena miten pitäisi jo löytää joku. Miksi pitaisi?
Kommentit (6)
"Kyllä noin nätillä tytöllä pitäisi olla jo poikaystävä"
Huoh. Pitäisi pitäisi, kenen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei kokemusta ja olen jo 30-v... Kai sitä haluaa olla rakastettu ja se "numero 1" jollekkin.
Sekin kun vaan se numero 1 vaihtuu tuhka tiheään..
Moniko parisuhde kestää?
Minäkään en ymmärrä tuota, jos muiden pariutumista tai pariutumattomuutta kommentoidaan. Mutta otsikkoon vastaten, valtaosa ihmisistä on onnellisempia hyvässä parisuhteessa kuin yksin. Pitkä parisuhde on monille yksi elämän tärkeimmistä ihmissuhteista, ellei jopa tärkein. Asia ei tietenkään jokaisen kohdalla näin ole, mutta sinällään ymmärrän parisuhteessa elämisen "hehkuttajia".
En tiedä. Naiset ainakin aivopestään siihen nuorina, että sosiaalisesti ei ole hyväksyttävää harrastaa pelkkiä irtosuhteita toisin kuin miehillä se on melkein kunnia asia. Sen takia nuoret naiset juuri haluavat ns. Parisuhteen, jotta olisi ns. Muka hyväksyttävämpää harjoittaa sitä. Että näin vanhanaikaisessa maailmassa vieläkin elämme.
Toisaalta itselläni oli ainakin kaipuu ns. Rakastetuksi tulemisesta ja kaikesta romanttisesta hömpästä (jota tosin ilman olen jäänyt) ja suurin syy itselläni oli ainakin se nuorena pariutumiseen oli se, että saa hankittua lapsia. Tärkeintä oli vain löytää joku ihan ok kaveri. Nyt kun mietin niin oli se kyllä aika tyhmää käytöstä ja epätoivoista. Voi kun olisi ollut ns. Normaali äiti, jonka kanssa olisi voinut näitä asioita pohtia paremmin. Lapsia en tietenkään kadu. Toisaalta, kun mietin oman ikäisiä kavereita niin ei heistä monikaan ole vielä löytänyt sopivaa kumppania.
Luulen, että sen ns. Oikean löytäminen on lähes mahdotonta. Kaikissa ihmisissä on hyviä ja huonoja puolia. Pitää miettiä kestääkö niitä toisen huonoja puolia tarpeeksi, kun sitoutuu. Ikinä ei kannata ottaa kumppania joka ei ole vielä kertaakaan seurustellut, että se vinkkinä naisille. Pojat on niin keskenkasvuisia, että ihan hyvä jos edes yksi vmäinen akka olisi ehtinyt kouluttaa niitä ja olisivat jotain ehkä edes oppineet siitä, kun hommat meni pieleen.
Nykyään, jos voisin valita, en haluaisi asua kenenkään miehen kanssa, vaan mulla ois ikuinen poikaystävä, jonka saa heitettyä pihalle kun on ärsyttävä. Toisaalta haluaisin kuitenkin, että olisi vaan yksi aina kierroksessa kerralla, kun jotenkin se, että olisi monta kierroksessa tuntuu likaiselta. Toisaalta silloin kun etsii edes jotain niin lähes kaikilla ihmisillä on monta vaihtoehtoa kierrossa. Eli ei minusta kummankaan sukupuolen kannalta tuomittavaa, mutta kun jos toinen haluaa vakavampaa pitää sopia asiasta eikä valehdella. Miehet nyt ei varmaan mitn mieti, kun vaan pannaan menemään.
Pariutuminen mielletään normaaliksi. Jos sitä ei halua on epänormaali.
En tiedä, ei kokemusta ja olen jo 30-v... Kai sitä haluaa olla rakastettu ja se "numero 1" jollekkin.