Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiinin kotitesti, oletteko tehnyt?

Vierailija
20.02.2019 |

On näköjään sellainenkin mahdollista, eikä suurta taitoa vaadi.
Kannattaisikohan tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vastaava kuin senkka nenästä?

Vierailija
2/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti-iltalehdessä oli videoklippi, siinä näytettiin miten se tehdään.

Täytyy varmaan käydä apteekista tarvikkeet hakemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennytkään tuota. Googletin ja näyttää maksavan parikymppiä apteekissa. Mä aion testata tuon, kun ei oikein lääkärit lämpene tuohon mittaamiseen.

Vierailija
4/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa sitten myös tuloksia tänne : ).

Nähdään miten ensi -koekaniineille kävi, ennen kuin itse tuhlataan kyseiseen keksintöön 😅

Vierailija
5/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä saa tietää sitä ferritiini arvoa. Siinä tulee vaan kaksi viivaa mikäli ei ole raudanpuutetta ja yksi viiva mikäli on. En luottaisi yhtään. Suomessa labroissakin viitearvot alkavat 10-15 ylöspäin ja oikeasti jos ferritiini on alle 30, niin kyseessä vakava raudan puute.

Vierailija
6/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhti.fi kautta ferritiinin mittaus 21.95e. Itse kävin ilman lähetettä fimlabissa 35e. En tuhlaisi rahojani testiin, mikä ei ole luotettava eikä kerro tarkkaa tulosta.

Vierailija
7/9 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää rahastusta. Älkää menkö lankaan. Miksi ette vain mene labraan. Ei ole edes kallista.

Vierailija
8/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää rahastusta. Älkää menkö lankaan. Miksi ette vain mene labraan. Ei ole edes kallista.

Komppaan tätä. Mittautin ferritiinin viimeksi terveyskeskuksen labrassa ilman ajanvarausta tai lähetettä. Maksoi näytteenottomaksuineen vähemmän kuin nuo kotitestit. Kaikissa sairaanhoitopiireissä mahdollisuutta omaan laskuun kokeita ottaville ei valitettavasti tarjota, mikä on järjetöntä kun lääkärille on jo ilman vastaanottoaikojen tuhlaamistakin hyvin vaikea päästä, mutta kannattaa ainakin tarkistaa tilanne.

Vierailija
9/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelkkä ferritiini kerro mitään. Mulla ferritiini oli kesällä 34 eli virallisesti normaali. Muista veriarvoista näki silti että raudanpuutetta oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi