Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistukaa Vähennä kulutusta -kamppanjaan

Vierailija
19.02.2019 |

Esimerkiksi sen sijaan että menette lasten kanssa Superparkkiin ta Hoploppiin niin menette yhdessä vaikkapa lähimmälle lenkkipolulle katselemaan lintuja. Tai esimerkiksi sensijaan että vietätte kaverien kanssa aikaa leffassa tai kahvilassa niin vaikkapa vetäkää vaelluskengät jalkaan, ottakaa telttamukaan ja menkää kaveriporukalla sienimetsään. Tai esimerkiksi sen sijaan että ostat nyhtökauraa, soijarouhetta ja nuuta ruokaa kaupasta niin pyrkikää kasvattamaan ja viljelemään kaikki ruuat itse. Tai esimerkiksi ette osta uusia vaatteita vaan tyytykää niihin mitä vaatekaapista ja kenkähyllyltä jo löytyy, korjailkaa, paikkailkaa ja valmistakaa vaikkapa itse vaatteitanne. Ja paljon kaikkea muuta sellaista. Tärkeintä on että pidätte koko vuoden kulutuksen mahdollismman pienenä ja vältätte mahdollisimman hiilijalanjälkeä, uusien tavaroiden ostamista sekä ennenkaikkea tuhlaamasta palveluihin. Muutos alkaa isoistapienistäteoista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä sinä yksi p-kirjain sanasta kampanja.

Vierailija
2/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu sinä käytä tampponia -kamppanjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin kulutusta jo ennenkuin siitä tuli muotia. Enempää en vähennä.

Vierailija
4/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn huomenna laitattamassa tukkani kamppaajalla, olen liian pitkään pessyt sitä huonolla shamppoolla. En ole aikeissa vähentää kulutusta.

Vierailija
5/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prööt nöff nöff. Slurp slips.

Vierailija
6/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin täynnä tätä pskaa, köyhät ihmiset eivät juurikaan kuluta, metsät on stana nähty ja kävelty kilometri tolkulla joka päivä. Mene lässyttämään vaikka vihreille, heidän tarvitsee vähentää kulutusta esim taksimatkailua ja lentelemistä.

Ja missä sinä pässi viljelet kaupungissa?

Vierailija
7/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin täynnä tätä pskaa, köyhät ihmiset eivät juurikaan kuluta, metsät on stana nähty ja kävelty kilometri tolkulla joka päivä. Mene lässyttämään vaikka vihreille, heidän tarvitsee vähentää kulutusta esim taksimatkailua ja lentelemistä.

Aina ei voi voittaa, mutta aina voi yrittää kovemmin ja paremmin. Se kaikki on kiinni itsestä, viitsimisestä ja omasta tahdostaa.

Vierailija
8/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä ... viljelet kaupungissa?

Onhan noita. Esimerkiksi pihassa, keittiönpöydällä, tiskipöydällä, parvekkeella tai kaupungin palstalla.

Vierailija
9/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin onkin oikein mukavaa viettää aikaa kaverin kanssa teltassa vaelluskengät jalassa.

Vierailija
10/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei voi voittaa, mutta aina voi yrittää kovemmin ja paremmin. Se kaikki on kiinni itsestä, viitsimisestä ja omasta tahdostaa.

Mä en viitsi enkä tahdo vähentää.

Vierailija
11/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina niin nuuka ja säästäväinen, etten tunne kulutuksestani huonoa omaatuntoa.

Suuressa kuvassa kulutuksen vähentäminen aiheuttaa myös lieveilmiöitä. Kun kulutus vähenee, työllisyys heikkenee ja joidenkin ihmisten mahdollisuus ostaa edes välttämättömyyksiä heikkenee. 

Vierailija
12/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oot tärkeällä ja hyvällä asialla! 😊

Itse olen jo muutenkin ollut nuuka ja säästäväinen, mutta tänä vuonna vielä enemmän, yritän elää säästösyistä, ekologisista syistä ja myös ihan vaan haastaakseni itseni mielenkiintoiseen projektiin/elämäntapaan tämän vuoden niin vähällä rahalla kuin mahdollista.

Tässä kuussa kuluni jäävät laskelmieni mukaan alle 1000 euroon, vaikka olen yh, maksan siis yksin asumiskulut, ruokamme, vakuutukset, auton kulut (auto pakko olla, koska tarvitsen autoa työssäni), kaikki.

Mutta tosiaan, mitään turhaa en osta, huvin vähällä pärjätään, eikä ees tunnu ankeelta. Ilmaista kivaa tekemistäkin löytyy kyllä.

Vierailija
13/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Olen ollut aina niin nuuka ja säästäväinen, etten tunne kulutuksestani huonoa omaatuntoa.

Suuressa kuvassa kulutuksen vähentäminen aiheuttaa myös lieveilmiöitä. Kun kulutus vähenee, työllisyys heikkenee ja joidenkin ihmisten mahdollisuus ostaa edes välttämättömyyksiä heikkenee. 

Voisit sinäkin silti tuntea huonoa omatuntoa, miettiä omia valintoja ja tottumuksia sekä osallistua näihin kulutuksen vastaisiin talkoisiin.

Vierailija
14/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn huomenna laitattamassa tukkani kamppaajalla, olen liian pitkään pessyt sitä huonolla shamppoolla. En ole aikeissa vähentää kulutusta.

Oi kuinka hauska olet, olen oikeen kateellinen kavereillesi...

Vierailija
15/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika kurjalta ihmiseltä. Eikö omatunto yhtään koputa siitä että kulutat liikaa? Miten pystyt elämään?

Vierailija
16/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuksen vähentäminen on vihreitten homppeleiden, jotka asuvat Kalliossa ja pappa betalar, hommaa. Tavallisella ihmisellä ei ole varaa vähentää mistään mitään. Aloittaja voisi aloittaa itsestään ja vähentää maailman kuormaa menemällä hirteen. Maailma pelastuu.

Vierailija
17/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. on oikeassa. T. Lomankin voisi vähentää kulutusta. Pikkupoikien.

Vierailija
18/18 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit sinäkin silti tuntea huonoa omatuntoa, miettiä omia valintoja ja tottumuksia sekä osallistua näihin kulutuksen vastaisiin talkoisiin.

Valitettavasti minä en ole kovin helposti syyllistyvä tai syyllistettävä persoona. Yrittäjiä on kyllä riittänyt.