Yksin lasten kanssa asuvat: miten ahtaasti/tilavasti asutte?
Itselläni yksi kouluikäinen lapsi, jolla asuntomme ainoa makuuhuone... Itse nukun olohuoneessa (hyllyllä erotettu nurkasta sellainen alkovi). Muuten ihan ok järjestely ja meillä kaunis koti, mutta vähän on ruvennut ahdistamaan, että mitäs jos tapaan jonkun miehen ja haluaisin hänet joskus pyytää kyläänkin... Onko hassua että nukun olohuoneessa? :D
Kommentit (21)
Lapsilla on yhteinen huone, minulla oma nurkkaus olohuoneessa.
Sama täällä. Haaveilen omasta huoneesta. Meillä on muuten täysin avoin pohja, paitsi lapsella pieni makuuhuone. Sinne makuuhuoneeseen ei oikein mahdu leinkimään. Eli minulla ei ole koskaan omaa tilaa. Ja varsinkaan silloin kun on vieraita.
Haaveilen omasta huoneesta tai edes erilaisesta pohjasta. Tämä on edullinen ja siksi vaikea muuttaa.
Kaksiossa kahden lapsen kanssa asuin monen monta vuotta. Matkustelin mieluummin lasten kanssa kuin maksoin maltaita asumisesta.
mulle jäi 80neliötä eron jälkeen,2makuuhuonetta,iso olkkari ja keittiö johon mahtui 4hengen pöytä Oli se kallis mutta mulla oli poika. ENkä halunnut muuttaa hevonhumppaan pois lapsen kouluista ja harrastuksista. Sitten kun hän sai lukion käytyä hän muutti pois ja muutama vuosi sen jälkeen muutin pienempään kaksioon.
4h, keittiö,avosellainen, sauna, 2wc:tä. Tilaa n. 90neliöö. Lainaa tottakai on.
Meillä 80m2 kolmio. 6v ja 9v omat huoneet. Mä nukun tilavassa olohuoneessa, sänkyni huoneen toisella reunalla.
Mulla on miesystävä ja ollaan 120cm sängyssäni normisti. Eipä tuota sänkyäni kukaan ole sen kummemmin kommentoinu. Lapset tarvii enemmän omaa tilaa, varsinkin kun ovat tyttö ja poika .
Mulla on kolme lasta (12-, 9- ja 8-vuotiaat). Asumme kyllä aika tilavasti, 212 m2 kerrostaloasunnossa Hgin keskustassa. Huoneita on 7, keittiö ja kaksi kylpyhuonetta (eli mulla ja lapsilla omat, mikä on ihan välttämätöntä elämän sujumisen kannalta). Lapsilla on omat huoneet ja yhteinen leikkihuone, jossa katsotaan tv:tä, pelataan ym. Mulla on makuuhuone, työhuone ja sitten vielä iso olohuone. Teen kotoa käsin paljon töitä, joten oma tila on kyllä välttämätön.
74neliötä, minulla oma huone, lapsilla toinen. Tyttö ja poika, saa nähdä kuinka pitkään viihtyvät samassa huoneessa, mutta minä en olohuoneeseen muuta.
Melko kallis koti, mutta mieluummin karsin muista menoista kuin muuttaisin pois palveluiden läheltä.
Mulla on kolme lasta ja 4H+K+S 90neliötä. Mulla on oma huone, kahdella vanhimmalla lapsella on yhteinen iso lastenhuone ja pienimmällä on oma pieni huone.
Meillä kolmio. Kaksi pientä tyttöä omassa makuuhuoneessa ja mulla pienempi makuuhuonehuone. Asunnossa 64 neliötä. Säilytystilaa saisi olla enemmän, kun isomman lapsen vaatteet täytyy säästää pienemmälle, ikäeroa kolme vuotta. On toppavaatteita, välikausivaatteita, kenkiä, kumppareita, luistimia sun muuta kaapeissa vaikka kuinka. Ja ahdas eteinen. Sellainen joka oikeasti sopisi yksiöön. Tilaa vie sauna ja invamitoituksella oleva kylpyhuone, joka on vaatimus uudemmissa asunnoissa...
Omakotitalo. Kolme makuuhuonetta, olohuone keittiö + tietysti kylpyhuone ja kaksi wc:tä.
Saunaa ei ole emmekä kaipaa. Itse en ole käynyt saunassa pariin kymmeneen vuoteen, lapset ei koskaan. Emme asu Suomessa eikä kontaktia Suomeen. Ja lapsia siis kaksi, tyttö ja poika.
Talo on minun. Hankin sen pian tänne muutettuani. Mies oli sen aikaa että lapset saatiin maailmaan, eronnut olen. Miehellä ei osaa eikä arpaa taloon.
Rivitalokolmiossa asutaan kahdestaan teinin kanssa. Neliöitä on niukasti, mutta pohjaratkaisu hyvä joten mahdutaan ihan mukavasti.
Asuttiin kaksiossa kun lapsi oli pienempi, ja itse nukuin silloin olohuoneessa, mutta parin vuoden jälkeen halusin ehdottomasti oman makuuhuoneen. Nyt ollaan jo 9 vuotta asuttu tässä, ja asutaan ainakin siihen asti että lapsi muuttaa omilleen.
Omakotitalo
5 huonetta + keittiö + "aputilat"
noin 170 neliötä
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo
5 huonetta + keittiö + "aputilat"
noin 170 neliötä
Siis minä + 2 lasta
59 neliötä, minä ja lapsi. Lapsella oma huone ja minä nukun olkkarissa. Olisi kyllä ihana, kun olisi oma pieni kopperohuone, vaikka edes sänkyni kokoinen.
Ensin asuin vuokralla kaksiossa, jossa oli kaksi isoa ovellista huonetta. Muut tilat kuten keittiö, olivat sitten melko pieniä. Lapsilla toinen huone ja minulla olkkari. Toimi ihan hyvin kun ei ollut mikään avokeittiö eikä -olkkari vaan kaksi erilllistä huonetta.
Ostin sitten 4h+k rivarikämpän, jossa lapsille isot omat huoneet yläkerrassa ja itselleni pieni huone alhaalla.
Asun rintamamiestalossa neljän lapsen kanssa. Lapset jakavat makuuhuoneet niin, että huoneessa on 2 lasta. Minulla on oma makkari, lisäksi on olohuone ja pieni keittiö, pesutilat tietysti myös. Neliöitä en osaa sanoa. Huoneet ovat keittiötä lukuunottamatta keskenään aika samankokoisia. Jos lapset haluavat teini-iässä omat huoneet,joudun varmaan antamaan oman huoneeni sekä olohuoneen lapsille, ja siirtymään keittiöön johonkin levitettävään puusohvaan nukkumaan. En halua muuttaa, tämä on oma talo. Toisaalta en minä tilaa kaipaakkaan, makkarissa vain nukun, ja olkkarissa ei kukaan edes vietä aikaa. Enemmän kai lapset omia huoneita tarvitsisivat,kuin minä. Vieraitakaan ei käy, lasten kavereita lukuunottamatta, enkä ole vuosiin seurustellut, enkä satunnaisia miehiä tuo kotiin, silloin harvoin , kun sellainen on, ketä tapailen.
18 lisää vielä, ettemme koe asuvamme ahtaasti.
148m2 omakotitalo, minä ja kaksi lasta. Asuinneliöt 120, muut autotallia ja varastoa. Ostin vasta eron jälkeen, maalla neliöt on edullisia
Mulla lapsen kanssa kolmio ja neliöitä 75. Itse tykkään kun on tilaa.