Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti vakuutus korvaisi magneettikuvan?

Vierailija
19.02.2019 |

Mulla on ollut nilkassa jäykkyyttä ja kihelmöintiä jo monta viikkoa. Taustalla on nilkkamurtuma noin puolen vuoden takaa, joka parani ihan hyvin mutta nilkka jäykistyi liian kovan treenin takia uudellaan tämän vuoden alussa.

Olen käynyt asian takia julkisella puolella lääkärissä jossa otettiin röntgen mistä ei selvinnyt mitään aiheuttajaa. Magneettiin en julkisella pääse. Mulla ei ole tällä hetkellä henkilövakuutusta. Jos hommaan henkilövakuutuksen niin miten nopeasti se alkaisi korvaamaan mahdollisen yksityisellä puolella otettavan magneettikuvan? Onko noissa yleensä joku karenssiaika?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi mikä vakuutus niin vakuutusyhtiö päättää korvaako vai ei. Vanhaan vammaan ei varmasti korvaa.

Vierailija
2/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vamma on kuitenkin tavallaan uusi vaikka tulikin puoli vuotta sitten murtuneeseen nilkkaan. Nilkkahan oli ihan hyvä useita kuukausia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa vanhan vamman hoitoa. Lisäksi mistään vakuutusyhtiöstä et saa vakuutusta, joka korvaisi mitään (siihen loukattuun) nilkkaan tulevaisuudessa tulevaa vammaa. Karenssia ei vakuutuksissa ole, ne astuvat täysipainoisina voimaan heti siitä päivästä lähtien, mitä on sopimukseen kirjattu. (Tai viimeistään siitä päivästä lähtien, kun olet laskun maksanut, vakuutusyhtiö voi keplotella itsensä vakuutussopimuksesta irti jos joutuisivat maksumieheksi jo ennen vakuutusmaksun erääntymistä.)

Ainakin miehelleni sanottiin, ettei vakuutus korvaa tulevia polvivammoja senttiäkään. Kolaritilanteet eri asia, jos kolari on toisen vika ja kulut maksetaan toisen osapuolen vakuutuksesta.

Todennäköisesti nilkkasi kihelmöinti vain tarkoittaa jonkin näköistä paranemista. Etkö saanut mitään fysioterapiaa tai kuntoutusohjeita? Jo pelkkä nilkan venähdys vaatisi vähintään 6kk kuntoutusta, jumppaa ja venyttelyä. Ei täysipainoista treeniä.

Vierailija
4/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi sentään. Pitää sitten varmaan itse maksaa ne magneetit.

Nilkkani parantui juoksukuntoon jo lokakuussa 2018. Itse murtuma tapahtui heinäkuussa 2017 eikä vaatinut leikkaushoitoa.

Tein normaaleja juoksulenkkejä ilman kipua monen viikon ajan kunnes vaihdoin hiihtoon joskus joulukuun alussa.

Sitten minä hölmö lähdin tammikuun alkupuolella tekemään intervalli-juoksutreenejä. Tein näitä treenejä vain pari kertaa, mutta sen jälkeen nilkka alkoi uudelleen jäykistyä. Olen yrittänyt välillä ottaa rennommin enkä ole tehnyt muuta kuin kävellyt, mutta nilkka on edelleen jäykkä. Tätä on nyt kestänyt jo 1,5 kk.

ap

Vierailija
5/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä fyssarilla. Sekä fyssari että ortopedi antoivat luvan juosta. Mutta nuo turkasen intervallit taisivat olla sille liikaa!

ap

Vierailija
6/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse murtuma tapahtui heinäkuussa 2017 eikä vaatinut leikkaushoitoa."

Siis murtuma tapahtui heinäkuussa 2018. ap.

Vierailija
7/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bump

Vierailija
8/8 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bump