Oviksen jälkeen rinnat kipeät
Heipä hei,
Kuukautiskiertoni on säännöllinen ja siitä pitänyt kirjaa jo pitkään. 8 kk ollut nyt mirena hormonikierukka käytössä ja sen kanssa tullut säännölliset niukat menkat, ovulaation olen tunnistanut. Mulla yleensä rinnat kipeytyy vasta noin 4 pv ennen kuukautisia, tässä kierrossa heti 2pv ovulaation jälkeen ihan tajuton arkuus ja turvotus rinnoissa, kuukautisiin pitäisi olla vielä 11päivää. Yölläkin särkee kylkeä vaihtaessa. Käytössä mirena ja nyt alkoi mietityttää onko tä normaalia vai voisiko olla raskaana... ? pientä alavatsakipuilua myös ollut. Kokemuksia? Vai onko mirena tai joku hormonihäikkä...
Kommentit (9)
No ei kai molemmat rinnat syövässä kipeydy?
Mulla on myös mirena kierukka ja ihan samalla tavalla rinnat kipeenä muutama päivä ennen kuukautisia. Ihan on normaalia. Mainitsin tästä vielä gynelle viime viikolla eikä hän puuttunut siihen mitenkään. Ole huoleti ap.
Joskus kipeytyy heti oviksen jälkeen joskus vasta just ennen kuukautisia. Enemmän kuitenkin ehkä arat kuin oikein kipeät. Enpä oo kuullut että olis syövän oire tuollainen..
Rinnat voi yksilöllisesti olla arat tai kipeät kierron eri vaiheissa. Syöpä tulee yleensä vain toiseen ensin, eikä useinkaan aivan nuorille.
Jos kipua on vain johonkin aikaan kuukaudesta se todennäköisesti liittyy hormonitoimintaan eikä siihen tarvi kiinnittää liikaa huomiota.
Rintasyövän alkumerkit, tunnustele onko edennyt jo niin pahaksi, että löytyy kyhmy. Jokatapauksessa pikapikaa ajanvaraus mammografiaan.