Työtön! Kuinka pitkään olet nyt ollut putkeen työttömänä?
Kommentit (23)
Jo 1 päivän. Huomenna alkaa sit työt
7 ja 1/2 kk. Tänään haastattelussa pitkästä aikaa, toivottavasti vihdoin lohkeisi työpaikka!
Vierailija kirjoitti:
7 ja 1/2 kk. Tänään haastattelussa pitkästä aikaa, toivottavasti vihdoin lohkeisi työpaikka!
Minäkin olin tänään haastattelussa, pidetään peukkuja että nappais! Oon itse ollut työttömänä vasta 2kk mutta on kyllä niin hermoja raastavaa että tuntuu paljon pidemmältä ajalta.
Vähän yli vuoden. Alkaa jo vituttaa.
Melkein 4 vuotta ja kaksi kuukautta
1,5-5 vuotta riippuen laskentatavasta.
Minä 3 kuukautta. Olen tehnyt sinä aikana myös pimeitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä 3 kuukautta. Olen tehnyt sinä aikana myös pimeitä töitä.
Sama täällä
N. 11 vuotta. Välissä olin kyllä peukaloita pyörittämässä pajalla n. vuoden, mutta sehän ei mikään varsinainen työpaikka ollut. Rauhassa on saanut olla, ei ole työvoimatoimisto pahemmin häirinnyt. Vielä 90-luvulla ja 2000 alkupuolellakin näin pitkiä työttömyysjaksoja ei päässyt kertymään, koska aika ajoin pääsi tai joutui kunnan palkkatukipaikkoihin. Niiden avulla sai säilytettyä edes jonkinlaista tuntumaa työelämään. Näin pitkän työttömyyden jälkeen voisi toki "vitsin" vuoksi työhakemuksia laitella, mutta tuskin löytyy yksityiseltä sektorilta firmaa joka palkkaisi. Työpaikathan menee pääosin työpaikan vaihtajille ja koulun penkiltä päässeille. Jos hakijana on viimeksi pari kuukautta sitten työssä ollut tai kymmenen vuotta työttömänä ollut niin kumman palkkaisit.
4 vuotta ja katkeroitunut, en niinkään työttömyydestä vaan sairauksista , jotka on ongelma työnhaussa mutten pääse nuorena eläkkeellekään
Puolisen vuotta. Kohta aloitan aikuisopinnot.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta ja katkeroitunut, en niinkään työttömyydestä vaan sairauksista , jotka on ongelma työnhaussa mutten pääse nuorena eläkkeellekään
Mä oon ollut sairaslomalla loukkaantumisen seurauksena jo 4v myös. Saan kuntoutustukea mutta tuskin loppuikää ja työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse. Tiiän niin tasan tuon epätoivon.
8 vuotta. Kerran ollut 9e/pvä työkokeilussa 2 kk tuona aikana.
13 vuotta, vähän siinä on omaa tahtoakin ollut
Nyt en ole työtön, mutta 2 kuukauden päästä taas. 3,5 vuotta olin virallisesti.
Jos palkkatukitöitä työttömien yhdistyksessä ja työkokeiluja ei lasketa, niin vuodesta 2005.
Tulee 2 vuotta. Eläke häämöttää vajaan 2v päässä. Duunia ei enää saa vaikka muuta väitettäisiin mediassa.