Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, lapseni haukkui minua tyhmäksi!

Vierailija
18.02.2019 |

Itse en olisi uskaltanut omalle äidilleni sanoa tuollaista, koska käsiksi olisi käyty hirveän huutamisen kera. Tuntuups hyvältä huomata, että oma lapsi luottaa siinä määrin, että uskaltaa ilmaista myös ärtymyksen tunteita vanhempaa kohtaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse ei ollut pelkästä ärsymyksestä. On paljon tyhmiä ihmisiä. Kyllä minuakin ärsytti, kun tajusin suunnilleen kymmenenvuotiaana olevani äitiäni fiksumpi.

Vierailija
2/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyse ei ollut pelkästä ärsymyksestä. On paljon tyhmiä ihmisiä. Kyllä minuakin ärsytti, kun tajusin suunnilleen kymmenenvuotiaana olevani äitiäni fiksumpi.

Lapsi ei ollut halukas lähtemään päiväkotiin ja se suututti. Jos sinua vietiin päiväkotiin vielä 10 vuoden iässä, niin ymmärrän hyvin että tyhmä vanhempi ärsytti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ollut halukas lähtemään päiväkotiin ja se suututti. Jos sinua vietiin päiväkotiin vielä 10 vuoden iässä, niin ymmärrän hyvin että tyhmä vanhempi ärsytti.

No mistä voi tietää minkäikäisestä lapsesta on kysymys, jos et sitä aloituksessa kertonut? Ei täällä kukaan mikään meedio ole

Vierailija
4/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen suusta totuus tulee

Vierailija
5/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä voi tietää minkäikäisestä lapsesta on kysymys, jos et sitä aloituksessa kertonut? Ei täällä kukaan mikään meedio ole

Aloituksen pointti oli se, että olen tyytyväinen siihen, että lapsi uskaltaa ilmaista myös kielteisiä tunteitaan. Lapsi kokee silloin minut turvallisena. Minua olisi alettu repiä tukasta, jos olisin tuollaista sanonut, joten en lapsena tai teininä pahemmin uskaltanut kiukutella. Tuntuu hyvältä huomata, että suhde omaan lapseen on terveemmällä pohjalla. Lapseni ei pelkää minua, toisin kuin minä omaa äitiäni.

Vierailija
6/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä paikalla muita väkivallalla alistamalla kasvatettuja, jotka ovat tyytyväisiä siihen, että ovat saaneet laitettua tämän kierteen poikki omien lasten kohdalla?

Vierailija
7/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tuo alkaa käydä sillai tavaksi, että pistää ärsyttämään, muistathan että voit aina sanoa, että jep, olen tosi tyhmä, ja tiedätkö minkä se sinusta tekee? Tyhmän vanhemman lapsen. Ja sille ei voi tehdä mitään. Tyhmyydestä saattaa päästä joskus eroon.

Vierailija
8/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oma 4v huusi ekan kerran että "tyhmä äiti!", olisin voinut melkein itkeä helpotuksesta. Lapsella oli taipumus saada kunnon kilareita ja lyödä minua tai isäänsä, ja tuo askel siihen suuntaan että lapsi pystyy jäämään raivonsa kanssa verbaaliselle tasolle oli odotettu edistysaskel. Ei se ole "vain haukkumista", se on keskustelunavaus. Ei pieni lapsi välttämättä osaa sanoa että "minua harmittaa että on maanantaiaamu ja lähdet töihin kun ehdimme illalla nähdä niin lyhyen aikaa" vaan hän sanoo "tyhmä äiti", mistä aikuinen voi jatkaa ja antaa niitä oikeita sanoja tilalle.

Lapsi on nyt 7v eikä ole lyönyt enää aikoihin ja "tyhmä äiti" tulee harvoissa ja valituissa tilanteissa. Kodin ulkopuolelta ei ole koskaan raportoitu epäkunnioittavasta käytöksestä joten en usko että lapsi on ihan rappiolla, ja olen tosi iloinen että kun muualla on ihmisten odotukset täyttävä viilipytty niin edes kotona koettelee välillä hyvän käytöksen rajoja, se on tervettä. Jos oikein oikein huono hetki tulee niin joskus on jopa kuultu "kakka äiti".

Vierailija
9/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä muksuna haukuin iskää apinaksi, niin iskä totesi heti että "apinanpoikanen."

Jos siis äiti on tyhmä, niin mikäs se lapsi sitten on?

Vierailija
10/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun oma 4v huusi ekan kerran että "tyhmä äiti!", olisin voinut melkein itkeä helpotuksesta. Lapsella oli taipumus saada kunnon kilareita ja lyödä minua tai isäänsä, ja tuo askel siihen suuntaan että lapsi pystyy jäämään raivonsa kanssa verbaaliselle tasolle oli odotettu edistysaskel. Ei se ole "vain haukkumista", se on keskustelunavaus. Ei pieni lapsi välttämättä osaa sanoa että "minua harmittaa että on maanantaiaamu ja lähdet töihin kun ehdimme illalla nähdä niin lyhyen aikaa" vaan hän sanoo "tyhmä äiti", mistä aikuinen voi jatkaa ja antaa niitä oikeita sanoja tilalle.

Lapsi on nyt 7v eikä ole lyönyt enää aikoihin ja "tyhmä äiti" tulee harvoissa ja valituissa tilanteissa. Kodin ulkopuolelta ei ole koskaan raportoitu epäkunnioittavasta käytöksestä joten en usko että lapsi on ihan rappiolla, ja olen tosi iloinen että kun muualla on ihmisten odotukset täyttävä viilipytty niin edes kotona koettelee välillä hyvän käytöksen rajoja, se on tervettä. Jos oikein oikein huono hetki tulee niin joskus on jopa kuultu "kakka äiti".

Erittäin hyvää pohdintaa. Kiitos näistä ajatuksista.

Vierailija
11/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä muksuna haukuin iskää apinaksi, niin iskä totesi heti että "apinanpoikanen."

Minä joskus leikkimoitin lasta sanomalla "senkin marakatinpentu" tai "mokomakin paviaaninpoikanen" tms. mikä on lapsesta hulvatonta. Esim. tilanteissa joissa meinaan antaa lapselle palautetta että teki jotain pieleen mutta tajuan että vika olikin omassa puutteellisesta ohjeistuksessa.

Vierailija
12/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä sitten kasvatetaan tulevia v-alkuista haistattelevia teinejä. Kivat jatkot vaan ap, hienoa, että koet onnistuneesi kasvatuksessa, kun lapsi haukkuu vanhempaansa.

Vierailija
13/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä sitten kasvatetaan tulevia v-alkuista haistattelevia teinejä. Kivat jatkot vaan ap, hienoa, että koet onnistuneesi kasvatuksessa, kun lapsi haukkuu vanhempaansa.

Heikkoa trollaamista.

Vierailija
14/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä joskus leikkimoitin lasta sanomalla "senkin marakatinpentu" tai "mokomakin paviaaninpoikanen" tms. mikä on lapsesta hulvatonta. Esim. tilanteissa joissa meinaan antaa lapselle palautetta että teki jotain pieleen mutta tajuan että vika olikin omassa puutteellisesta ohjeistuksessa.

Lapsen ohjeistaminen on ihan oma taiteenlajinsa. Usein huomaa, että on neuvonut päin honkia, kun ei ole ymmärtänyt mistä neuvominen pitäisi aloittaa, jotta lapsi saisi ideasta kiinni.

Vierailija
15/15 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi