Venäjän hakatut naiset
Stacey Dooley:Venäjän hakatut naiset dokumentti tuli eilen Yleltä,kuka katsoi?mitä mieltä?
Kommentit (39)
Hurjalta tuntuu se paikallinen uusi lakimuutos että perheessä saa pahoinpidellä naista jos ei joudu sairaalaan. Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen hakatut naiset olisi mielenkiintoinen dokumentin aihe. Monella maalla kun tuntuu olevan sellainen käsitys, että Suomi olisi naisille turvallinen maa, vaikka se on yksi vaarallisimmista Euroopassa.
Italialaisen miehen kanssa 10 vuotta naimisissa olleen naistuttuni mukaan "puolison ojentamiseksi annetttuja hillittyjä läpsäisyjä" ei edes lasketa väkivallaksi, täällä ne tilastoidaan parisuhdeväkivallaksi.
Perheväkivalta määritellään eri tavoin maailmalla.
Venäjän tilanne kauhea.
Suomi Euroopan joissakin tilastoissa kakkosena Tanskan jälkeen.
Uskotte tosiaan että Tanska ja Suomi todella naista kohtaan väkivaltaisimmat maat Euroopassa.
Minä en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hakatut naiset olisi mielenkiintoinen dokumentin aihe. Monella maalla kun tuntuu olevan sellainen käsitys, että Suomi olisi naisille turvallinen maa, vaikka se on yksi vaarallisimmista Euroopassa.
Italialaisen miehen kanssa 10 vuotta naimisissa olleen naistuttuni mukaan "puolison ojentamiseksi annetttuja hillittyjä läpsäisyjä" ei edes lasketa väkivallaksi, täällä ne tilastoidaan parisuhdeväkivallaksi.
Sehän on väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tilanne kauhea.
Uskotte tosiaan että Tanska ja Suomi todella naista kohtaan väkivaltaisimmat maat Euroopassa.
Minä en usko.
Uskon ja tiedän
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/01b3d4b9-4e07-4d73-91cd-3f3d497acdea
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tilanne kauhea.
Minä en usko.
En minäkään. Suomen korkea asema tilastoissa kertoo paljolti siitä, että täällä uskalletaan puuttua matalalla kynnyksellä.
Tilastojen mukaan Ruotsi on Euroopan vaarallisin maa naiselle. Missään muussa maassa ei ole yhtäpaljon toksista naisvihaa.
Joka kolmas suomalainen on kokenut parisuhdeväkivaltaa. Ei mikään ihme, täällä kun on paljon alkkiksia ja mielenvikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hurjalta tuntuu se paikallinen uusi lakimuutos että perheessä saa pahoinpidellä naista jos ei joudu sairaalaan. Ihan käsittämätöntä.
En katsonut dokkaria, koska en voi sietää minäminä Stacey Dooleytä. Mutta jos tuo on totta, niin aivan törkeää ja järkyttävää! Eikö siellä naiset nouse barrikaadeille? Missä päin Venäjää toi lakimuutos on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tilanne kauhea.
Minä en usko.En minäkään. Suomen korkea asema tilastoissa kertoo paljolti siitä, että täällä uskalletaan puuttua matalalla kynnyksellä.
Suurin osa väkivallan uhreista jättää menemättä lääkäriin ja poliisille. Suomessa tyypillisesti syyllistetää aina uhria tullessaan hakatuksi/rais katuksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tilanne kauhea.
Minä en usko.En minäkään. Suomen korkea asema tilastoissa kertoo paljolti siitä, että täällä uskalletaan puuttua matalalla kynnyksellä.
Suurin osa väkivallan uhreista jättää menemättä lääkäriin ja poliisille. Suomessa tyypillisesti syyllistetää aina uhria tullessaan hakatuksi/rais katuksi jne.
Paitsi jos tekijä oli ma mu! Silloin rikos on tekijä vika, muuten uhrin.
Perheväkivaltaa kokeneena voin kertoa, ettei se ollut todellakaan mitään läpsimistä. Isompi mies kaatoi minut kivilattialle ja potki selkään. Hakkasi päähän. Heitteli minua kun olin viimeisilläni raskaana pitkin seiniä. Pelkäsin kuolevani ja valvoin yöt läpeensä vahtimassa, ettei mies herää. Erohan siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut dokkaria, koska en voi sietää minäminä Stacey Dooleytä. Mutta jos tuo on totta, niin aivan törkeää ja järkyttävää! Eikö siellä naiset nouse barrikaadeille? Missä päin Venäjää toi lakimuutos on?
Viimeksi kun naiset osoittivat siellä mieltään niin poliisilla oli aika raskas aseistus. Toki itse olen sitä mieltä, että ennemmin henki pois kun alistettuna, mutta annettakoon jokaisen valita ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän tilanne kauhea.
Niinkuin tässä päätöksessä. Nainen kehtasi ilmaista halukkuutensa, vaikka ilmaisi selkeästi, että ei eka kerralla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/01b3d4b9-4e07-4d73-91cd-3f3d497acdea
Vierailija kirjoitti:
Joka kolmas suomalainen on kokenut parisuhdeväkivaltaa. Ei mikään ihme, täällä kun on paljon alkkiksia ja mielenvikaisia.
Mistä tämän keksit? THL:n sivujen kukaan 10%, joka on aika paljon vähenmmän.
"Lähisuhdeväkivallan osalta kansallisissa uhritutkimuksissa saadut luvut ovat pienempiä kuin erityisissä nais- ja miesuhritutkimuksissa. Vuonna 2012 parisuhteessa olevista naisista kymmenen prosenttia ja miehistä kuusi prosenttia ilmoitti joskus elämänsä aikana kokeneensa fyysistä väkivaltaa nykyisen parisuhdekumppaninsa taholta. Kuluneen vuoden aikana fyysistä parisuhdeväkivaltaa oli kokenut viisi prosenttia naisista ja vajaa kolme prosenttia miehistä."
Vierailija kirjoitti:
Stacey Dooley:Venäjän hakatut naiset dokumentti tuli eilen Yleltä,kuka katsoi?mitä mieltä?
Se ukko joka vihasi feministejä, eikä antanut vaimonsa puhua oli ihan hirveä. Näin suomalaisena on todella vaikea käsittää...
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on nyt nousussa äärioikeistolainen VOX-puolue joka haluaa dekriminalisoida perheväkivallan, "taistella feminismiä vastaan", haluaa esim. palauttaa härkätaistelut koko maahan ja tukee metsästystä jonka jäljiltä joka vuosi hylätään, kidutetaan ja tapetaan n. 100 000 metsästyskoiraa. (Tammikuussa tilastoitu 19 naisen kuolemaan johtanutta perheväkivaltatapausta)
Venäjä on oksettavan kaksinaismoralistinen maa mitä naisten kohteluun tulee. Naistenpäivää juhlitaan kyllä isosti ja naisia ylistetään juhlapuheiden tasolla muutenkin mutta käytännön elämä on hiukan toista. Ikävältä tuntuu sekin, että kovin suuri osa venäläisistä naisista on sisäistänyt yhteiskunnan asenteet ja pitävät mm. avioliitossa esiintyvää seksuaalista väkivaltaa täysin normaalina.
Itse elin väkivaltaisessa perheessä. Vanhempani joivat ja äiti yllytti isää väkivaltaan. Selvinpäin hän ei ollut väkivaltainen. En tiedä vieläkään miten asiaan suhtautuisi. Miksi isä löi ja miksi äiti vielä halusi sitä?? Sitten tapahtuneen jälkeen hän muuttuikin sekunnissa aggressiivisesta "lyö nyt minua" -naisesta itkevänsä uhriksi. Apua ei kuitenkaan saanut hakea.
Inhoan molempia, koska ainakin meidän lasten elämä meni ihan pilalle :(