Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis lorviiko 3. Luokan lukiolaiset loppu kevään kotona! ? Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
18.02.2019 |

Lukevat vain kevään kirjotuksiin ? :0ite en oon lukioo käynny joten en tiedä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan valmistautuvat kevään kirjoituksiin. Tiedoksi hänelle, joka mietti, miten nykyään, kun jatko-opintoihin haetaan todistuksella. Niin ei haeta. Tai siis joihinkin yliopisto-opintoihin pääsee osa opiskelijoista todistuspisteillä. Sit on pääsykokeet muille. Se, riittääkö todistuspisteet, selviää paria viikkoa ennen pääsykokeita, joten valmistauduttava on silti. Tää on aivan järjetön systeemi! Tv. Abin äiti

Ei se opiskelu hukkaan mene, vaikka pääsisi pisteillä sisään. Fuksivuosi on pieni kulttuurishokki usealle opiskelijalle ja pääsykoekirja(t) antaa edes pikkasen perustietoja pohjaksi peruskurssien varsinaiselle sisällölle, jos ei ole arvalla käynyt oikeita lukiokursseja.

Itse olin arvalla valinnut oikeat ylimääräiset matikan kurssit ja pääsin ekan peruskurssin minimaalisella panoksella läpi kuunnellen ympärillä tuskailua itselleni perusasioiden suhteen. Eli arvostakaa sitä oppia, jonka lukiokursseilta ja pääsykoekirjasta saa. Ei niitä mielivaltaisesti valita vaan luomaan perustiedot jatko-opinnoille.

Vierailija
22/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, ettet ole "käynny" lukiota. Justiin mietin tässä yksi päivä, kuinka paljon mua korpeaa ihmiset, jotka kirjottaa "enään" tai "kuullostaa". Tämä oli pahempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä loppukevät on abeille kaikkea muuta paitsi helppo. Odotinkin koska joku älyää että nuorisolle jää nk. vapaa-aikaa, ja pian on varmasti menossa joku lakialoite että abien on suoritettava työkkärille pisteitä tämän suuren luppoajan kunniaksi ettei mene liikaa vapaa-ajan puolelle. 

Ennen kuin kukaan pääsee vauhtiin, niin tämä kevät on aika ratkaiseva pääsykokeiden kannalta. Nykyinen Laasosen luotsaama systeemi suosii hyvin kirjottaneita ja jotta erottuu joukosta, on pakko paiskia täysillä töitä pääsykokeiden eteen. Toiset menevät töihin, toiset preppauskursseille ja osa matkustelee, mutta eiköhän he ole matkansa ansainneet. 

Tämä lukiolaisten väheksyntä näkyy kyllä vahvasti kaikkialla. Ensin pitää jaksaa täysillä koko aika ja vielä kesät hankkia töitä, eli opiskelijoilla ei ole mitään lomia tai vapaa-aikaa periaatteessa. Kuulin gynekologiltani, että todella moni tyttö palaa loppuun viimeistään tässä vaiheessa ja kuulemma kuukautishäiriöt ovat todella tavallisia kirjotuskeväällä. Itsekin olin lääkärin jonossa kun alkoi vähän mopo pätkiä sen pitkäkestoisen stressin takia ja se iski päälle vasta kun kirjotukset olivat ohi ja alkoi perään pääsykoerumba. 

Vierailija
24/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku herneen nokkaansa vetänyt alapeukuttelee urakalla :D 

Vierailija
25/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja fiksuimmat alkavat lukea jo valintakokeisiinkin siinä ohella. Itse olin laiska enkä jaksanut kirjoituksiin lukea. Enkä kyllä mennyt yliopistoonkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi