Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas ollaan jännän äärellä - painolla on huomattava merkitys siihen miten muut kohtelevat minua

Vierailija
17.02.2019 |

Olen ihminen, jonka käytös on aina kohteliaan tasaista, olen melko peruskiltti yms.
Olin koko varhaisaikuisuuteni varsin hoikka, vaatekokoni oli xs. En tajunnut arvostaa tätä ennen kuin vasta siinä vaiheessa kun painoa alkoi kertyä enemmän ja mahduin hyvä jos L koon mekkoihin.
Samaan aikaan kun paino nousi, niin miesten mielenkiinto laantui ja naisista tuli kohteliaampia. Pisteliäät kommentit melkein kaikesta loppuivat kuin seinään, minua kutsuttiin mukaan kaikkialle ja kaverisuhteet alkoivat vihdoin toimia. En edes ajatellut että painolla olisi niinkään väliä, vai millä ihmeellä selittäisitte sen, että välittömästi pisteliäät kommentit alkoivat taas kun palasin takaisin vanhoihin mittoihini. Pahimmillaan ei vastata puhelimeen, perustellaan wappiryhmiä joista minulle ei kerrota, puhutaan pahaa selän takana ja heitellään piilopisteliäitä kommentteja. Samassa huomasin miten miehiä kiinnostaa kovasti taas kuulumiseni sekä työpaikalla että baareissa, harrastuksissa ja kadulla.
Aloitin joogan, jossa käyn muutaman kerran viikossa salin ohella ja olen alkanut tarkkailla syömisiäni. paino on tippunut tasaiseen tahtiin, ja samaten myös muuttunut taas elämä takaisin uomiinsa. Olinkin niin kaivannut vanhaa elämääni, johon kuuluu mystiset raivokohtaukset naisten osalta. Muutama hyvä ystävä on toki jäänyt, mutta hyvänpäiväntutut ovat jotenkin kadonneet jonnekin.
Kyse ei sitten myöskään ole mistään paljastavammasta pukeutumisesta, mistään fittness höyrähdyksestä tai mistään tällaisesta. Ainoa asia on joka on muuttunut, on paino. En nimittäin millään keksi mikä muukaan aiheuttaisi samat tutut elkeet toisilla kuin viisi vuotta sitten.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se juuri on mutta ei sitä kukaan tietenkään myönnä, toiset naiset ainakaan. Se vaan on niin että hoikan ja hyvännäköisen ystävänä oleminen vaatii siltä ystävältä sen verran hyvän itsetunnon että kaikilla sellaista ei ole. Niin se vaan menee mut kyllä siihen tottuu ; )

Vierailija
2/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sen tajuat, että miehet ovat sinusta kiinnostuneita ja naiset kateellisia. Usko tämä. Tämä oli rautalangasta väännetty totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tälläkin palstalla. Lihavuus saa sympatiat puolellaan :)

Vierailija
4/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina xs, mutta ei ole ollut liiemmin ystäviä kuin ylimääräisiä miehiäkään.

Vierailija
5/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se juuri on mutta ei sitä kukaan tietenkään myönnä, toiset naiset ainakaan. Se vaan on niin että hoikan ja hyvännäköisen ystävänä oleminen vaatii siltä ystävältä sen verran hyvän itsetunnon että kaikilla sellaista ei ole. Niin se vaan menee mut kyllä siihen tottuu ; )

Itselleni on ainakaan vaikeaa myöntää itselleen että kohtelu johtuisi mistään tuollaisesta. Olen miettinyt pääni puhki mitä olen tehnyt väärin, mutta nyt loppuu vain usko itseensä kun näitä sattumia tulee tasaiseen tahtiin. Olisi hauskaa jos se rentous palaisi mikä oli aiemminkin, eikä olisi tällaista ihmeellistä vääntöä koko ajan. Ap 

Vierailija
6/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sen tajuat, että miehet ovat sinusta kiinnostuneita ja naiset kateellisia. Usko tämä. Tämä oli rautalangasta väännetty totuus.

Niin kuin sanoin aiemmallekin vastaajalle, niin vaikea käsittää tätä jotenkin. Muistan kun ostin ensimmäiset farkut neljään vuoteen ja esittelin niitä innoisani, niin toiset hiljenivät tilanteen kuoliaaksi. Kukaan ei sanonut mitään, vaikka olin muutamaa viikkoa aiemmin esitellyt uutta teepaitaa jonka olin ostanut. Se ei herättänyt tällaista reaktiota kuin yhdet hiton farkut! Ap 

Vierailija
7/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on ollu kavereita jotka on ollu monen näkösiä, ja joskus jopa halusin kauniita kavereiks. :''DDDD

sit itekki monen painonen oon ollu, ja sillon ku olin kaikista eniten panostanu hyvältä näyttämiseen, nii sillon ei edes paras kaveri oikee halunnu et nään sen poikaystävää joka kehu mun ulkonäköö kyl oikeestaan suoraa mullekki..

Ja heti kuulee pisteleviä kommentteja tosi monilta, jos keskittyy hyvältä näyttämiseen.

mut sit moni kyllä halus hyvää, mut silti kuitenki ei esim halunnu et vietän aikaa niiden miesten kanssa oikein.

pyöreänä taas naiset ei nää niin helposti uhkaajana, mut oon kaunis ja saatan silti saada piikikkäitäki kommentteja kehujen lisäks niinku varmaan kaikki.....:D

ja sillon ku on hoikka niin jokainen mies kiinnostuu. :D sillon ku ei oo hoikka niin kaikki ei välttämättä kiinnostu.

Vierailija
8/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina xs, mutta ei ole ollut liiemmin ystäviä kuin ylimääräisiä miehiäkään.

Hei vaude! Kuinka pitkä olet? Mistä löydät vaatteesi? Ap 

Vierailija
9/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa jos se rentous palaisi mikä oli aiemminkin, eikä olisi tällaista ihmeellistä vääntöä koko ajan

-osittain toi saattaa johtua sun omasta käytöksestä!! esim ku olin dieetillä nii monia alko ärsyttää mun neuroottisuus ja kireys, ku lihavana taas olin rennompaa seuraa. :) eli saattaa olla ihan omassa päässä toi, et jos ittensä kanssa on vääntöö -> näkee sitä muuallaki :D

Vierailija
10/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt 3 kk testin:

Painoin 85 kg ja 58 kg.

Kyllä huomasi erot.

3 kk meni aikaa siis laihduttaa. Olin yhtäkkiä kiinnostuksen keskipiste jopa ruokakaupassa.  Sitä ennen ei kukaan huomannut minua moneen vuoteen.

Vierailija
11/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta kuinka ihmeessä olet onnistunut laihduttamaan L-koosta XSään?

Olisin itsekin kateellinen.

Vierailija
12/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt 3 kk testin:

Painoin 85 kg ja 58 kg.

Kyllä huomasi erot.

3 kk meni aikaa siis laihduttaa. Olin yhtäkkiä kiinnostuksen keskipiste jopa ruokakaupassa.  Sitä ennen ei kukaan huomannut minua moneen vuoteen.

No varmasti huomasi jos 3 kuukaudessa lähtee 27 kiloa, hui! Ootko varma ettei vaan ole huolissaan kun näytät riutuneelta?

Ihan liian nopea tahti.

Vierailija
13/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavana minua pyydettiin moneen paikkaan mukaan, saatiin siinä rinnalla loistaa. Laihdutin, nyt ei kutsuja satele mihinkään. Kuinka kaksinaamaisia suurinosa naisista voikaan olla. Jatkuvaa "näkymätöntä" kilpailua läpi elämän. Muka ystäviä.

Vierailija
14/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vaude! Kuinka pitkä olet? Mistä löydät vaatteesi? Ap 

170. Nykyään löytää "mistä vaan", kunhan on kokoa xs tarjolla (eikä se myymälän ainut kappale ole puettuna mallinukelle). Yleensä isoin ongelma on, että xs tilataan niin vähän varastoon, että täytyy olla nopea, jopa verkkokaupassa. Nuorempana oli vaikeaa, kun muodissa oli, että housuissa ja paidoissa oli "tilaa muodoille". Pussittivat todella ikävästi niistä paikoista.

Vierailija
15/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa jos se rentous palaisi mikä oli aiemminkin, eikä olisi tällaista ihmeellistä vääntöä koko ajan

-osittain toi saattaa johtua sun omasta käytöksestä!! esim ku olin dieetillä nii monia alko ärsyttää mun neuroottisuus ja kireys, ku lihavana taas olin rennompaa seuraa. :) eli saattaa olla ihan omassa päässä toi, et jos ittensä kanssa on vääntöö -> näkee sitä muuallaki :D

Ei vaan päinvastoin. En ole aloittanut mitään kummallisempia dieettejä, jättänyt vain suklaan ja sipsit pois ja tuo joogan aloittaminen on tehnyt hyvää mielenterveydelleni. Tuntuu kuin olisin kasvanut aina kymmenen senttiä pituutta kun kävelen ulos hallilta ja olen jopa vähemmän nipo minkään suhteen kuin silloin kun elämä oli sohvan ja jääkaapin välillä. Minulla ei siis ole mitään syytä tämänkään kannalta ajatella että se johtuisi käytöksestäni. Ap 

Vierailija
16/18 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti ollut kaikissa painoissa aika mitättömän näköinen naisten mielestä, koska en koe, että minua oltaisiin hyljitty. :D Olen edelleen ikäluokkani pienimmästä päästä ja sellainen tavallisen nätti. Minullenaiset ovat yhtä mukavia kuin ovat aina olleet, muutama hapannaama on sitä kaikille. 

Yksi läheisimmistä ystävistäni on todella kaunis. Hän on saanut muutamalta naiselta ap:n kuvaamaa kohtelua osakseen. En siis voi väittää, ettei ilmiötä olisi, mutta tosiaan itse en ole ollut kohteena enkä myöskään ajattele, että kilpailisin ystävien kanssa ulkonäöstä. Mieheni tämä ystävä saa tavata ja toki viettää aikaa kanssamme siinä missä muutkin ystävät. Jos mies on niin moukka, että avoimesti kuolaisi ystäviäni läsnäollessani, olisi myös vapaa poistumaan elämästäni. Ystävääni luotan täysin, hän ei todellakaan sekaantuisi mieheeni tai yrittäisi heitä. Jos epäilisin, että ystävä tekee sellaista, olisi kyllä entinen ystävä hyvin pian. 

Vierailija
17/18 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan päin vastainen kokemus.. Ei kylläkään ystävien kohdalla, kun on onneksi siunaantunut niin täyspäisiä ystäviä kohdalle, että ei painonvaihtelut ystävyyteen vaikuta.

Lihavana ollessani olen ollut täysin näkymätön muille ihmisille, olen saanut todella ikävää kohtelua tuntemattomien taholta ja esim. asiakaspalvelu on ollut tösi kökköä. Hoikkana ollessani olen taas saanut todella hyvää asiakaspalvelua ja ihmisten asenne minua kohtaan on ollut paljon positiivisempaa.

Olen kasvoiltani kaunis niin laihana kuin lihavanakin. Laihana saan miehiltä enemmän huomiota ja naiset ovat ystävällisempiä. Lihavana sain osalta miehistä huomiota ja osa naisista oli todella ikäviä, katsottiin halveksivasti, naureskeltiin ja supistiin kavereiden kanssa, jne.

Vierailija
18/18 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino on aikuisiällä vaihdellut 60 kilon haitarilla, välillä 45-105, joten olen ollut sekä laiha että lihava nuori ja keksi-ikäinen. Pituutta 167. Tästä voikin päätellä, etten ole terve.

Mun kokemuksen mukaan suurin muutos on tapahtunut omassa itsetunnossa, ei väliä kummassa päässä haitaria on oltu. Seurauksena on ollut karsinta, en jaksa kuunnella taivastelua. Naisista olen vuosien varrella karsinut tuttavistani ääliöltä vaikuttavat (ulkonäkökommentointia on monen tasoista, esim. kuukausien sairaslomilta töihin palatessa olen kuullut olevani narkkari: alipainoinen, kalpea, käsivarret täynnä neulanreikiä) ja miehistä ääliöiltä vaikuttavat, jotka ovat selkeästi olleet kiinnostuneet vain senhetkisestä ulkomuodostani (joka koolle on ilmeisesti ottajansa). Lopputulemana jäljelle jäi joukko hyviä tyyppejä, jotka näkevät pintaa syvemmälle, heidän kanssaan viihdyn edelleen. Yksi on puolisoni ja rinnallani niin laihoina kuin lihavina aikoina. Asiakaspalveluun on vaikuttanut eniten ikä: nuorena ei jotenkin tullut otetuksi vakavasti, nykyään sekään ei ole ongelma, missä koossa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme