Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lomapäivää minulle kertyy? Palkanlaskija on lomalla ja haluaisin suunnitella kesääni.

Vierailija
17.02.2019 |

Aloitin viime elokuussa, eli olen ollut alle vuoden töissä. Jos olen heinäkuussa töissä, niin onko minulla lomanmääräytymiskuukausia elo-kesäkuu vai elo-maaliskuu, kun lomanmääräytymisvuosi päättyy maaliskuun lopussa? Kuinka monta lomapäivää minulla siis on, jos jään heinäkuussa lomalle? 8 kuukautta täysiä lomanmääräystymiskuukausia, eli 14 päivää vai 11 kuukautta, eli 19 lomapäivää?
(Täydet lomanmääräytymiskuukaudet 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12, Lomapäivien lukumäärä 2 4 5 7 9 10 12 14 15 17 19 20).

Tietäisikö joku?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo-maaliskuu kertaa 2

Vierailija
2/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomanmääräytymiskausi päättyy maaliskuun loppuun. Sinulla on siis ensi kesänä 16 lomapäivää.

Jos olet yksityisellä sektorilla, se tarkoittaa lomana 2 viikkoa ja 4 päivää, koska lauantait lasketaan mukaan.

T. Myös elokuussa työt aloittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elo-maalis eli 8 kertaa 2 eli 16 päivää

Vierailija
4/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elo-maaliskuu kertaa 2

Juuri noin, eli 16 lomapäivää. Vasta täydestä lomanmääräytymisvuodesta alkaa kertymään 2,5 lomapäivää.

Vierailija
5/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomanmääräytymisvuosi päättyy aina 31.3. Siihen saakka kertyy työ- tai virkaehtosopimuksesta riippuen 2 tai 2,5 vuosilomapäivää. Eli minusta sinulle kertyisi 16 lomapäivää 31.3.2019 mennessä. En tiedä voitko pitää lomaa myös tulevista lomista eli 1.4.2019 kertyvistä. Se riippuu työpaikasta ja sopimuksista.

Vierailija
6/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Lauantaita ei lasketa, eli minulla on lomaa kolme viikkoa ja yksi päivä. 

ap

Vierailija
7/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 pv

Vierailija
8/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuusta saat 2 lomapäivää jos olet aloittanut työt alkukuusta (laske työpäivien määrä ja katso riittääkö), muista kuukausista 2 lomapäivää maaliskuun loppuun asti. Huhtikuusta alkaen kerrytät uutta lomaa mitä et vielä voi tämän vuoden kesänä käyttää.

Vierailija
9/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Lauantaita ei lasketa, eli minulla on lomaa kolme viikkoa ja yksi päivä. 

ap

..ja vuoden päästä onkin jo ruhtinaalliset 6 viikkoa lomaa!

ap

Vierailija
10/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuusta saat 2 lomapäivää jos olet aloittanut työt alkukuusta (laske työpäivien määrä ja katso riittääkö), muista kuukausista 2 lomapäivää maaliskuun loppuun asti. Huhtikuusta alkaen kerrytät uutta lomaa mitä et vielä voi tämän vuoden kesänä käyttää.

Aloitin elokuun 1. päivä, eli siis 16 lomapäivää näköjään on tälle kesälle.

ap

Vierailija
11/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lauantait lasketaan.

Vierailija
12/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos kyse on KVTES:sistä, lomapäiviä on 14 eli 2 viikkoa ja 4 päivää.

Kuntapuolella loma sekä kertyy että kuluu eritavalla kuin yksityisellä puolella.

Terveisin palkanlaskija

Vierailija
13/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lauantait lasketaan.

Työehtosopimuksessani sanotaan, että vain arkipäivät lasketaan. Ei lauantaita, sunnuntaita, arkipyhiä, kirkollisia juhlapäiviä, jouluaattoa, juhannusaattoa, itsenäisyyspäivää eikä vapunpäivää. Kokonainen kalenteriviikko kuluttaa lomapäiviä 5.

ap

Vierailija
14/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos kyse on KVTES:sistä, lomapäiviä on 14 eli 2 viikkoa ja 4 päivää.

Kuntapuolella loma sekä kertyy että kuluu eritavalla kuin yksityisellä puolella.

Terveisin palkanlaskija

Olen yksityisellä, eli 16 päivää tulee ja siitä kertyy kolme täyttä lomaviikkoa + 1 päivä.

ap

Vierailija
15/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tes? Kunnallisella puolella lasketaan vähän eri tavalla noi lomapäivät, joten sielläkin kertyy vajaa kolme viikkoa lomaa, vaikka lauantaita ei lasketa lomapäiväksi.

Vierailija
16/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä TES käytössä?

Vierailija
17/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitus oli tulla kertomaan, että olen huonopalkkaisella alalla töissä, jossa palkkakuoppaa kompensoidaan pitkillä lomille. On se jotain sekin.

Vierailija
18/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai on arkipäivä ja kuluttaa lomapäivän.

Vierailija
19/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantai on arkipäivä ja kuluttaa lomapäivän.

Copy paste omasta työehtosopimuksestani: "Lomapäivä on arkipäivä. Arkipäiväksi ei tätä sopimusta sovellettaessa lueta lauantaita, sunnuntaita, kirkollisia juhlapäiviä, jouluaattoa, juhannusaattoa, itsenäisyyspäivää eikä vapunpäivää. 15 5. Kokonainen kalenteriviikko kuluttaa vuosilomaa viisi päivää. Arkipyhät eivät kuluta vuosilomapäiviä."

Eli ei kuluta. 16 lomapäivää tarkoittaa kolme täyttä lomaviikkoa ja yksi päivä. 

ap

Vierailija
20/50 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä tessissä sanotaan myös tuleeko 2 päivää per kk vai miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän