Vuokran jälkeen käteen 1850 e?
Hei. Jos mulla jää työnteosta vuokran maksun jälkeen 1850e, onko se ok summa?
Yksi ihminen elätettävä sillä summalla. Mitä mieltä olette?
Kommentit (12)
Ootko ihan tosissas tän kysymyksen kanssa?
Riippuu ihan siitä mitä tuo yhden ihmisen elättäminen tarkoittaa.
Mulla jää vuokran ja laskujen jälkeen n100€ tai alle/kk ja sillä pitäisi ruokkia 4 ihmistä ja koira.
Mietipä sitä.
Ittensä elättämistä.
Eli ei lapsia, vain minä.
Ootko 4. töissä vai miten sulle jää vain 100 euroa? Mistä sulle tulee noita laskuja?
Minulle on jäänyt jo vuosia tuon verran elämiseen vastikkeen, lainojen ja pääomatulojen jälkeen. Hyvin sillä elää. Pystyy pitämään autoa, syömään mitä haluaa ja matkusteluun ja juhlimiseenkin on jäänyt rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ittensä elättämistä.
Ootko 4. töissä vai miten sulle jää vain 100 euroa? Mistä sulle tulee noita laskuja?
Kotihoidon tuki ei mikään suuren suuri ole eikä mies ole töissä. Mies toki osallistuu mutta ei se paljoa mieltä ylennä että rahat menee samana päivänä kuin tulee ja heti saa olla tekemässä toimeentulotukihakemusta. :/
Ei tuolla summalla kannata vielä leveillä, mutta et nälkäänkään näänny, jos yhtään hallitset rahankäyttöä. Jos kiikarissa on perustaa jossain vaiheessa perhe, niin kannattaa laittaa kuukausittain säästöön isompi summa nyt, kun on vain yksi ruokittava.
Vierailija kirjoitti:
Ittensä elättämistä.
No itsehän tiedät miten kalliiksi tulet. Mitä sitä täällä kyselet?
Meidän nelihenkisen perheen kk-tulot (ilman toimeentulotukea, jota haemme harvakseltaan isompien kuluerien sattuessa samaan kuukauteen) ovat alle tuon summan ja siitä pitää vielä maksaa vuokra ja laskutkin. En koe meillä olevan kamalaa puutetta mistään, mutta aika tarkkaan saa miettiä mitä ostaa ja punnita mielessään ostaako uutena vai käytettynä. Pahimpia ovat kauden vaihtelut, kun lapset tarvitsevat kumpikin uudet kengät, haalarit, pipot ja hanskat, uutena jos ostaisi kaikki niin halvimmillaankin menisi lähes koko kuukauden budjetti. Omat lapset vielä kasvavat rajuissa pyrähdyksissä, aika turhaa ostaa kausivaatteet ennakkoon alemyynnistä, tytärkin kasvanut syksystä koosta 98 kokoon 116, en olisi osannut ennakoida.
Meillä ei ole autoa. Se olisi liian suuri kuluerä nyt kun molemmat työttöminä. Täällä ei myöskään ole mitään toimivaa joukkoliikennettä, että periaatteessa kulkeminen on ilmaista, mitä nyt pyörän renkaita joutuu välillä paikkaamaan ja uusimaan. Se on jo aika iso säästö.
Anteeksi rönsyilyni. Tarkoitus oli vain sanoa, että kyllä sen 1900e/kk saa riittämään yksinasuvalle varsinkin jos siitä on asumiskulut jo maksettuna eikä samanaikaisesti hajoa elintärkeät auto, pyykkikone, tiskikone, telkkari, tietokone, kännykkä, patja jne :D.
Oletko hakenut toimeentulotukea? Luulisi, että siihen on oikeus.
Yhdelle ihmiselle tuo on vielä OK, toki riippuu muista kuluista. Säästöönkin tuosta jää jos vähän nuukailee
Miksi asut vuokralla kun noilla tuloilla pääsisit kiinni omaankin?