Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori alkoholisoitumassa oleva mies, mistä apua

Vierailija
17.02.2019 |

Melkein viikon pystyin olemaan kuivilla, mutta romahdin eilen jälleen kalja- ja viinapullojen ääreen. Oon niitä kavereita, josta ei ulkoisesti välttämättä mitenkään uskoisi, miten huonosti asiani todellisuudessa ovat. Olen vasta 23 v, mitat 182 cm / 81 kg, mulla on urheilullinen ja lihaksikas kroppa ja pukeudun siististi ja tyylikkäästi. Kasvojani on monesti kehuttu klassisen komeiksi, ja olen ikääni ja koulutustasooni (eli ammattikoulu käyty) nähden suht. hyväpalkkaisessa työssä (päivääkään en ole ollut työttömänä armeijan jälkeen, mikä on kova saavutus nykypäivänä). Monet vastaantulijat siis todennäköisesti uskovat, että mulla on kaikki asiat hyvin. Mutta sitten se kolikon kääntöpuoli:

Oon hyvin ailahtelevainen persoona sisältä, ja töitä lukuunottamatta olen elänyt hyvin eristyksissä viimeiset kaksi vuotta, monivuotisen parisuhteen päätyttyä. Normaalisti menee alkoholia viikossa n. koppa kaljaa ja 2-4 viinapulloa päälle, ja tasaisesti on tullut juopoteltua lähes joka ikinen päivä parin vuoden aikana. Töissä en kuitenkaan ole ollut koskaan humalassa, mutta kontrolli pettää heti työpäivän päätyttyä ja nopeasti siirryn yksiööni pullon tai kaljatölkkien ääreen. Kaverini (joita näen enää hyvin hyvin harvoin) ja vanhempani (jotka asuvat toisella paikkakunnalla) eivät todennäköisesti tiedä ongelmistani, ja tähän mennessä olen onnistunut hoitamaan raha-asiani vielä hyvin, vaikkakaan paljoa ylimääräistä ei jääkään enää käteen. Siksi kynnys asiasta avautumiseen on hyvin korkealla. Oon myös alkanut kärsiä astettaisesta unettomuudesta alkoholinkäytön seurauksena, mutta työni olenkin onnistunut hoitamaan tähän asti ilman moitteita ja varoituksia. Kuitenkin pelkään, että tällä menolla ongelmani vain kasvavat, jos en äkkiä pysty ottamaan itseäni niskasta kiinni.

Tiedän, että tilanne ei varmaan vielä ole huolestuttava, mutta pelottaa, että tällä vauhdilla määrät vain kasvavat vuosien saatossa ja päädyn lopulta katuojaan. Siksi kysynkin, onko AA järkevin vaihtoehto, vaiko kertoa ongelmistani ensiksi lähimmäisille?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on jo paljon tullut vastaan ehdokkaita, jotka ilmoittavat olevansa introverttejä.

On ainakin omasta mielestä tärkeää, että tuo introverttiusluonteenpiirre on molemmilla.

Kyllä sinä vielä kaltaisesi naisen löydät.

Kiitos vaan, mutta kuten jo sanoin, parisuhde ei ole vielä minua varten, ja en olisi siihen nyt kelvollinenkaan. Enkä ole parisuhdekeskeinen ihminen. Ensiksi pitää saada nämä ongelmani kuntoon. Oon myös hakemassa AMK:iin opiskelemaan (vaikka viihdynkin nykyisessä työssäni), ja uskon, että näiden vuosien jälkeen olen vasta taas valmis siihen.

- AP

Hyvä asenne. Oot kyllä älykäs nuori mies. Itekin suosittelen, ettet vielä etsi parisuhdetta, se voisi pahimmillaan vain syventää sun alkoholiriippuvuutta, nimimerkillä kokemusta on. Ensiksi ongelmat kuntoon, ja sitten vasta!

Vierailija
22/26 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen siirtymään pilveen alkoholin sijasta. Alkoholi on kuitenkin voimakas huume vaikka laillista onkin ja noilla määrillä jo mitä juot niin ei elimistökään välttämättä kauan kestä. Polta kunnon paukut kukkaa ennen kun alat juomaa niin ei se kalja tai viinakaan samalla lailla maistu pilvessä.

Testattu on, mutta kieltäydyn monestakin eri syystä, enkä pelkästään siksi että tämän hommaaminen olisi itselle lähes mahdotonta, koska en tunne ihmisiä jotka käyttävät huumeita. Ja mikä tärkeintä, en halua, vaan haluan välttyä jatkossa kaikista mahdollisista riippuvuuksista.

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään AA:n myyntimies ja siksi sanon vain, että minulla on yhdeksäs raitis vuosi menossa ja täysin AA:n ansiosta.

Vierailija
24/26 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se selviät, AP. Oot hyvissä ajoin liikenteessä ja tiedostat ongelmasi, moni muu alkoholista kärsivä havahtuu tilanteeseen paljon paljon myöhemmin, jolloin on jo aivan liian myöhäistä. Tsemppiä tulevaan <3

Vierailija
25/26 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kans juotua melkeen joka päivä. :D No mut kerran täälä eletään.

Vierailija
26/26 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Tulee kans juotua melkeen joka päivä. :D No mut kerran täälä eletään.

Meneehän se noinkin. Tossa on kyllä se hyvä puoli, ettei tarvitse välttämättä murehtia että saako aikanaan eläkettä, kun ei todennäkösesti selviä siihen ikään asti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän