Ystävät tilivelvollisia?
Pidättekö ystäviänne teille tilivelvollisina asioihin jotka eivät henkilökohtaisesti mitenkään liity teihin?
Miksi?
Minun ystävät ovat minun ystäviä, olen heille lojaali ja harvemmin tuomitsen heitä. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi.
Kommentit (38)
Usein olen kuullut sanottavan ettei ole tyhmiä kysymyksiä. Tyhmistä kysyjistä en olisi niinkään varma. Tietääkö joku?
Hallanvaara kirjoitti:
Iik trollit hyökkää.
Suomi on äidinkieleni, mutta se ei ole teidän jos ette ymmärrä kysymystä. Oletan teillä olevan muita syitä torjua kysymys.
Minusta te käyttäydytte erittäin sopimattomasti.
No googlasitko mitä tilivelvollinen tarkoittaa? Tarkoittaako se samaa asiaa mitä luulet? Oletko aineissa? Ymmärtävätkö läheisesi mitä selität? Ei millään pahalla.
Ei ole tilivelvollisia, jokainen päättää itse mitä kertoo.
Hallanvaara kirjoitti:
Iik trollit hyökkää.
Suomi on äidinkieleni, mutta se ei ole teidän jos ette ymmärrä kysymystä. Oletan teillä olevan muita syitä torjua kysymys.
Minusta te käyttäydytte erittäin sopimattomasti.
me torjuttaan sun kysymys ,,koska meillä on salaliitto sua vastaan. ----pane foliomyssy kiireesti pääähäsi ja poistu vasemmalle-en tiedä miksi
Miten tuo, ettei tuomitse kavereita ja on heitä kohtaan lojaali, liittyy tilivelvollisuuteen?
Na tsi vai narsistinen trolli?
Palstan kuningas?
Vain tietynlaiset kysymykset hyväksytään :D
Hallanvaara kirjoitti:
Minun ystävä saa puhua minulle ihan mistä tahansa ja hän on silti edelleen minun ystävä. En tuomitse häntä hänen tekemisistä.
Mutta käsittääkseni näin ei kaikilla ole.
Miksi tuomita? Oletteko hyvä ystävä?
Olen samaa mieltä, minulla oli kerran eräs ystävä, joka kehtasi tuomita erään luokkakaverimme (ja hänen ystävänsä) siitä, ettei tämä ollut kertonut hänelle (heti tai edes ihan heti), että hänen vanhempansa olivat eronneet.
En ollut edes keksinyt, että tämmöisestä voisi pitää huonona ystävänä. Olin kyllä oikeasti aika loukkaantunut – sen luokkakaverin puolesta. Eivät myöhemmin enää olleetkaan ystäviä, tälle eronneiden vanhempien lapselle tuli jälleen kerran tämän "ystävän" arvosteltavia "ihme kiireitä", wonder why....
t.kristallikissa
Olisipa menetys joutua teidänlaisten ihmisten epäsuosioon. Vaikutatte niin rakastettavilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tilivelvollisuus liittyy tuohon, että onko lojaali ja tuomitseeko muita?
Tiedätkö edes mitä tilivelvollisuus tarkoittaa? Tai lojaalius? Tai tuomitseminen?
Tietenkin siten, että toisista jotkut eivät ole heidän AITOJA JA OIKEITA ystäviä, jos eivät jaa kaikkia asioitaan näille. Vaikka sitä, että odottaa lasta. Joillekin se on osoitus heidän (siis joka sitä uutista vaati) epäluotettavuudestaan. Ja oikeus loukkaantua syvästi!
t.kristallikissa
Minä en ole tilivelvollinen ystävilleni, eivätkä ystäväni ole tilivelvollisia minulle. Miksi olisivat?
Ystäväni eivät ole minulle millään tavoin tilivelvollisia mistään. Heidän ei tarvitse selostaa minulle menemisiään, tulemisiaan, olemisiaan tai sanomisiaan ja sama toisin päin myös.
Ystäväni voivat jutella minulle juuri niistä asioista, kun itse haluavat ja en utele heidän asioitaan, sama toisin päin. Emme myöskään juorua muiden asioita ja ystäväni eivät kaikki edes tunne toisiaan, joten ketään ei kiinnostaisikaan asiat.
En arvostele ystävieni valintoja, enkä kyseenalaista heitä, vaan he ovat aikuisia ihmisiä, jotka päättävät itse asioistaan. Jos he haluavat apuani, niin he voivat kysyä sitä empimättä, mutta he tietävät myös, että jos asia ei ole minulle ok, niin voin kieltäytyä selittelemättä.
Ystävilläni voi olla ja myös on muita ystäviä kuin minä ja niin sen kuuluu luonnollisesti ollakin. Meillä kaikilla on oma elämämme, jossa ystävät ovat rikkaus.
Mulla oli ystävä joka oli mustasukkainen kun näin muistakin ystäviä. Tuntui et selittelin hänelle asioita miksi näin jotakin. Tuntuu hölmöltä näin jälkikäteen. Nyt ollaan nähty tosi harvoin enään mutta edelleen kun laitan facee jonku kuvan kun olen muiden kans pitämäs hauskaa hän ei tykkää kuvasta, muista kuvista kyllä. Pyydetty on mukaan mut ei lähe.
Toinen kaverini taas selitteleen ystävälleen miksi viettää toisen kaverin kans aikaa. Tämä ystävä taas oikein suuttuu. Kyse on yli 40-vuotiaista naisista joten ei mitään teinimeininkiä..
Ystävä erosi väkivaltaisesta miehestä. Olin ollut olkapää ja tuki 4 vuoden ajan yötä päivää aina tavoitettavissa ja majoittamassa ystävääni.
Kun hän puolenvuoden jälkeen otti miehen takaisin en jaksanu enää ensimmäisen itkusoiton jälkeen. Oli liian raskasta kantaa yötäpäivää taas huolta ystävästä, joka itse valitsi taas sen synkän tien. Olin juuri löytänyt miehen ja suhde menossa vakavaksi, en halunnut uhrata enää omaa elämääni pelastaakseni häntä jatkuvasti. En voinut olla terapeutti ja turvatalo saamatta itse oikeastaan minkäänlaista ystävyyttä takaisin, koska hän oli tilanteesta itsekin väsynyt ja sekaisin.
Olen täällä kun hän päättää ottaa itse elämästään ohjat, mutta en enää uhraa elämääni hänen auttamiselleen.
Se todellakin oli 24/7 työtä joka ikinen päivä
Hallanvaara kirjoitti:
Olisipa menetys joutua teidänlaisten ihmisten epäsuosioon. Vaikutatte niin rakastettavilta.
Iha sama. Mä en kestäis sua ku hetken, sit häipyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä erosi väkivaltaisesta miehestä. Olin ollut olkapää ja tuki 4 vuoden ajan yötä päivää aina tavoitettavissa ja majoittamassa ystävääni.
Kun hän puolenvuoden jälkeen otti miehen takaisin en jaksanu enää ensimmäisen itkusoiton jälkeen. Oli liian raskasta kantaa yötäpäivää taas huolta ystävästä, joka itse valitsi taas sen synkän tien. Olin juuri löytänyt miehen ja suhde menossa vakavaksi, en halunnut uhrata enää omaa elämääni pelastaakseni häntä jatkuvasti. En voinut olla terapeutti ja turvatalo saamatta itse oikeastaan minkäänlaista ystävyyttä takaisin, koska hän oli tilanteesta itsekin väsynyt ja sekaisin.Olen täällä kun hän päättää ottaa itse elämästään ohjat, mutta en enää uhraa elämääni hänen auttamiselleen.
Se todellakin oli 24/7 työtä joka ikinen päivä
Vaikutat ihanalta ihmiseltä. Teit kyllä ihan tarpeeksi ystäväsi hyväksi. Et silti voi olla ystäväsi terapeutti tai äiti. Viisaasti ajattelet ja toimit. Kyllä ystävyys vaatii molemmilta panostusta.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Iha sama. Mä en kestäis sua ku hetken, sit häipyisin.
Mitähän ihmettä olen tehnyt ansaitakseni tällaisia kommentteja? Kysymykseni ei miellyttänyt?
Et edes tunne minua. Luuletko että netissä on ok laukoa mitä sattuu. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Uusi palstahullu bongattu,vieläpä kissan kera!
Välillä kyl ihmettelen näitä keskustelijoita täällä. Tuntuu että ovat toiselta planeetalta. Aivan utopistisia juttuja niinkuin aapeellä. Itse olen kouluttamaton, heikolla sivistyksellä ja vähän hidas. Mutta tajuan silti yllättävän paljon sanontoja, murteita ja sivistys sanoja. Ja olen ahkera googlettamaan kaikkea mitä en tajua.