Vauvan omituinen käytös
Vauva on noin 4kk, saanut jo melkein alusta asti korviketta rintamaidon lisänä. Nyt on sitten alkanut tekemään niin että ei huoli pulloa sitten millään. (nälkä on ihan selvästi, nyrkkiä ja tuttia mussuttaa ihan onnessaan)
Rinta kyllä kelpaa, mutta minulla ei ole alkuunkaan riittävästi omaa maitoa enää :(
Ja menkatkin alkoivat joten maidon tulo ehtyy entisestään?
Pitäisikö tässä soittaa ihan neuvolaan, vai odotella jos vauva siitä rauhoittuu?
Kommentit (7)
Anna mussuttaa tuttia yllinkyllin. Kyllä syö pullosta, kun tulee nälkä.
Yleensäkin nykyisin lapselta riistetään tutin imeminen liian aikaisin, kun vauvalla ja vielä pari vuotiaallakin on luontainen
”imemisvimma”
Anna vain rintaa niin paljon kuin sielu sietää, se lisää maidontuloa. Kiinteitäkin voi tietysti jo kohta kokeilla.
Annat tissiä niin paljon kuin haluaa. Kyllä se maidontulo siitä kohenee enemmän kuin uskot. Ja kiinteitä voisi kokeilla lisäksi. Kokeile vaikka jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna vain rintaa niin paljon kuin sielu sietää, se lisää maidontuloa. Kiinteitäkin voi tietysti jo kohta kokeilla.
Samaa mieltä. Ne kuukautiset vähentävät maidontuloa vain päivänä tai parina kuussa, turha huolehtia niiden pysyvästi vähentävän. Itse imetin puolitoista vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen. Terve vauva syö kyllä nälkäänsä.
Voit myös kokeilla antaa korviketta esimerkiksi hörppyyttämällä lusikasta tai espressokupista, tai voit kokeilla jos nokkamuki toimisi jo tuon ikäisellä. Kiinteidenkin aloittaminen voisi auttaa, tosin noin pieni tuskin syö paria lusikallista enempää.
Eiköhän se siitä rinnalla söi ja nukahti, pulloa ei edelleenkään halunnut.
Maistoin vielä itse että on kunnossa korvike. Toivottavasti nyt ei ole pysyvä tila, tuo pullolle suuttuminen.
Kiinteitä vähän kokeiltu ei vielä oikein kelvannut.
Tutti on käytössä melkein koko ajan, ja jos unissaan sen kadottaa niin herää useimmiten, saman tien nukahtaa kun saa tutin takaisin.
Tosiaan on kova imemis vimma vauvalla, paidan läpi vaikka pitää yrittää imeä. Sekä minulta,isältä ja neuvolan hoitajalta :D
Maitoa alkaa tulla enemmän mitä enemmän imetät, usko pois ! Menkat ei oo minulla ikinä vaikuttanu imetykseen
T, viiden äiti
Hörpytä.
T. Mies, 3 lapsen isukki