Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten kertoa pomolle että irtisanoutuu...

neuvojaminulle
17.02.2019 |

miten kertoa pomolle että irtisanoutuu.... mitä syitä teillä on ollut/onko kukaan niitä udellut? pelottaa :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot oman syysi.

Ilmoitus kirjallisena.

Mitä pelättävää siinä voi olla? Yksikään pomo ei jää ns. kaipaamaan. Uusi etsitään tilalle ja se siitä.

Vierailija
2/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suorasti, mutta korrektisti tietysti, ehdottomasti kirjallisesti (sähköpostilla) ja maalailematta syitä ja muita seikkoja. Kiitos ja näkemiin, ne riittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä käynyt useinkin irtisanoutuminen, mutta en yksinkertaisesti ole uskaltanut koska pelkään että pomo ei noin vaan annakaan lähteä vaan alkaa vänkäämään vastaan ja minä sitten myönnyn jäämään. Vaikka saatanhan tietysti pitää itseäni turhan tärkeänä.

Vierailija
4/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa kyllä aina miksi.

Mikset voisi kertoa rehellisesti?

Sinccis

Vierailija
5/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pham

Vierailija
6/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla koputin oveen, annoin esimiehelle irtisanoutumisilmoituksen ja sanoin, että tässä irtisanoutumisilmoitukseni. Hän häkeltyikeltyi, kysyi, että mitä ihmettä, että tämä oli yllätys ja että mitä aion tehdä. Kerroin, että aloitan x paikassa x tehtävissä ja poistuin hoitamaan sen päivän duuneja.

Tokalla kerralla laitoin pomolle meiliä, että voinko tulla huomenna aamulla juttelemaan. Menin ja hän kysyi heti alkuun, että et kai lähde. Sanoin, että arvasit oikein. Istuttiin ja juteltiin syistä. Varattiin vielä seuraavalle päivälle lisää keskusteluaikaa.

Vierailija
7/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot oman syysi.

Ilmoitus kirjallisena.

Mitä pelättävää siinä voi olla? Yksikään pomo ei jää ns. kaipaamaan. Uusi etsitään tilalle ja se siitä.

Jos kyse on oikeasti hyvästä työntekijästä, on se kyllä pomolle isompi harmi ja vaiva yrittää löytää samanlaista tilalle, kun kaikenlaista hiihtäjää on nykyään.

Vierailija
8/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen kirjallisesti (että itsellesi jää aikaleimallinen todiste) muodossa "hei, sanon itseni irti t. minä". Selityksiä ei tarvita.

Vierailija
9/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman irtisanomisilmoituksen nähneenä. Kirjallisena vain lyhyesti, että irtisanoudun tehtävistäni. Irtisanomisaika siihen, jos katsot tarpeelliseksi. Päiväys ja allekirjoitus. Ei tarvitse muuta sanoa. Suullisesti tietenkin kannattaa vähän miettiä, jos syytä kysytään. Sellaista ei ole pakko kertoa ja jos ei halua, niin voi sanoa, että tieto irtisanoutumisesta on ainoa tieto, jonka esimies tarvitsee.

Vierailija
10/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo alkaa jotenkin käännyttämään päätöstäsi, niin kysyy vastatarjousta. Kerran tarjosivat tuplasti sen, mitä kilpaileva firma. Se riitti. Pari vuotta tästä niin tuliki jo sellainen tarjous kilpailevalta ettei voinut kieltäytyä. Taas pari vuotta ja tarjottiin toisaalta vieläkin enemmän. Tällä kertaa vastatarjous ei riittänyt.

Vierailija
11/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pomo alkaa jotenkin käännyttämään päätöstäsi, niin kysyy vastatarjousta. Kerran tarjosivat tuplasti sen, mitä kilpaileva firma. Se riitti. Pari vuotta tästä niin tuliki jo sellainen tarjous kilpailevalta ettei voinut kieltäytyä. Taas pari vuotta ja tarjottiin toisaalta vieläkin enemmän. Tällä kertaa vastatarjous ei riittänyt.

Ja sitten heräsit.

Vierailija
12/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mennyt tapaamaan esimiestä henkilökohtaisesti tai korona-aikana soittanut puhelun. Olen kertonut, että aion irtisanoutua. Syyt olen kertonut ja muutenkin olemme jutelleet siinä. Sitten keskustelun jälkeen olen täyttänyt irtisanoutumisilmoituksen. Mulla on aina ollut hyvät välit esimiehien kanssa, joten nämä on aina käyty hyvässä hengessä.

Vierailija
13/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitti mulle riitti tää biitti / Reggae ok".

Vierailija
14/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti missä vaiheessa haluat lopettaa työn. Pomo voi lopettaa työn välittömästi, jolloin jos teillä on vaikka kuukauden irtisanomisaika, voit joutua pitämään lomat tuon kuukauden aikana. Kerran lomani olivat pitämättä ja jouduin lopettamaan työt heti seuraavana päivänä, sitten jäin lomalle.

Vierailija
15/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöröovifirma. Kerroin että lopetan. Syitä ei vaivauduttu edes kysymään.

Vierailija
16/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jouduin lopettamaan työt heti seuraavana päivänä, sitten jäin lomalle.

"Jouduit"?

Vierailija
17/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pomo on paraikaa lyhyellä lomapätkällä ja allekirjoitan uuden sopparin toiselle työnantajalle tod.näk. vielä tässä kuussa. Voi olla että päädyn jättämään irtisanoutumisilmoitukseni häntä sijaistavalle rinnakkaistiimin pomolle tästä johtuen. Ajattelin että täytän firmalta löytyvän valmiin pohjan, ja laitan sen sähköpostin liitteenä pomolle (tai sijaiselle) ja siihen saateteksti tyyliin "Hei, tiedoksi että siirryn kesän lopulla toisen työnantajan palvelukseen. Liitteenä irtisanoutumisilmoitukseni kirjallisena." Näin saavat siitä näppärästi pätevän dokumentin tiedoksi myös palkanlaskentaan. 

Irtisanomisaika ajoittuu niin että joudun joka tapauksessa kärsimään nyt vielä kuukauden päästä häämöttävään lomaani saakka. Mutta enpähän ole ehkä koskaan odottanut kesälomaani ihan näin hartaasti ja hyvillä mielin kuin nyt kun tiedän ettei tarvitse palata tuonne minua riistävään heikosti johdettuun ja organisoituun läävään enää ikinä.

Vierailija
18/18 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköposti. Hiljennä laitteet. Tee se kun et ole enää menossa ja joku etsii uuden tilallesi heti.