Sukulaiset ja sukulaisten vaatimukset
Onko muilla tällaista?
Olen sinut sen kanssa että äitinä minä tulen viimeisenä, lapset ja perhe ensin. Niin se kuuluu olla.
Mutta sitä en tajua, miten sukulaisillani on otsaa tulla vaatimaan, mitä he minusta ja perheestäni haluavat. Jos laitan rajoja, aletaan niitä heti kiertää lasten kautta. Ja koko ajan sekaannutaan perheemme elämään, otetaan kantaa kasvatukseen ja yritetään murentaa sitä. Annetaan ymmärtää, että olen paska äiti, jos en tee niin kuin he haluaa.
Kommentit (19)
Esimerkki: minä kiellän teiniltä jotain (järkevästi), sukulainen syöksyy pyörtämään sen kieltoni ja pommittaa sen jälkwwn teiniä lohdutusviesteillä. Kun tällä on niin kamala äiti ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: minä kiellän teiniltä jotain (järkevästi), sukulainen syöksyy pyörtämään sen kieltoni ja pommittaa sen jälkwwn teiniä lohdutusviesteillä. Kun tällä on niin kamala äiti ja elämä.
Eikö tuollaisiin sukulaisiin voi vähentää yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä toistuu kovinkin useasti, kannattaa pohtia mahdollisuutta, että sinä et olekaan ohan yhtä järkevä kuin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä toistuu kovinkin useasti, kannattaa pohtia mahdollisuutta, että sinä et olekaan ohan yhtä järkevä kuin kuvittelet.
Juu. Eli teiniä ei saa kieltää kiusaamasta siskoaan tai käyttämästä vääränvahvuisia silmälaseja, joista tulee teinille migreeni ja jotka silmälääkäri kielsi?
Ap
Anoppi? Miten miehesi reagoi? Onko sinun pakko käydä anoppilassa?
Miksi teinillä on vääränvahvuiset sil,älasit?
Kyllä meilläkin jotkut sukulaiset puuttuisivat mielellään lasteni kasvatukseen ja meidän ajankäyttöön. Ratkaisu: en kuuntele sopimattomia ehdotuksia enkä piittaa pätkääkään jos suuttuvat. Se on heidän häpeänsä sitten. Jos surkuttelevat teinille että äiti on kamala niin siitä vaan. sanoisin teinille että mummo on nyt tuota mieltä mutta meillä tehdään näin koska minusta ja isästä niin on parasta. Ja mummolle jotain seuraamuksia tuosta yrityksesta kävellä vanhempien yli. Esim. ette tapaa vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen/nuoren näkö ”elää” kasvun aikana. Se on siis ihan normaalia. Ei ole anoppi vaan minun sukulaiseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Eli teiniä ei saa kieltää kiusaamasta siskoaan tai käyttämästä vääränvahvuisia silmälaseja, joista tulee teinille migreeni ja jotka silmälääkäri kielsi?
Ap
Jännää, että teillä on jatkuvasti sukulainen paikalla varmistamassa, mitä teet lasten kanssa. Onko teillä myös oma perhetyöntekijä ja sossu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jännää, että teillä on jatkuvasti sukulainen paikalla varmistamassa, mitä teet lasten kanssa. Onko teillä myös oma perhetyöntekijä ja sossu?
???
Nuo olivat esimerkjejä viimeisimmästä tapaamisesta. Ei ole sukulaista jatkuvasti meillä. Itse kyllä olisivat. Kun ei oikein ole omaa elämää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei teinillä ole oikeanvahvuisia silmälaseja? Ne ois voinut laittaa vanhoihin pokiinkin, jos pokat on jotnkin erityisen rakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinillä on vääränvahvuiset sil,älasit?Miksei teinillä ole oikeanvahvuisia silmälaseja? Ne ois voinut laittaa vanhoihin pokiinkin, jos pokat on jotnkin erityisen rakkaan?
Teinillä oli silmälasit. Uudessa silmääkäritarkastuksessa kävi ilmi, ettei tarvitse niitä enää. Kehykset eivät olleet erityisen rakkaat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten sukulainen saa tietää kiellosta?
Sinun kannattaa nyt aikuistua, kun olen sentään jo teini-ikäisten äiti! Älä sinä märehdi muiden ihmisten tekemisiä. Sinulla on aivan tarpeeksi tekemistä siinä, että pidät kiinni omista päätöksistäsi!
Ihan aikuisten oikeasti nyt: Pidä huolta siitä, että LAPSESI ymmärtävät oman etunsa, esimerkiksi kiellettyjen silmälasin osalta. Jos ei muu auta, niin sitä laitat ne väärät lasit talteen etkä piittaa pätkääkään sukulaisten sekaantumisesta. Toisaalta on todella vaikea uskoa, että lapsi pitäisi sukulaisten yllyttämänä vääriä laseja, joista tulee kipeäksi.
Tämä neuvo tulee kokemuksen syvällä rintaäänellä, sillä minä jos kuka tiedän aika paljon sukulaisten sekaantumisesta. Asuttiin miehen kotitalossa lasten ollessa pieniä, ja luonnollisesti se oli edelleen koti myös hänen poismuuttaneille sisaruksilleen. Ihan kaikkien kanssa ei ole aina oltu puheväleissä, mikä on ihan hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinillä on vääränvahvuiset sil,älasit?Lapsen/nuoren näkö ”elää” kasvun aikana. Se on siis ihan normaalia. Ei ole anoppi vaan minun sukulaiseni.
Ap
Lapselle yleensä ostetaan uudet silmälasit näön muuttuessa. Pää tulee myös siitä kipeäksi, kun ei näe kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinillä on vääränvahvuiset sil,älasit?Miksei teinillä ole oikeanvahvuisia silmälaseja? Ne ois voinut laittaa vanhoihin pokiinkin, jos pokat on jotnkin erityisen rakkaan?
Teinillä oli silmälasit. Uudessa silmääkäritarkastuksessa kävi ilmi, ettei tarvitse niitä enää. Kehykset eivät olleet erityisen rakkaat.
Ap
En näe tässä mitään ongelmaa. Lasit vaan laitetaan pois = sinä otat ne haltuusi niin että eivät ole teinin käytettävissä ja sukulaisten kanssa asiasta ei edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sukulainen saa tietää kiellosta?
Sinun kannattaa nyt aikuistua, kun olen sentään jo teini-ikäisten äiti! Älä sinä märehdi muiden ihmisten tekemisiä. Sinulla on aivan tarpeeksi tekemistä siinä, että pidät kiinni omista päätöksistäsi!
Ihan aikuisten oikeasti nyt: Pidä huolta siitä, että LAPSESI ymmärtävät oman etunsa, esimerkiksi kiellettyjen silmälasin osalta. Jos ei muu auta, niin sitä laitat ne väärät lasit talteen etkä piittaa pätkääkään sukulaisten sekaantumisesta. Toisaalta on todella vaikea uskoa, että lapsi pitäisi sukulaisten yllyttämänä vääriä laseja, joista tulee kipeäksi.
Tämä neuvo tulee kokemuksen syvällä rintaäänellä, sillä minä jos kuka tiedän aika paljon sukulaisten sekaantumisesta. Asuttiin miehen kotitalossa lasten ollessa pieniä, ja luonnollisesti se oli edelleen koti myös hänen poismuuttaneille sisaruksilleen. Ihan kaikkien kanssa ei ole aina oltu puheväleissä, mikä on ihan hyvä asia.
Koska oli paikalla.
Ja tietenkin minä tein noin. Nyt on ollut ilman laseja ja migreeni on loppunut.
Nää oli vain esimerkkejä täysin pähkähullusta käytöksestä minua kohtaan.
Ihmettelen vaan sitä miten joku kehtaa tehdä tuollaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En näe tässä mitään ongelmaa. Lasit vaan laitetaan pois = sinä otat ne haltuusi niin että eivät ole teinin käytettävissä ja sukulaisten kanssa asiasta ei edes keskustella.
Mutta tiekkö kyn se sukulainen lahjoitti lapselle uudet vääränvahvuiset ja pommitti sen jälkeen lasta lohdutusviesteillä niin että oli pakko panna puhelimeen sulku.
Käsitätkö. Täysin käsittämätöntä käytöstä ja ylikävelyä.
Ja tää vain yksi järjetön esimerkki.
Ap
Onneksi ei tarvitse olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa