Miksi joku maksaa lastenvaunuista yli 600e? En voi käsittää?
En haasta tällä aloituksella mitään riitaa, mutta olen vaan aina ihmetellyt tätä. En ole köyhä enkä kateellinen ja vaatekaapista löytyy jopa yksi reimatec, mutta en mistään hinnasta maksaisi vaunuista noin paljoa. Käyttöikäkin on niin lyhyt. Meillä vauva-aika meni mukavasti kaverin laina vaunuilla. Ostimme sit vähän paremmat rattaat (nekin kyllä käytetyt).
En siis haasta riitaa, mutta perustelkaa!
Kommentit (36)
Oltaisiin jouduttu ostamaan vaunut, matkarattaat ja ties mitä erikseen ja kyllä siinäkin olisi sitten palanut raha helposti se 600e. Nyt on olleet sitten tuliterät kiesit täydellä takuulla eikä ole tarvinnut muita etsiä.
tuleva mummo maksoi, joten ei oltu meiltä pois. :)
Ehkä olisin tyytynyt halvempiin, mutta kun toinen vänkäämällä vänkäsi, että haluaa sitten maksaa ne vaunut niin sitten ostettiin. Ja mummo itse halusi, että vaunut ovat mahdollisimman pitkäikäiset ja laadukkaat! Ja olemme olleet tyytyväisiä maksoivat 700 ¿ kaikkinensa (sateenvarjo, hoitolaukku, hyttyssuoja jne) ja ovat Emmaljungat.
ABC:t yms. ovat aivan järkyttävän painavia ja kömpelöitä ja kaiken lisaäksi rumia.
Vaunuissa on eroja ja useimmiten se hinta tuo mukanaan myös käyttömukavuutta.
Jos minulla olisi rahaa vain muutaman satanen, ostaisin mielummin käytetyt merkkivaunut kun halvat uutena.
Kangas laadukasta likaa ja vettähylkivää, jälleenmyyntiarvo hyvä, kestävät pyörät, lämpimät, kauniitttt!!
Samaa ihmettelin itsekin aiemmin mutta vaunukuume toisen kohdalla oli kova ja pakko oli saada hinnalla millä hyvänsä kunnon vehkeet!
Ainakaan sellasia, mitkä olisivat minun mielestäni laadukkaat, kivan näköiset, helpot käyttää ja muilta ominaisuuksiltaan sopivat.
Jos joku väittää, että halvat vaunut ovat ihan_yhtä_hyviä, niin sellaisella henkilöllä ei ole kokemusta paremmista.
yhdistelmistä 800e. muita vaunuja/rattaita ei sitten koskaan lapselle tarvii ostakaan. halusimme kestävää laatua, ja sellaiset vaunut, jotka on päivittäosessä käytössä tosi hyvät eikä mitkään rimpulat ja lisäksi lapselle turvalliset.
Ostin uutena Carenan yhdistelmät hintaan 198 e, toisella lapsella jo käytössä ja hyvin ovat kestäneet ja ovat edelleen siistit.
mä sijoitin vaunuihin 400mk. saahan sitä maksaa ittensä kipeäksi jos haluaa!
Kun kerran ostamme vaunut, haluan että ovat kestävät, käytännölliset ja hyvännäköiset. Ollaan molemmat tosi pitkiä ja melkein kaikissa halvemmissa vaunuissa oli väärät mittasuhteet pitkille työntäjille eli jalat kolisee vaunuihin kun kävelee. Vaihtoehdoiksi jäivätkin Teutonia (pari mallia), Emmaljunga sekä Gesslein (pari mallia).
T: 182cm tuleva äiti
mikä niiden hinta oli ja vain siksi että halusin ne.
Jos ei ole rahalla merkitystä, niin miksei saisi ostaa sellaisia vaunuja, jotka silmää miellyttää ja jotka muuten kokee hyviksi. Ostimme aikanaan esikoiselle uudet Gessleinit, jotka maksoivat n. 800 euroa varusteineen. Meillä hinta ei ollut mikään kriteeri, mutta sen sijaan vaunuissa piti olla
- kaunis ulkonäkö, kestävät ja pestävät kankaat
- missään tapauksessa ei käytettyjä meidän kullannupulle:)
- molempiin suuntiin kääntyvä aisa
- yhdistelmät, joissa pehmeä kantokoppa
- menevät mahdollisimman pieneen tilaan, koska meidän takaluukku ei ollut tuolloin kovin suuri.
Katsos minä ostan itsellenikin merkkivaatteita, vaikka tiedän että voisi niitä vaatteita Halpahallistakin ostaa.
maksoivat yli 800 euroa !!! Mielestäni aivan järkky hinta ! Itse en ollut ostoksilla mukana. En noista ominaisuuksista tiedä mitään... Neljä pyörää ja eteenpäin kulkevat, muusta en tiedä. Jotkut saksalaiset ovat. En ikimaailmassa maksaisi tuota summaa ja olisin mielelläni ottanut vaikka käytetyt.
Ja mitkä miellyttivät omaa silmää, tuntuivat näppäriltä käyttää. Ne maksoivat yli 700 euroa mutta se ei ollut mitenkään ylivoimainen hinta.
Haluan uskoa, että kalliimmalla saa parempaa laatua, enkä siksi osta mitään halpoja Emma-vaunuja. Toisaalta minulle on ihan sama mitä vaunuja muut käyttävät, en tirkistele merkkejä, enkä myöskään halua elvistellä omalla valinnalla.
Esikoisella käytettiin kaverin vanhoja ja en ollut niihin tyytyväinen vaan vaunujen käyttö oli yhtä taistelua ja pahaa mieltä. Sitten kun saimme toisen vauvan, ostin kunnon vaunut oman tahtoni mukaisesti. Sain sellaiset kuin halusin ja olin ylpeä sekä erittäin tyytyväinen vaunuihini. Sitten kun vaunuikä päättyi, myin ne edelleen hyvään hintaan.
Summa summarum: maksoin uusista vaunuista alle 200¿ (väliraha). Oliko paha hinta?
maksoi kaiken maailman tarvikkeiden kanssa melkein 900¿. Väri oli kiva ja niissä oli kaikki ominaisuudet mitä halusin.
yhdistelmiä jotka ovat kaikkea muuta kuin kätevät kun pikkuvauvasta kasvaa vähän isompi lapsi.
Mutta makunsa kullakin. Minusta lastenvaunuissa kalliilla ei saa parhaita.
saisi ostaa sellaisia vaunuja kuin haluaa? ostaahan joku kalliinkin autonkin kun toiset ostavat halvan. joku ostaa makkaraa ja toinen sisäfilettä. meillä on rahaa laittaa lapsen tarvikkeisiin, joten miksi emme ostaisi " luxus-vaunuja" , kun ne ovat huomattavasti parempia kuin " rihkama-vaunut" ?
Pitää näyttää vaan muille että kyllä meillä rahaa riittää.
Hinnalla ei väliä, ois voinut olla halvatkin. Kerran ne vaan ostetaan. En nähnyt mitään syytä, miksi en olisi ostanut. Maksoin 795e.
Haluttiin uudet, että takuu olisi voimassa (sille tuli käyttöä). Ulkonäkö oli mulle sivuseikka, mutta halusin vaunut joissa on kääntöaisa (voin suositella). Isot pyörät, koska kuljemme paljon vaunujen kanssa huonoilla teillä ja teiden ulkopuolellakin ja joihin voi itse lisätä ilmaa. Yhdistelmät, jotta menevät pitkään (lapsi nyt 1v2kk). Alhaalla suojattu kori ettei tavarat tipu välille. Hintaan kuului vaunut, kova koppa, hyttysverkko, sadesuoja, pyöräsuojat, hoitolaukku ja talveksi paksu suojapussi ratasosaan. Kepeät työnnellä, muutkin ovat kehuneet vaikka ovatkin briot :) Siistinä ovat pysyneet ei mitään nukkaa tai kulahtamista vaikka ovatkin kokeneet tuiskua ja sadetta.