Eilen meni maku koko penkkareihin
Olin katsomassa penkkarihulinaa erään koulun luona, jossa autot olivat. Karkit lensivät, lapset kirmasivat poimimaan karkkeja ja melu oli kova. Ja... yksi nuori lavalla oksensi suuressa kaaressa auton lavalta minta kertaa. Tämä abiturientti näytti hyvin huonovointiselta, muussa maailmassa olevalta. Lapset tuskin huomasivat muita taivaalta tulevia sattumia, kuin ne karkit... vaikkakin olivat hyvin vierekkäin maassa.
Onkohan lukioilla mitään rajaa, ketä lavalle päästetään?
Kommentit (9)
Lavalle "päästetään" abit. Koulu sinänsä ei järjestä penkkareita vaan abit itse. Valitettavasti monilla on putki päällä jo ennen potkiaisia ( jonka järjestävät lukion 2. Luokkalaiset)
Tuommoista sattuu kun nuorista kysymys. Ja käy noin joillekin vanhemmillekin.
Itseä taas ärsyttää ne päiväkotien lapsilaumat, jotka parveilevat etenkin autojen lähtöpaikoilla. Hoitajat kahmivat karkkeja muovipusseihinsa ja pikkulapset on aika oman onnensa nojassa. Itse kokisin tapahtuman isommille lapsille tarkoitetuksi, esim muille lukioon jääville ja yläkoululaisille.
No enpä ole ikinä nähnyt tuollaista, vaikka olen opettanut lukiossa 26 vuotta. Nykyajan nuoret dokaavat paljon vähemmän kuin me kasari- tai ysärinuoret.
Lisäksi siinä pitää aloittaa dokaaminen jo varhain aamulla, että ehtii tuollaiseen kuntoon puolille päivin.
Joten anteeksi vaan, taisi tapahtua tuo Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Itseä taas ärsyttää ne päiväkotien lapsilaumat, jotka parveilevat etenkin autojen lähtöpaikoilla. Hoitajat kahmivat karkkeja muovipusseihinsa ja pikkulapset on aika oman onnensa nojassa. Itse kokisin tapahtuman isommille lapsille tarkoitetuksi, esim muille lukioon jääville ja yläkoululaisille.
Monilla paikkakunnilla autot kiertävät koulujen pihat.
Helvetin lukiolaiset ovat niin paskan tärkeitä kusihattuja.
Mä en ihan periaatteen vuoksi syö yhtäkään niiden heittämää karkkia .
Jos joku minua kohti visko niin viskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen mielipide. Me olemme aina juurikin pikkulasten kanssa käyneet karkkia keräämässä. Toki olen omia vahtinut etteivät ryntäile autotielle.
Ennen sentään kilpailtiin siitä, kellä oli hauskimmat julisteet kuormurin kyljissä ja perälaudassa. Niissä oli usein nasevia viittauksia politiikkaan ja muihin ajankohtaisiin asioihin.
Nykyään ne ovat mitäänsanomattomia, kun pitää olla poliittisesti korrekti, mistä tahansa voi tulla rasistisyytös tai jonkun vähemmistön mielensäpahoittaminen... Kyllä on ankeaksi mennyt!
Ennen ajoja kävivät katsomassa ja viihtymässä kaikenikäiset, ja iskulauseita puitiin pitkään.
Nythän niissä ei enää olekaan kuin ne ilmaiset karkit pienemmille.
0/5